29. What is he doing here?

13 3 0
                                    

Written by @kiansgucci (:

Amber's POV.

Na het event neem ik afscheid van een paar mensen die nog rondliepen en loop dan met Connor mee naar de VIP uitgang. Hier staan ook Ricky en Kian te wachten. Ze praten over de zeer geslaagde O2L reunïe en alsnel mengt Connor zich enthousiast met dat gesprek. Ondertussen kijk ik de, vrijwel lege, zaal door. Er zijn nog een paar YouTubers bezig met het sociaal doen tegenover anderen en voor de rest lopen er alleen nog wat vrijwilligers die de boel aan het afbreken zijn. Het einde van het event is dan al daar. Door alle drukte en het gedoe rondom Joe en mij, was ik Sam voor even vergeten. Maar nu begint het gevoel mijn lichaam weer over te nemen. Het lege, eenzame gevoel alsof er iets mist. Kian kijkt me aan en trekt zijn mondhoeken in een kleine glimlach. Ik kijk hem aan maar hij draait zijn hoofd weg waardoor ik verbaasd achterblijf.

Ik merkte al dat Kian vreemd doet op sommige momenten en ik kan maar niet bedenken waarom. Na de Q&A was hij zo enthousiast totdat Joe iets onverstaanbaars mompelde en toen liep Kian weg met zijn hoofd en rug naar ons toe. Het is alsof hij iets verbergt. Het is alsof hij telkens zijn lach moet inhouden, maar waarom weet niemand. Misschien ook wel, maar ik in elk geval niet. Ik heb ook het gevoel dat het niet alleen Kian is die iets met zich meedraagt, maar dat ook Joe in het complot zit.

Ik schud de gedachte van me af en besluit Joe te vragen waar hij is dus stuur ik hem een berichtje.

Even later geeft mijn telefoon aan dat ik wordt gefacetimed. Lachend neem ik op. Ricky staat intussen naast me en zwaait uitbundig naar Joe die op het scherm te zien is. Joe glimlacht en achter hem zie ik Alfie en zijn zus Zoe met elkaar praten. 'Hey, waar ben je?' vraag ik hem. 'Vertel maar waar jullie zijn, wij komen daar wel heen.' antwoordt Joe. Alfie en Zoe praten nogsteeds maar enkele momenten later draait Joe abrupt zijn hoofd om en gebaart dat ze weg moeten. Alfie ziet mij op Joe's telefoonscherm en zwaait snel voordat Zoe hem mee wegtrekt. 'Wat was dat?' vraag ik grinnikend bij de gedachte van Zoe die Alfie door de gangen sleurt. 'Oh... niks.' Joe glimlacht en herhaalt zijn vraag nog een keer waarop ik hem vertel dat we bij de VIP uitgang zijn. Joe knikt. Ik kijk om me heen en zie Ricky wild dansen op muziek die hij zojuist heeft opgezet. Connor filmt de dansende Ricky met zijn camera en lacht. 'Dit komt sowieso in de vlog.' zegt Connor waarna Ricky ook begint te lachen. 'Tot zo.' zegt Joe waarna hij een kus op zijn telefoon drukt. Ik glimlach en doe hetzelfde. Joe beëindigt het videogesprek en snel veeg ik met mijn mouw mijn telefoonscherm schoon.

Kian is even naar het toilet en Ricky heeft ons ook verlaten. Connor en ik staan samen voor de VIP uitgang te wachten terwijl Connor me dwingt om iets grappigs of schandaligs te zeggen voor zijn vlog. Ik weiger dit terwijl ik mijn lach inhoud, wetend dat Connor dit ook filmt. Een paar tellen later springt Kian van achter mij vandaan en loopt heel dicht naar de camera van Connor toe. Connor schiet in de lach en eindigt het filmpje. Dan zie ik Joe aankomen. Ricky loopt naast hem en ergens, tientallen meters achter ze, lope Alfie en Zoe. Terwijl de twee jongens die voorop lopen, steeds dichter bij komen, zie ik Kian en Joe wat vreemde blikken met elkaar wisselen en ik frons.

