^Chaerin pov^Selepas berborak berbual bersembang ngn bestprend aq tadi. Rse lega. Selamat dia smpai kat sini.
Weyhhhh aq winduw giler kot kat dia. Dh lah beranak x ajak aq gi umah dia kat us. Nasib syg klau x dh lame aq santau.
Aq ngn minhyun dh penat cari brg n now kitorg nk blik. Tpi sblom tu kami singgah kat cafe dlu. Minom ii dlu. Hisap rokok ke...(k bodoh nyer.. X de rokok ea)
Mcm biasa minuman yg aq order sllu berubah so x yah ckp la air ape yg aq minom.
"Chaerin. Cantik jugak ea kwn awk si Jiyhi tu. Dia single lgi ke x?"
Tersedak aq bile minhyun ckp cm tu. Byk ii jenis soalan yg tu dia tanye.
"Awk? Klau sy jwb nnti jgn mrah ea?" soal aq blik.
Minhyun hanya mengangguk.
"Dh gatal sgt ke nk kawin byak hah?"
Minhyun mcm whut?!
"eh tak. Bkn cm tu laa syg... Sy tanye jer.. Kot nk knalkn dia dkat hyung sy. Mana tahu kiter dpt laa slalu jumpa klau dia kawin ngn hyung sy yg sorg tu" owh begitew rupanyer.
Aq terkekek ii senyum malu. Bodoh betul aq sbb hmpir mrah dia.
"Tpi jiyhi bkn jenis yeoja ii yg kat luar tu eak. Jiyhi ni single au tpi jgn harapdia kawin lgi sbb dia ade buat perjanjian dgn seseorg tau. Awk jgn nk memadai try dia utk abg awk plak. Nnti kaki sy fly ats muka awk. Get it? " panjng lebar aq ckp.
"owwh.... Gituuu plak... Dh cpat laa minom... Nnti kiter check in hotel erk. " dgn selamba minhyun ckp cm tu.
Aq ambil heels aq sblh kanan. Ketuk kpl dia. Padan dgn muka dia. Gatal sgt.
"auch cakittt... "
"Balasan kpd seorg manusia yg tidak pernah mengenal untung. Awk jgn nk mcm ii dgn sy." bls aq.
"alaaa gurauu.... "
Skip!
^Samuel pov^
Aq melihat Jiyhi yg dri tadi diam. Pelik tau dia diam. Biasanye memekak.
"Syg? Knp diam ni? " soalku sekadar caring.
Alaaa... Aq kne laa caring psl dia.
"Pahal? Kau suka tgok aq bising ke cm mne? Dh kira baik tau aq diam. N jgn panggil aq dgn panggilan geli kau tu. Aq x suka." mrah ii Jiyhi.
Tgok! Jiyhi ni hati sekeras batu gajah tau. Susah nk comfort kn hati dia ni. Ibarat bermain ngn ular. Silap langkah kne patuk. Nanye tu.
"Elele awk ni. Sy panggil awk syg sweet ape. Tpi lgi sweet klau awk panggil sy baby." aigooo aq blom over erk.
Jiyhi menunjukkn muka jijik.
"woit? Kau ngn aq mcm air dgn api tau. X boleh bersama. Tau x?" jiyhi meluat.
Smpai hati awk jiyhi! Igt senng ke sy stay ngn awk selama 2 tahun ni. Hikss.........
"Awk ni an... X hargai langsung ape yg sy dh lakukan utk awk selama 2 tahun ni."
Jiyhi memandang aq dgn jelingan.
"kau mmg nk dgr aq ckp psl ape yg kau buat dlu ea? Ke nk aq citer blik ape yg kau buat hah mase 2 tahun kat us dgn aq? "sinis jiyhi.
Uwbehbwiwbdjwbidbikbd
"okay fine! "
^Jiyhi pov^
Huh! Kau igt kau sape hah si mangkok mael? Ade hati jer nk panggil aq cm tu. Astu dh laa mengaku jaga aq ngn eunseo. Nasib iman aq kuat seblom aq bgi penampor.
X sangke erk pejam celik pejam celik dh nk pukul 6 ptg. Nnti nk jumpa ruto plak. Haish. Cm mne aq nk jumpa Haruto klau si Samuel ni x hbis nk berkepit aja. Nk ckp dia laki aq tpi bkn.
