Thor összehúzott szemöldökkel figyelte.
- Hazudsz.
- Mi okom lenne rá?
- Hogy háborút szíts Asgardban.
Helaxia sóhajtott.
- Nem hasonlítasz rá.
Loki megfogta bátyja vállát, miközben a nőre nézett.
- Biztos vagyok benne, hogy meg tudjuk ezt beszélni...
- Te úgy hangzol, mint ő.
Határozott ütés a kőre.
- Elég legyen! Thor fejezd be vagy hagyd el a termet!
A férfi hátralépett és lehajtott fejjel motyogta.
- Elnézést apám.
Odin visszaült arany trónjára.
- Akkor szerintem folytassuk. Egy fontos dolog miatt invitáltalak meg. Szükségem lenne rád.
A nő meghökkent arcot vágott. Kezét csípőre tette míg másikat a dekoltázsához érintette.
- Rám? A nagy Odinnak? Ezer örömmel segítek csak egy szavadba kerül.
Hangját - ami inkább egy dallamra hasonlított - átitatta a gúnyos irónia.
- Helaxia ez felettébb fontos számomra. Egész Asgard számára.
A nő vállat vonva felelt.
- Ha te mondod. De mindennek megvan a maga ára.Egy percig néma csend ült a teremre.
A hercegek még mindig ugyanott álltak és feszülten figyelték a kialakult helyzetet.
- Akármit kérhetsz. - szólt halkan.
Hela egy elfojtott "hm" után ravaszul elmosolyodott.
- Asgardot akarom.
Odin meglepődött a nő merészségén.
- Mindennek van egy határa!
- Nocsak ennyit ér Mindenek Atyjának szava? Te kezdted, hogy akármit kérhetek.
- Elment az eszed boszorka? - kiáltott Thor. - Egyáltalán miről beszélsz?
Helaxia a férfira nézett és szájával "ó"-t formázott.
- Ajaj, elszóltam magam? Szóval a hercegeknek el sem mondtad? -elmosolyodott az uralkodót figyelve. - Nem szép dolog titkolózni Odin. Főleg a fiaid előtt nem.Loki ekkor egy fokot lejjebb haladva tiszteletteljes hangon megszólalt.
- Hölgyem, akkor elárulná idejövetele okát kérem?
- Oh, milyen udvarias vagy. Odin? Mikor az nem kezdett bele Hela nagyot sóhajtott és a hercegre nézett.
- Legyen, akkor elmondom én. Drága apátok megkeresett engem, hogy hozzam vissza a feleségét Friggát a halálból. És ahogy az előbb említette akármit kérhetek cserébe. - vállát finoman megvonta - de mivel nem egyezett bele, így ez a beszélgetés halott ügy lett. - kuncogott a saját morbid viccén.
- Még nem... - kezdte Odin.
- Szóval, én megyek is. Ki tudja, hányadik körnél járhat amíg itt civakodtok.
Éppen fordult volna meg, mikor Thor erőteljesen szólt.
- Én veled megyek.Hela visszanézett, Loki pedig tátott szájjal bámult.
- Bátyám, mit művelsz?
- Asgard helyett én megyek veled. Így megfelel?
- Thor! - szólt Odin - megtiltom, hogy ilyen botor kijelentéseket tegyél!
- Apám jogom van...
- Jogod van hallgatni!
- De...
- Megegyeztünk.
Helát nem zavarta a csetepaté. Nyugodtan kijelentette. És el is érte a hatást.
- Mi?
- Megegyeztünk. Asgard helyett a Mennydörgés Istenét. Egyetlen istent a birodalom helyett. Szerintem tisztességes ajánlat.
- Hela feszíted a húrt. Ne feledd, ki előtt állsz.
- Egy kétségbeesett férfi előtt aki eladná a lelkét is a halott szerelméért.
Odin megszorította jogarát.
Oldalról kellemes bariton szólalt meg.
- Engem vigyél. Jobban jársz.Halk és súlyos szavak. Helaxia Lokira nézett.
- Jól meggondoltad?
A nő úgy beszélgetett a herceggel mintha az, akihez eredetileg jött, ott sem lenne.
Határozott hangon, tétovázás nélkül jött a válasz.
- Igen.
A királynő macskaszerűen elmosolyodott miközben szemében felvillant valami.
- Hm. Feláldoznád magad a testvéredért és a birodalomért Asgard hercege. - hangsúlyozta ki a hely nevét - mily nemes cselekedet.
A nő az uralkodóhoz fordult.
- Lokit akarom a Mennydörgés Istene helyett. A döntésem végleges.Helaxia mintha megkönnyebbülést látott volna megcsillanni a szemében. Ez nem igazán tetszett neki. Hogy képes feláldozni a fiát, hogy az elsőszülött kedvencét ne veszítse el?
Mindenek Atyja mélyet sóhajtott és szomorúan felelt.
- Rendben.
De Hela tudta, hogy az egész csak álca. Szemfényvesztés.
- Biztosítékot szeretnék, hogy betartod az alku rád eső részét.
Finom róka mosoly.
- A szavam nem elég?
- Nem.
Helaxia sóhajtott.
- A Styx folyóra esküszöm, hogy szavamat megtartom. Frigga, Asgard királynője visszatér az élők sorába. Ha nem, lelkemmel fizetek árulásomért.
Így megfelel?
Odin nem válaszolt csak feszülten figyelt.
- Akkor gyerünk.
- Még beszélni akarok a fiammal.
A nő összevonta szemöldökét de aztán annyiban hagyta a dolgot
- Rendben. Tizenöt perc múlva indulunk.
Helaxia méltóságteljes léptekkel elhagyta a csarnokot. Két testőre pedig némán követte. Távozásakor a köd feloszlott az ég pedig kitisztult.
Kifelé menet, hátranézve látta ahogy Thor öccsét öleli, majd Odin félrehúzza a herceget és beszélni kezd.
YOU ARE READING
Alku a Halállal
FanfictionA csínytevés istene és az alvilág királynője. Képes Loki közel férkőzni Helaxiához vagy a nő az örök sötétség rabja marad? Üzlet két ember között kiknek a lelke forog kockán. " - Lokit akarom a Mennydörgés Istene helyett. A döntésem végleges." Köszö...