FIRST DAY...
^Jiyhi pov^
Akhirnya langkah kaki aku dah masuk di dalam office. Tahap kesejukkannya perghh... Kalah musim salji. Sejuk sangat.
Tak sangka kerja yang aku mintak tak perlu buat interview. Terus aje diterima.
"Err... Are u Miss Jiyhi?" sapa seorang staf.
Weyh staf kat sini semuanya cantik ii. Memang high taste laaa company ni. Nk pekerja cantik ii.
Aku angguk iya.
"Bos dah lama tunggu U. U boleh jumpa bos dulu. Pastu nanti i boleh tunjukkan tempat u." ujar staf yang manis.
Aku angguk lagi. Tak au nk cakap ape.
SKIP
Tiba saja di bilik BOS aku... Aku mula kagum..
"Wau.... Bersepahnya bilik dia. Tak ada orang tolong kemaskan ke?"
Nasib tiada orang dalam bilik pejabat ni. Aku ambik peluang untuk kemaskan sikit yang mana aku nampak bersepah tu. Bilik tidur aku tak ada laa sepah macam ni. Hakhakhak.
"Memandang kan hari ni first day aku sebagai pekerja yang cekap and tekun tambah lagi PEMBERSIH kenalah tunjuk sikap sebagai pekerja yang bertanggungjawab. Baru laa majikan sayang aku ketat ii." bisik akuu.
Setelah beberapa minit aku mengemas akhirnya siap jua. Satu tempat aje aku tak kemas iaitu meja. Hah kat situ berlambak fail kertas berterabur. Aku tak nak sentuh. Nnti hilang kertas kerja dia. Tak pasal ii first day dah kena fired?
Kita sbg pekerja yang prihatin terhadap majikan kenalah senangkan tugasnya bukan serabutkn lagi. Betul idok?
^Boss pov^
*bunyi air di flash kat jambang*
"erhghh... Lega jugak perut aku." ucapan lega aku lepaskn di depan mangkuk jambang.
Sebelom keluar kne laa cuci tangan sampai bersih. Cukup la aku tak mndi pagi tadi sebab terlambat.
Tapi aku boss. Cam buduhhh.
Dalam kejadian aku nk buka pintu office aku,aku ternampak sosok tubuh yang aneh. Maka, aku intai di celah ii sisa pintu aku buka tadi. (hurm author tgah belajar nk buat ayat unformal)
"Sejak bila aku bagi macik cleaner masuk ni? Dah la pakai cantik ii." fikir aku heran.
Tbh... Seumur hidup aku... Aku tak pernah tengok muka acik cleaner. Biasanya kalau dia tengah membersihkan suatu tempat aku memang tak tengok dia buat kerja tapi kerja dia memang memuaskan hati.
Aku dengan perlahan mendekati makcik cleaner itu dan lalu menegurnya.
^Jiyhi pov^
"Err makcik? Tak payah la susah ii nak cleankan tempat saya ni. Lagipun ni kerja PA saya. Nanti dia tolong kemaskan." tegur seorang di belakang aku.
And dia panggil aku makcik? Whut? Aku muda cantik ii macam ni, makcik kau panggil? Meh tengok boss kat belakang aku ni. Kot ii muka macam atok moyang aku.
Terkejut aku melihat gerangan muka BOSS aku itu.
"Jeon Jungkook Sunbaenim?!"
"Adik Jimin?"
Serentak thoo kitaorang bercakap. Jodoh ke kami? Ceh tiber... Cakap serentak je....tetiba nak berjodoh.
"Oooo... Ni laa rupanya Boss saya sekarang. Annyeonghaseyo. Jiyhi Kwiyomi ibnida." aku perkenalkan diri.
YOU ARE READING
[✔] JUST FOR YOU 💎WATANABE HARUTO 💎
Rastgelebace je lah sedap ke x start:2020 end:3021