"Adrien, mana Diara dengan Naixen ea?" Tanya Elly.
"Kenapa kau tanya pasal dia orang?" Tanya Rian kembali.
"Tak ada sebab, I just nak tahu." Balas gadis itu.
"Kalau aku cakap, kau janji jangan marah tau." Ujar lelaki itu.
"Okey, promise. Now, just tell me." Pinta Elly.
"Erm, aku dengan Niel buat dia orang pindah ke university lain." Jawab Rian.
"What?" Balas Elly terkejut.
"Kau marah ke?" Tanya Rian sambil terkelip - kelip memandang Elly, gadis itu ketawa kecil sebelum bersuara.
"No, I'm not mad at all. I'm just surprised. But, why Naixen pindah juga?" Tanya Elly.
"Dia bersubahat dengan Diara untuk buat semua tu. Dia yang rancang, Diara yang jalankan." Terang Rian.
"You dengan Niel buat apa sampai dia orang kena pindah?" Tanya Elly lagi.
"Lepas Niel bagi penerangan, nama kau dah clear. Tapi, Niel stay buat pertimbangan sama ada perbuatan dia orang tu patut didedahkan or tak. Asalnya aku just ugut dia orang tentang kes tu.
Kalau diorang kacau kau lagi, aku tak teragak - agak akan sebarkan perbuatan dia orang tu. Last - last, dia orang pindah terus. Aku suruhlah Niel siasat, rupa - rupanya sebab kita orang. Sound funny, but it's truly happened." Terang Rian panjang lebar.
"Tapi kan, lelaki yang masuk dalam kereta kau tu ada buat apa - apa dekat kau tak?" Tanya Rian, Elly lantas menggeleng.
"Dia tak buat apa - apa pun." Balas gadis itu.
"Okey, look. Lelaki tu cakap yang dia tengah lari daripada sekumpulan gangster yang kejar dia. Dia cakap, dia cuma masuk dalam kereta kau untuk berlindung sekejap. So kau beritahu aku, betul ke dia tak ada buat apa - apa dekat kau?" Tanya Rian lagi.
"True and thank you, Adrien. You dah buat macam - macam untuk I." Ujar Elly lalu menayang senyuman manis.
"My pleasure." Balas Rian.
"Erm, you punya battle bila?" Tanya Elly.
"Next week. Kau datang, kan?" Tanya Rian penuh berharap.
"Of course lah I datang."
Rian tersenyum sebelum mengeluarkan sebiji gula - gula daripada poket seluarnya. Plastiknya dibuka lalu disuakan ke mulut Elly. Gadis itu memandangnya dengan pandangan tertanya - tanya.
"Buka mulut." Arah Rian.
Gadis itu hanya mengikut arahan itu, gula - gula tadi selamat masuk ke dalam mulutnya. Wajahnya serta - merta berkerut.
"Macam mana? Sedap tak?" Tanya Rian sambil ketawa.
"Masam!" Jawab gadis itu bersama wajah yang berkerut.
"Macam tu lah muka aku bila tak jumpa kau walaupun sehari."
***
"Perlawanan pertama! Malaysia International Sport University (MISU) lawan King Of Malaysia University (KOMU)!" Kesemua yang berada di situ terkejut.
Pasukan yang akan saling berlawan sememangnya tidak didedahkan kepada sesiapa.
Hanya pihak penganjur yang mengetahui jadual perlawanan dan jadual kali ini amatlah mengejutkan.MISU dan KOMU, team bola sepak yang dikagumi ramai. Kedua - dua team itu merupakan Team Bola Sepak yang hebat, malah pernah mewakili Malaysia ke peringkat antarabangsa.
Rian turut terkejut, tidak menyangka bahawa teamnya akan berlawan dengan Team KOMU.
Tidak hairanlah jika Darwen mencadangkan supaya Team Bola Sepak MISU turut mengadakan latihan pada waktu malam.
YOU ARE READING
jejaka ice vs gadis diva ✔︎
Fiksi Remaja[ the boyz series 3 ] ° not that's good, but maybe can give you some mood ° Aura Rian yang menarik membuatkan Elly tertarik. Apa yang boleh dibuat? Si beku itu sentiasa cuba untuk melindungi sedangkan mereka tidak saling mengenali sesama sendiri. "K...