[Pkp=Perisa Kehidupan Percintaan] nanti ade jugak yg igt perintah kawalan pergerakan. X kn nk bercinta kena ade perintah kawalan jgak? Manusia kena bebas. Nanti otak menjadi benak llu jadi laa bodoh.3BULAN DAHHHHH
^Jiyhi pov^
"JIYHI!!! KAU TURUN CEPAT! NANTI AKU TAK JADI KAWEN HARI NI SIAPLAAA AKU KERJA KAN MUKA KAU YANG TAK COMEL TU!"
Kedengaran bunyi chim yang luar biasa macam meminta kecepatan.
Aku menuruni keluarga tangga dengan laju. Entah laa kenapa orang panggil anak tangga. Kesian tangga tu. Tak ada mak ayah.
Waouw... Rase macam princess pula. Semua tunggu aku dengan muka yang dingin. Mantul!
Jimin yang sedang mendukung Eunseo mengepaskan kepada appa yang tengan menyikat rambut.
"Kau ni. Tiga jam bersiap. Ni mesti tabiat karaoke dalam jambang. Haish.... Dah tua bangka pun masih dengan perangai bocah kau tu." bebel bebel bebel aje kerja kau erk jimin.
Aku bawak lari pengantin kau kan baru tahu.
"Ape pandang ii aku cam tu?" -Jimin.
"Boleh tak mulut besar kau tu tutup sikit. Serupa macam oli aku nampak." aku menonyoh mulut tebal Park Jimin.
"Hish kamu beradik ni tak habis ii nak bertenggek. "
"pss psssnpss yeobo.. Bertekak. Bukan bertenggek. Bertenggek tu duduk yang lain macam tu."
Nasib eomma betulkan perkataan appa yang buat kan aku dgn jimin blur. Ni laa akibat kalau lama sangat mendiami negara orang daripada negara sendiri.
Hampir 2 bulan Appa tinggal di Bangladesh untuk lancarkan misi yang aneh. Sampai snggup jodohkan aku dengan orang di sana.
Terima kasih kpd haruto sebab sanggup bagitau appa aku yang dia nak masuk minang aku lepas ni.
"Dah laa jom pergi. Nanti pengantin perempuan ingat bakal laki dia ni lari pulak." aku mengembalikan semula situasi sebenar.
SKIP.
Syukur. Jimin oppa dah tinggalkan zaman bujang yang paling terlaknat aku pernah jumpa dalam dunia dengan sekali lafaz niat perkahwinan mereka.
Oppa dah bersatu dengan pasangan pilihannya iaitu Han Yu Eol. Tua setahun dari Jimin.
Pagi yng cerah ni memang indah kalau berendam dalam air sungai. Air kolam tak best. Memandangkn aku baru bngun dari mimpi eunseo menggunakan toilet. Hurm... Budak tu kalau ikut perangai aku teruk dia dari aku. Nampak nya terpaksa laa aku guna guest toilet.
"sya lalalalalala... " mulut bunyi ni dalam otak lagu Yaebum For you. Salah jeongwoo dan haruto sebab dia video call dengan aku astu nyanyikan lagu ni dekat aku.
Aku baru niat berak pagi ni. Tapi ade anjing tak flash najis terkutuk dia ni.
"Dasar Bodoh Punye Jimin! Dah jadi laki orang pun masih tinggalkan tai sendiri dalam jambang. Tak malu betol laa lahanat ni. Baik aku yang sebok karokae daripada tinggalkan tanggungjawab sendiri."
"Aku dengar ni kau menyumpah aku. Ape salahnya kalau kau tolong flashkan untuk aku." teriak jimin dari luar.
Dasar bodoh.
BahenoooollllArgh..... Hilang sakit perut aku lepas tengok kekotoran si mangkok Jambangmin. Dasar kurang vitamin anak bangla.
"Cam mane ni si Han Yueol terpikat dengan jimin tu? Entah ii jimin main sihir." bisik aku smbil menekAn flash.
SKIP.