~•~

Joe en ik pakken onze spullen in. Hij heeft nog niet veel gezegd sinds we het event verlieten. Daarom schrik ik een beetje als hij opeens uit het niets begint te praten. "Am?" vraagt hij. Ik draai me van mijn koffer weg en kijk hem aan. "Hm?" Joe kijkt even naar me zonder iets te zeggen. "Kian en ik... we kunnen niet mee. Maar zou jij misschien Samantha kunnen ophalen? Ze is uit het ziekenhuis ontslagen. Kian kreeg het net te horen." Een glimlach vormt rond mijn lippen en ik spring op. Joe glimlacht ook en trekt me in een knuffel. Na eventjes laat hij me los. "Maar, zou je dat willen doen? Ik betaal wel een taxi. Kian en ik hebben de auto nodig." Ik knik. "Prima." Is mijn korte antwoord. Ik heb geen idee hoe ik moet reageren door dit simpele nieuws wat me zo blij maakte.

We pakken de laatste spullen in onze koffers in en verlaten de hotelkamer. Joe stuurt een berichtje naar Kian, maar ik merk op dat hij snel en veel typt. Alsof hij een heel werkstuk aan het typen is. Ik bijt kort op mijn lip en wacht op Kian.

Joe pakt een briefje uit zijn portemonnee. "Hier, het spijt me dat we er niet bij kunnen zijn. Maar het is een soort van belangrijk." verontschuldigd Joe zich. "Het is al goed, geen zorgen." zeg ik terwijl ik het geld aanpak. Joe pakt mijn koffer aan en zet hem in de kofferbak van de auto. "De taxi zal er in een paar minuten zijn." zegt hij. Ik knik en hij geeft me een kus. Ik glimlach en kijk toe hoe de twee jongens de auto instappen en wegrijden. Aan het einde van de straat zie ik de taxi al aanrijden.

~•~

Ik loop achter de zuster aan door de witte gangen. Elke stap zal de afstand tussen Sam en mij kleiner maken, en dat gevoel maakt me blij. Ik heb haar gemist. We hebben haar allemaal gemist. Ookal doen Joe en Kian er zo raar over.

"Hier is het, ik neem aan dat ze met u meegaat?" Vraagt de zuster terwijl ze stilstaat voor een deur. "Ja, klopt." Zeg ik als antwoord. "Mooi, voordat jullie weggaan moeten jullie haar nog wel even uitchecken bij de balie." Ik knik en de zuster opent de deur voor me. Ik voel mijn telefoon trillen in mijn broekzak maar ik negeer het voor even.

"Sam! Oh my god, ik heb je zo gemist." Ik glimlach als ik haar zie liggen in het ziekenhuisbed. Ik stap de kamer binnen en de deur gaat dicht. Ik zie dat ze haar mond opendoet om iets te zeggen maar in plaats van haar stem te horen, hoor ik een mannenstem. "Je had niet vertelt dat er meer bezoekers kwamen." Fronsend kijk ik de kamer rond en zie dan naast Sam's bed een man zitten in een stoeltje. "Uh... sorry maar, wie ben jij?" De man staat op en lacht. "Mike, aangenaam kennis te maken." Zegt hij terwijl hij mijn hand pakt en hem schudt. Roerloos en vooral verward sta ik daar met twee mensen die naar me kijken. "Amber." zeg ik kort. Dan pas realiseer ik me dat dit al de tweede keer is dat we elkaar ontmoeten. "Ik kwam je ophalen, Sam." zeg ik.

Even later neemt Sam afscheid van Mike, die er rustig van door gaat. "Gewoon een vraagje, maar wat deed de barman hier precies? De gozer die je dronken heeft gevoerd komt op bezoek bij je in het ziekenhuis?" vraag ik, nogsteeds lichtelijk verward. "Ja." zegt Sam. "Oh." antwoord ik. Dan trilt mijn telefoon weer in m'n broekzak. Ik vis het apparaat eruit en zie dat Joe me een adres heeft gestuurd. Eronder staat; er is een taxi onderweg naar het ziekenhuis, we zien elkaar op dit adres. Ik laat fronsend het berichtje aan Samantha lezen.

~•~

We stappen de taxi uit. Ik geef de chauffeur geld voor de rit en kijk de straat waar we in staan rond. "Het is het goede adres toch? Ik zie de jongens nergens." Zegt Sam. We kijken allebei rond en zien dan aan de overkant van de weg de jongens van O2L, Troye, Zoe en Alfie. Geen Kian, geen Joe. Connor kijkt ons aan en komt naar ons toe. "Kijk naar het huis rechts van jullie." zegt hij kalm. Sam en ik draaien ons om. "Oh my god."

______________

Hi (: ik heb mn username veranderd laatst. Het was blurryobrien, nu is het kiansgucci. Wow al meer dan 3 duizend reads op dit boek! Bedankt allemaal. Britt, aan jou de eer om hoofdstuk 30 te schrijven.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 20, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

We are 2Passionate {K.L. & J.S.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu