00. Proloog

273 15 0
                                    

Written by QueenBWrites

Samantha's POV

'Amber ben je nou nog niet klaar?' vraag ik licht geïrriteerd wanneer Amber na een half uur nog niet klaar is met douchen. Er komt geen reactie terug en ik laat mezelf zuchtend op mijn bed vallen. Vandaag gaan Amber en ik weer een Youtube video maken en het word onwijs leuk, hoop ik dan. Ik snap niet waarom Amber aan het douchen is want we gaan allebei super vies worden. Ik kijk nog even snel een keer in de spiegel en haal dan de camera uit de kast. 'Ik ga alles vast klaarzetten!' roep ik naar Amber en met de camera loop ik naar beneden. Gelukkig is het niet koud buiten maar schijnt het zonnetje. We hebben best een grote achtertuin en ik zoek de beste plek om de camera neer te zetten want de zon mag niet in onze ogen schijnen, maar de camera moet ook niet richting de zon staan. We hebben allebei lang voor deze camera gespaard maar een paar weken geleden hadden we dan eindelijk genoeg geld om hem te kopen.

Vervolgens loop ik naar de keuken waar ik alle gekochte spullen pak en neem die mee naar de achtertuin. Dit gaat zo'n zooitje worden. Wat Amber en ik gaan doen is het volgende: We hebben allebei een paar vragen bedacht die we aan elkaar gaan stellen. Wanneer de ander het antwoord fout heeft moet je een ander briefje pakken. Op het briefje staat één van de producten die we hebben ingekocht gisteren, een paar voorbeelden hiervan zijn: Ketchup, mayonaise, mosterd, stroop en allerlei andere soorten sauzen. We gooien niet zo'n klein bakje over elkaar heen maar we hebben echt grote bakken saus ingekocht. Wanneer Amber het antwoord fout heeft mag ik een briefje pakken, als hier bijvoorbeeld mayonaise op staat mag ik de hele pot mayonaise over Amber heen gooien. Natuurlijk geldt dit ook andersom. Dit wordt dus totaal geen succes maar veel van onze kijkers hebben gevraagd of we deze challenge wilden doen.

Na voor mijn gevoel een uur te hebben gewacht, komt dan eindelijk Amber naar buiten gelopen. 'Ik ben er!' zegt ze vrolijk. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze straks nog zo vrolijk klinkt wanneer er van allerlei vieze dingen over haar heen worden gegooid. Ik zou haar reactie wel willen zien wanneer ik de eerste bak saus over haar heen gooi. Ik hoop natuurlijk niet dat ik de eerste ben die een fout antwoord geeft. We gaan op onze stoelen zitten, die natuurlijk vies mogen worden, en beginnen en het filmpje.

Na een uur zijn we klaar met het filmpje en zitten Amber en ik he-le-maal onder de saus. Ik had het ook niet anders verwacht want dat was namelijk het doel van het spel. Ik sta op en wil richting de douche rennen zodat ik eerder ben dan Amber maar het werd geen succes. De tegels zitten ook helemaal onder te saus waardoor het erg glad is geworden. Hierdoor glij ik uit en beland recht op mijn rug. Het deed echt heel veel pijn maar ik kan niks anders doen dan lachen. Ook Amber begint hard te lachen waardoor ik nog harder moet lachen. Gelukkig stond het in ieder geval niet op camera! Nu is het Amber die naar boven wil rennen richting de douche maar ze onderschatte hoe glad de vloer wel niet was. Ook zij glijdt uit en nu ben ik degene die super hard begin te lachen. Ik krijg traanogen van het lachen en ook Amber lacht weer hard mee.

Ik sta op en doe een nieuwe poging om richting de douche te lopen, dit keer een heel stuk voorzichtiger, en probeer het huis zo schoon mogelijk te houden. Dat is natuurlijk nogal moeilijk als je helemaal onder de saus zit maar ik doe m'n best. Ik had tenminste wel gewonnen want ik had de meeste vragen goed beantwoordt. Amber was te aardig want ze had niet zo'n super moeilijke vragen bedacht, ik daarentegen had vragen bedacht die ze nooit goed kon beantwoorden. Ik ben zo aardig.. Ik denk dat het filmpje onwijs grappig is geworden maar ik ben niet maar zo vies worden hoeft de volgende keer niet meer zo nodig als het aan mij ligt.

Die avond, nadat we allebei gedoucht en gegeten hebben, gaan we samen achter de laptop zitten. We gaan het filmpje bewerken en zo meteen op YouTube zetten. Het duurt in totaal een uur om het filmpje te bewerken en net als we denken dat we klaar zijn blijkt het filmpje twee minuten langer te duren. Samen bekijken we het filmpje en het blijkt dat we het hebben opgenomen hoe Amber en ik om de beurt op de grond vielen door de gladheid. We beginnen super hard te lachen wanneer we het filmpje aan het bekijken zien. 'Zullen we dat er gewoon nog achter plakken onder het kopje 'bloopers?'' Vraag ik terwijl ik een traan weg veeg van het lachen. Amber stemt in en we bewerken ook het laatste stukje van de video en plaatsen hem dan op YouTube. Ik heb eigenlijk meteen spijt dat we dat stukje erachter hebben geplaatst, hoe grappig het ook is. Wat zullen de kijkers ervan vinden..

-------------------------------------------------

Andrea Russett as Samantha :)

Gif inbegrepen in hoofdstuk

Bedankt voor het lezen

xx Britt

We are 2Passionate {K.L. & J.S.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu