24🐣

230 30 12
                                    

Hiks-hiks-hiks-

Jiyhi menangis sorg ii dlm toilet ats mangkok jambang.

FLASHBACK

^Jiyhi pov^

Satu persatu perkataan dlm surat yg dicop rasmi oleh YG ENTERTAIMNET. Sebak pun ade... Surat yg mengatakn Haruto akan trainee x lama lgi. Masih berpeluang utk debut. TREASURE nama group yg bakl di debut slps diorg training. Hbis tu slme ni aq nyanyi bukak lgu sape?! Kn TREASURE dh muncul? X kn TREASURE ver 2 plak?! (Oky..mybe citer ni berbelit....jadi abaikn jek laa...yg aq rau aq nk hbis kn citer ni dgn sad ending)

Aq terasa sebak...hmpir air mata aq jatuh. Haruto dtg.

"Aah...Jiyhi? Kau baca ke?" Soal Haruto.

Aq dgn automatik sorokkn pregnancy test di selit sofa. X jadi nk bagitau... Dan pura ii bahagia x de pape berlaku.

"Haah. Kau xckp pun kau nk jadi trainee? Dh laa kat YG. Klau jumpa abe ii iKON...kirim salam syg aq kat dye erk?" Sempat aq bergurau walaupun hati aq tgah sakit.

Haruto tidak mengukirkn senyuman mlh dia menangis. X malu naw Haruto ni. Aq yg lgi sakit ni msih bertahan tau.

"Asal kau ngis?" Aq tanye.

Haruto rebah dan melutut di depan aq. Sambil ckp.

"Aq x nk lpskn kau!"

Aq terus rse sebak. Air mata aq jatuh. Haruto mengesat air mata dia dgn paha aq. (Aq pakai seluar jeans yg panjang.)

"Mne boleh cm tu. Surat tu ade ckp kn yg kau x boleh ade hubungan dgn mne ii pihak especially perempuan. Klau x mcm mne kau nk jadi idol?" Dgn skli aq mengis.

Kuang hasam tul mata ni.

"Aq rela tinggalkn semua bnde tu demi kau. " hingus jernih Haruto keluar.

Haruto sedut blik hingusnya.

Klau kne kat seluar jeans aq hingus dia tu, aq henja ko!

"Weyh! Kau sedar x? Kau penah bgitau aq yg mak kau nk sgt tgok kau jadi idol...debut " Teringt plak Haruto penah citer psl family dia.

"Kau fhm x hah? Aq x nk tinggalkn kau! Aq x nk jadi trainee! Aq x nk debut! Aq nk stay ngn kau!" Haruto memeluk aq.

"Klau yer gak pun jgn laa jerit ii. Pekak aq nnti!" Adoi. Asal mulut aq ni?

"Jgn laa bergurau! Aq tgah serious ni!" Lgi kuat haruto peluk aq.

"Yer aq tau! Tpi aq x nk ckp byak. Kau buat laa kerja kau dlu. Lps segala nyer selesai. Kau kmbali kat aq eah?"dgr boleh, percaya jgn.

Haruto melepaskn pelukan. Dia pandang aq lain macm.

"Ape maksud kau?" Haruto tenung aq dgn hidungnya yg merah.

"Hish bdak ni. Maksud aq...kiter bercerai dlu. Lps kau debut nnti. Kau dh habis contract... Kita kawin la blik." Sumpah aq x yakin nk ckp bnde ni.

"Btol ni? Kau setia ngn aq smpai aq dh tamat contract? Kau tunggu aq?" Jari keliking Haruto di angkat tanda utk berjnji.

Ragu ii aq nk gapai jari laki aq ni. Hish. Alaaa nnti mesti dia jumpa betina lain jgak nnti. Lupa jgak aq nnti.

"Haa iyalah Ruru sygku" dgn ini aq sah telah berjnji masam cuka dgn Haruto utk bertahun ii lama nyer.

END OF FLASHBACK

^Jiyhi pov^

Mian Haruto. Sbb x bagitau kau hal yg sebenar.

Mybe lps kau dh debut. Aq dh lahirkn ank kau. Malah ank kau dh pun besar.

Owh wae?!!!!

Susah jgak erh nk happy ending...

[✔] JUST FOR YOU 💎WATANABE HARUTO 💎Where stories live. Discover now