"Eunseo.... Say bye to your stupid uncle." aq memberikan signal menggunakan mata n mulut kpd eunseo.
"Awalnya? Eunseo blom pergi taman lgi kan? Kan eunseo?" Samuel menyampuk.
"Helo. Pergi taman tu cuma aq ngn eunseo jer. Mase kau dgn eunseo dh lame 'time out' so sila laa angkat kaki kau. Jauhkn dri kitorg. Bgi laa kami ank beranak nk happy jugak." jelas aq.
"Ape slahnyer sy ikut skali? Eunseo bleh main dgn sy." Samuel still buat alasan
"Kau igt mak dia x bleh nk main dgn dia ke? Eii kau ni x bosan asyik berkepit jer. Eunseo pon dh naik rimas. Baik kau cari club ke bar ke. Kau lepak kat sana. Itu kan life kau.... " sindir aq.
Sbb aq jer tahu ape yg dia buat selama ni.
"But pls... "
Samuel nk rayu tapi Eunseo potong.
"Eish! Uncle ni x paham ke ape yg eomma ckp? Ke pekak? Bgi laa eunseo n eomma bersuka ria. Uncle balik laa rehat plak." wuish ank aq sejak bile ni jadi bdak kurang ajar ni?
Btw cantek arrhh.
"oky... Nnti ape ii eunseo update kat uncle oky?"senyum samuel kpd eunseo.
Samuel pun bgun laa dri tempat duduk nyer. Mesti kerusi dia panas. Iyalaa lame beno dia duduk smpai x nk berambus.
"N syg pun jgn lupa uptodate kat baby. Bayyy" samuel melambaikan tgn dia n pergi.
Aq mcm...EWWWWWWW PLS LAAAAAA....GELI LAAA BODOWHHHHH....
"Eunseo...alang ii dia dh pergi jom kiter blah!" aq dgn riangnye mengajak ank aq pergi.
"LETS GOO! " Nsib bdak ni sporting.
Taman XXX
^Haruto pov^
Hurmmm.... Dh dekat 2 minit aq tunggu jiyhi. Tpi x smpai ii. Ke dia x nk jumpa aq. Aq tahu laaa aq dh x hensem cm dlu sbb aq dh terlebih hensem.
Dh keluar pakai pakaian mcm nk gi berperang. Mask laaa hoodie lagi... Dispatch everywhere.
"Lamenyerrrrrerrr........ " rungut aq.
Aq tau laaaaaaa dia dh x nk aq lgi. Tpi jgn buat aq cm ni. Tunggu dia sedangkn dia x dtg.
"Woit! " jerkah seseorg.
And aq tahu tu siapa
^Jiyhi pov^
Aq perati jer mamat seko yg sebok duk gelisah kat taman. Siapa lgi klau bkn ruto.
Aq pe lgi jerkah arh... Terkinjut dia sikit.
"Finally... Lame tau aq tunggu. 3 minit bru kau smpai." mrah ruto
Siyes laa ruto ni mrah. X rilek odow dia ni.
"Kuat drama propa laa kau ni Ruto. Bru 3 minit bkn 3000 minit. Laju ii kau nk gi mane hah? Smpai gelisah bagai?" aq saje nk sakat bdak ruto.
Eunseo msih lgi dlm pandangan aq. Bdak ni mmg nk tunggu aq bgi izin dia sruh main. Tpi rilek dlu... Masih awkward ni...
"Mmg laa aq gelisah aq takut x bleh nk bermanja kau lame ii" mengada nowh si Haruto ni.
"X malu eii... Dpn bdak kecik ckp cm tu.. " ejek ku.
"Uncle dgn uncle samuel same jer. Baik papa. Papa x pernah nk manja ii ngn eomma... " eunseo myampok.
Haish bdak eunseo ni jahat erh ckp cm tu. Haish dgn skli papa dia msukkn dlm hal ni.
Aq hanye mampu gelak kecil.
"Papa? "
___________________&__________________
DRAMAA BODOWWWW...BTW VOTE EAA... KESIAN LAA KAT AQ NI...