"Aku datang sini nak mintak kerja,boleh?",tanya Felix selamba.
Sunwoo tidak memberi sebarang reaksi sebaliknya hanya tersenyum senget.
"Kalau aku kata tak boleh,kau nak cakap apa?",soal Sunwoo pula.
Sohee dan Mina hanya menjadi pemerhati di situ.
"Serius lah kau tak nak ambik orang berbakat macam aku? Dahlah pandai masak,berbudi bahasa dan yang paling penting,aku hensem...kau tak rasa rugi ke?",soal Felix dengan nada bangga dan Sunwoo tertawa.
"Wow.... I love your confidence. Kalau macam tu,aku terima kau kerja kat sini.",ujar Sunwoo.
⊰᯽⊱┈──╌❊❊╌──┈⊰᯽⊱
Brownies yang sudah siap dibakar,dibiarkan sejuk dahulu sebelum dimasukkan ke dalam bekas untuk dibawa ke bakeri.Felix tersenyum bangga apabila brownies nya dibakar dengan sempurna tanpa kecacatan sedikit pun.Dan sekarang dia ingin membersihkan dirinya dulu sebelum pergi ke bakeri untuk bekerja.
Setengah jam kemudian,Felix kembali semula ke dapur untuk menyusun brownies yang disejukkan tadi.
"Hensemnya brownies aku....sehensem aku.",puji Felix sambil menyusun makanan itu ke dalam bekas.
"Waa!! Brownies!!!",Jackson sudah teruja untuk menjamah pencuci mulut itu.
Felix yang terkejut dengan kemunculan Jackson, cepat-cepat menjulang bekas brownies tadi di atas kepalanya.Apa-apa pun,dia mesti menyelamatkan makanan itu daripada abangnya.
"Kenapa? Aku nak makan..",soal Jackson lalu memuncungkan mulutnya.
"Ni untuk dijual...Felix dah asingkan yang untuk rumah kat dalam bekas lain...pergi ambik yang tu.",beritahu Felix dan Jackson menjeling.
"Alah...sama je kalau aku makan yang ni,kau boleh je tambah yang lain tu dalam bekas ni semula.",ujar Jackson sebelum mengambil bekas makanan yang dimaksudkan Felix tadi.
"Lagi satu...sejak bila kau buat bisnes? Tak tau pun.",soal Jackson.
"Lix kerja kat bakeri depan simpang tu...Lix dapat kerja pun sebab brownies ni tau tak?",beritahu Felix.
"Rajin pulak...kalau aku suruh jaga kedai, macam-macam alasan kau bagi.",Jackson mengungkit dan Felix hanya memekakkan telinganya.
"Okaylah,Hyung...Lix nak pergi dulu.",kata Felix sebaik saja bekas makanan tadi sudah diletakkan ke dalam beg kertas..
⊰᯽⊱┈──╌❊❊╌──┈⊰᯽⊱
Sohee yang baru saja keluar dari rumahnya,terkejut melihat Felix sedang tersengih di depan pagar rumahnya.
"Sohee...kita pergi kerja sama-sama ye mulai hari ni.",ujar Felix.
"Ouh haahlah...lupa pulak yang awak dah start kerja...kalau macam tu,okay.",jawab Sohee lalu mengukirkan senyuman.
Dalam perjalanan,
"Apa tu?",soal Sohee bila melihat beg kertas yang dibawa Felix.
Felix yang mendengar soalan Sohee,melihat beg kertas yang dibawanya sebelum bersuara.
"Brownies....kan Sunwoo setuju semalam nak ambik brownies yang saya buat ni sebagai menu tambahan.",jelas Felix.
"Saya ingat lagi rasa brownies awak dulu...walaupun hancur,rasa dia tetap sedap.",Sohee mengenang semula kenangan di pantai dulu.
"Sohee...awak dah kenal berapa lama dengan Sunwoo tu?",soal Felix.
"Lebih kurang dua tahun jugaklah...kenapa?",tanya Sohee semula.
YOU ARE READING
𝐔𝐧𝐭𝐢𝐭𝐥𝐞𝐝 𝓛𝓸𝓿𝓮 || ˡᵉᵉ ᶠᵉˡⁱˣ || ✓
Fanfiction✧・゚: ✧゚・::・゚✧:・゚✧✧・゚: ✧゚・::・゚✧:・゚✧ 𝘊𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘩𝘢𝘥𝘪𝘳 𝘢𝘱𝘢𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘥𝘶𝘢 𝘩𝘢𝘵𝘪 𝘳𝘢𝘴𝘢 𝘴𝘢𝘭𝘪𝘯𝘨 𝘮𝘦𝘭𝘦𝘯𝘨𝘬𝘢𝘱𝘪 𝘢𝘯𝘵𝘢𝘳𝘢 𝘴𝘢𝘵𝘶 𝘴𝘢𝘮𝘢 𝘭𝘢𝘪𝘯.𝘊𝘪𝘯𝘵𝘢 𝘪𝘵𝘶 𝘫𝘶𝘨𝘢 𝘣𝘪𝘭𝘢 𝘥𝘶𝘢 𝘪𝘯𝘴𝘢𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘺𝘦𝘳𝘢𝘩𝘬𝘢𝘯...