"Hvor lang tid har dine forældre gerne ville have katte?" Spørger Jos, da vi står af vores cykler. Vi har cyklet i tyve minutter, for at komme herhen. Vi spurgte de andre om de ville med, men Agnete, Johan, Steph og Agnetes kæreste skulle ned til søen. Ingen kunne finde Nana, og Noah gad ikke med.
"Min mor har altid gerne ville være kattedame, men Niko og jeg hader katte, så det har hun aldrig fået love til, før vi så flyttede ud." Jeg går op af de to trin og ringer på, så tager jeg i døren og går ind.
"Det giver jo god mening at ringe på og så gå ind bagefter," siger Jos sarkastisk.
"Jeg ved det."
"Ved du også at der er katte der inde?"
"Ja..." siger jeg og tager en dyb indånding og træder mine sko af.
"Geo," udbryder min far med et smil og kommer hen og krammer mig.
"Hey far," smiler jeg. Jeg ved, Jos står bag mig med et smil og har det lidt akavet.
"Hej," siger hun og vinker akavet, jeg lægger en arm om hende.
"Jos, far, far, Jos," siger jeg og peger mellem dem.
"Jeg hedder Linus," siger han med et smil, "vil i med ind?"
"Helst ikke, nej," siger jeg, hvilket får Jos til at grine.
"Kom så, G," siger hun og klapper mig på ryggen, før hun følger efter min far ind mod stuen. Jeg tager en dyb indånding og følger efter hende.
"Jeg fatter stadig ikke, hvorfor vi tog her hjem," mumler jeg og træder ind i stuen. Min mor sidder i sofaen med en kat ved sin side, jeg kigger over på hende og holder mig til væggen. "Hej mor," siger jeg og vinker til hende.
"Får jeg ikke et kram?"
"Ikke med den der kat."
"Nåh," siger hun og tager katten op. Hun er da også bare et ondt menneske, vil hellere have katten end sin søn. "Hvem er du så?" Spørger hun og kigger på Jos, der står midt i stuen med en kat ved sine fødder.
"Jeg hedder Josefine, jeg bor under Geo." Jeg kigger på hende, hvilket får hende til at kigge på mig. Den måde hun formulerede det på, ikke optimal.
"Kæreste?" Jos ryster kraftigt på hovedet.
"Nej," siger vi på samme tid.
"Nåh, ja undskyld, hvad ved jeg?" siger mor grinende. "Jeg skal huske at skrive at finde dig en kæreste på min lektie liste," siger hun med et glimt i øjet. Og det er så nu man skal være bange for min mor.
sorry for dette korte kapitel, og at det først kom i dag :I, men nu har i det og yay :)
kattedame, forældre, lektier det var mine orddd
(12/03-2021)
DU LIEST GERADE
Housemates ✓
KurzgeschichtenTre gutter flytter ind i lejligheden over pigernes. I disse fortællinger følger man syv housemates på deres vej mod nye bekendtskaber, ikke eksisterende kærlighedsliv og en hel fantastisk sommer. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Af @Riberholdt Udgivet; 11/01-20...