Eyka merungut apabila teksi lambat sampai.
'Ya allah kenapa lah teksi malam ni lambat sampai?menyesal pulak aku jalan jalan sampai lewat malam ni ' rungut nya.
"Kalau jalan kaki , jauh ni" kata nya sendiri.
"Telefon abang lah" dia mulakan perjalanan sambil tangan nya ligat mendail nombor abang nya.
"Hello abang" katanya setelah lama menunggu abangnya,Fahril menjawab telefon.
"Ye kenapa dik?" Tanya abangnya disebelah sana.
Tiba-tiba mulutnya ditekup oleh seseorang.Dia merasa takut lalu menggigit tangan orang itu dan berlari namun dia dapat menangkap bunyi tapak kaki yang laju mengejarnya.
"Abang tolong eyka bang..eyka kena kejar dengan orang..abang , eyka ta..ku..t sa..ng..at" Eyka sudah mula semput.
"Eyka , sabar eyka .. sekarang,eyka hantar location dekat abang " Eyka dengan laju nya menghantar location nya kepada abang nya.
"Abang!!" Teriaknya apabila tubuhnya dicempung oleh seseorang.
"Diam" jerit orang itu lalu memasukkan nya ke dalam van tapi telefonnya telah pun diambil oleh orang jahat itu.
----------------
Fahril dan Fareez bergegas menuju ke arah tempat dimana eyka berada.
Sebelum itu,mereka dan adik beradik yang lain menenangkan mommy dan daddy mereka terlebih dahulu.
"Mommy dan Daddy jangan risau ye?biar Reez dan Ril pergi cari Eyka .. mommy dan daddy dan yang lain tinggal kat rumah je dulu.. apa apa nanti Reez dan Ril update" Fareez cuba untuk menenangkan mommy nya yang menangis itu.
"Mommy takut apa apa jadi dekat Eyka , reez ril" mommy nya menangis tersendu sendan.
"Dah lah , sayang biar Reez dan Ril cari eyka" Tan sri Shahrizal mengusap bahu isterinya dengan lembut.
"Daddy,kami pergi dulu" mereka menyalami tangan mommy dan daddy mereka.
"Pergi lah elok elok" kata daddy mereka.
----------------
Eyka membuka mata nya apabila sedar muka nya di kuis kuis.
"Haziq!" jeritnya.
"Ye sayang?" Kata nya sambil memegang pipi Eyka.
"Eyh aku jijik lah tangan kau tu pegang pipi aku!ape kau nak hah?" Soal eyka lalu meludah muka Haziq.
"Aku nak balas dendam sebab kau reject aku dulu,sayang" tangannya turun ke bahu eyka.
"Tolong!!" Jerit eyka.
"Diam lah!" Haziq menampar muka eyka hingga eyka pengsan.
YOU ARE READING
Cikguku Suamiku
RomanceMenjadi seorang wanita yang bukanlah mudah bagi seorang Eyka , dia harus menahan rasa sakit dan berusaha tegar dalam menjadi seorang isteri . Kepergiannya telah membawa duka kepada semuanya . "Eyka dah cuba Abang , Eyka dah cuba untuk hilangkan rasa...