Selesai bersarapan nashi goreng semua berpusu pusu mencantikkan diri. Kecuali aku. Jimin dgn yueol nak pergi date. Eomma appa eunseo nak pergi melawat family jihoon astu otw pergi ke busan. Tinggal laa aku keseorangan di rumah.
Yoonbin busy ke tak hah? Nak ajak video call kan takut dia busy. Maklum laa businessman.
Haruto? Schedule dia penuh dengan reality show yang dia kena pergi. Tambah pulak diorang dah nak cambek.
"Agaknya Kim Samuel buat ape erk sekarang."
:::
^Samuel pov^
Tangan yang putih bersih aku sedang ligat memilih gambar yang elok untuk posting di ig.
Aku kan femes.
"Oppa. Lame lagi ke? Jagi lapar la.... "
Huh. Perempuan yang seksi seperti model memeluk lengan aku yang terlalu kurus seperti tulang ikan. Huhm. Perempuan simpanan aje.
Jujur aku katakan. Hampir setahun aku lupakan perempuan yang dah buat aku betul betul jatuh cinta selepas kes pecah tembelang di school us dulu.
Tak sangka aku masih sukakan dia walaupun perangai bad boy aku masih terlekat di dada bukan di hati. Niat aku cuma nak nampak macam taken cikit. Terselit laa nama single sebenar.
"Jagi... Oppa pun lapar. Jom gi mkn... " jawab aku ringkas.
"JOM!"
SKIP
^Jiyhi pov^
Aku mengescroll laman web pekerjaan di ipad. Susah jugak takde kerja. Tak nak aki selalu makan duit gaji Haruto. Dia nak bagi duit gaji dia lagi kat family dia. Astu nak beli barang yang dia nak lagi. Tak suka laa aku tengok dia membanting tulang semata mata nak cari duit. Walaupun dia tu idol. Kau ingat jadi idol ni best sangat la? Stress juga jadi artis kekadang.
"Hurm... Macam okay aje kerja ni dengan aku."
Termenung juga aku. Hurm.. Tak ape kan kalau aku nak ringankan beban lelaki yang aku sayang.
Terkejut aku terdengar pintu rumah di kuak kasar. Takkan laa diorang dah balik. Aku tunggu juga muka seseorang tu di ruang tamu.
"Hai sayang.... " haruto rupanya.
"Aik? Ingatkan busy. Kenapa datang sini?" tanya aku lalu pandang ipad aku balik.
Haruto tidak menjawab tapi mencium pipi dan dahi aku. Dia kan semakin sweet aje semenjak demenjak ni. Haish... Aku jugak yang susah sebab kena kawal kementalan aku yang dah tahap menyewel.
"Aku baru habis shooting show. Pastu aku terus datang sini. Pastu... " tiba ii tangan galah melingkar di pinggang aku. Kepalanya mula menyandar di bahu aku. "aku rindu sangat nak berdua duaan dengan kau." kata Haruto.
"Alah kau... Berdrama pula. Bukan kau tak pernah tak jumpa aku langsung. Setiap hari ade je kau pandang muka comel aku ni."
Haruto tidak membalas malah tersenyum dan menutup mata.
Melepaskan rindu laa tuuuu...
"Sebelom kau datang sini. Line clear tak? Maksud aku ade tak wartawan yang gila ke sasaeng ikut kau?" soal aku dengan mata yang masih terancap di papan screen yang bersinar.
"Entah lantak diorang nak ikut ke... Yang penting aku dapat jumpa kau. Lebih ii lagi kau tinggal sorang aje dalam umah ni." balas nya sambil menguatkan lagi pelukan.
"Ikut suka kau la."
Tetiba jari telunjuk haruto scroll laman web yang aku tenung sekarang.
"Kerja untuk sape pula ni?" tanya Ruto
"Aku la sape lagi?"
"Siapa bagi kau kebenaran pergi kerja?"
Jap.... Cerita ni an nampak cam semakin sweet. Di manakah singa betina jiyhi dulu? X pe laa.kn romantic tu kn bagus untuk kesihatan
YOU ARE READING
[✔] JUST FOR YOU 💎WATANABE HARUTO 💎
Randombace je lah sedap ke x start:2020 end:3021