Dia terduduk lemah , menekan perutnya yang terasa sakit .
"Alex ! " Nama lelaki itu disebut , dia rindu .
Tolonglah datang .
"Angel ! " Tak disangka secara tiba tiba , Alex menyergah officenya .
"Tolong .. sakit awak " rintih Alyssa .
Laju Alex melangkah kearah wanita itu lalu mendukung nya , tangan Alyssa berpaut pada leher Alex ."I'm sorry sayangg , bertahan sikit je lagi " dikucup tepi kepala Alyssa .
Alyssa menggenggam baju Alex kuat seraya merintih kesakitan .
Alex mundar mandir di hadapan bilik persalinan itu . Kau kena kuat sayang ..
"Tolonglah , kuat untuk aku .. aku sayang kau , kita baru je jumpa then dah jadi macamni " teresak esak dia memohon .
Bahunya disentuh dari belakang , perlahan dia menoleh .
"Macam mana dengan kakak aku?" Alicia merenung tajam ke anak mata lelaki yang pernah merosakkan kakaknya suatu ketika dahulu .
"Dia masih di dalam " menggigil seluruh tubuh Alex , dia tidak mahu hilang wanita itu .
"Aunty .. " dipanggil wanita yang mendekatinya .
"Aunty faham Alex , sebagai seorang Mami , aunty faham Alex " Alicia menoleh , benar mereka tidak bermimpi maminya betulbetul memunculkan diri lagi .
"Mami .. kakak kat dalam " dia memeluk tubuh maminya .
Bunyi pintu dibuka membuat semua melihat kearah pintu bilik persalinan.
"Doktor , macam mana dengan keadaan Alyssa ? " Alex berusaha untuk beriak tenang .
" Alhamdulilah , Allah memudahkan kerja kita .. Encik mendapat anak kembar " terduduk Alex mendengar apa yang dikatakan oleh Doktor itu .
"Alhamdulilah syukur ya Allah " Eyka tersenyum gembira mendengar khabar itu .
"Encik boleh ambil bayi kembar Encik pada nurse nanti untuk diazankan ya?" Dia mengangguk , dia menoleh ke arah Alicia . Alicia seakan faham .
"Jangan risau aku izinkan kau jaga kakak aku " Alicia senyum memandang ke arah Alex .
Dia tidak akan membuat anak kakaknya kehilangan kasih seorang ayah .
Matanya dicelikkan perlahan , silau dirasakan akibat cahaya lampu bilik itu . Terasa ada tangan yang memegang tangan nya . Dia melihat ke arah tangannya .
Diusap perlahan rambut lelaki itu ."I miss you so bad Alex , terima kasih kerana datang tepat pada waktunya " Alex seakan sedar , menggeliat perlahan .
"Sayang , kau dah sedar ? Hm aku minta maaf isk" Alyssa tersenyum lemah , disapu airmata lelaki itu .
"Saya dah lama maafkan awak , saya cuma ego hm saya pun rindu awak " makin kuat esakan Alex .
"Dah dah tak mahu nangis macam ni , tak gentlemen lah lelaki nangis " serentak mereka tertawa .
"Mana baby kita ? " Soal Alyssa .
"Babies sayang " membulat mata wanita itu . Rupanya selama ini anak nya kembar ?
"Allah , terima kasih ya Allah " mengalir airmata lesu diwajahnya .
"Shshshsh don't cry baby , kita akan jaga mereka sama sama " pintu dibuka dari luar , muncul lah Alicia dan danish yang memegang si kembar mereka diikuti dengan maminya .
"Mami?is that you? " Soal nya , perlahan Eyka melangkah lalu diraih tubuh anak nya itu .
"Ya sayang ni Mami " tangisan pilu kedengaran .
"We miss you mom , where did you go?" Alicia mengusap belakang kakaknya yang sedang dipeluk oleh ibunya itu .
"Maafkan Mami , Mami terpaksa hilangkan diri seketika , terlalu banyak musuh yang mahu kematian Mami" terang Eyka lalu memeluk kedua anak nya itu .
"Dah jangan sedih sedih , come to papa babies" Alex mengambil kedua anak nya yang berada ditangan Danish .
"Adrian Zefrin bin Alexander Zefrian and Adrianna Zefrina bin Alexander Zefrian" oh nama itu sungguh Indah !
YOU ARE READING
Cikguku Suamiku
RomanceMenjadi seorang wanita yang bukanlah mudah bagi seorang Eyka , dia harus menahan rasa sakit dan berusaha tegar dalam menjadi seorang isteri . Kepergiannya telah membawa duka kepada semuanya . "Eyka dah cuba Abang , Eyka dah cuba untuk hilangkan rasa...