"aku nak balik dah ni" kata Alex seakan-akan mengelak daripada Alyssa.
"Hah baguslah , no need to tell me just go" balas Alyssa selamba .
Alex hanya mengangguk dan melangkah keluar."Aik pergi macam tu je?" tanya Alyssa sendiri .
Telefon Alyssa berdering menandakan ada orang mesej .
'Lovely Twins Zira'
"Hah nak apa?" Soal Alyssa."Alah kakak ni , takyah lah marah "
"Kau tak rindu aku ke?" tanya Alyssa kembali.
"One day , I will come there tapi sekarang mungkin tak , aku nak habiskan belajar kat sini dulu tapi kalau kakak nak aku balik sekarang pun boleh"
"Takpelah kau habiskan lah belajar tu dulu lagipun dua bulan lagi kan , kira nya tak lama lagi lah kau nak balik" kata Alyssa .
Dia sebenarnya rindu nak peluk adik kembarnya itu . Dari kecil mereka selalu bersama tapi masuk sahaja ke sekolah , Zira memilih untuk belajar di UK dan dia tetap di sini. Lalu di tingkatan 1 , Dia dan Zira bertemu kembali mereka memilih untuk belajar di Spanyol kemudian masuk Uni , mereka berpisah lagi , Zira belajar di UK kembali dan dia kembali ke Malaysia.
"Kak , aku dengar kau dah ada pakwe handsome pulak tu"
"Mana ada " sangkal Alyssa .
"Kau takleh tipu aku kak , aku lambat 3 minit je dari kau , kau kena ingat kak aku ada banyak kawan disana"
"Ye ye je kau ni " Alyssa masih ingat kenangan mereka sewaktu kecil dulu.
"Kak , aku rasa aku balik awal sikit kot sebab aku ngan Danish nak bincang something dengan korang semua"
"Baguslah tu , korang pun dah lama bercinta .. " kata Alyssa lagi.
"Ye lah akak sayang , kak aku nak tutup ni ..kalau pakwe baru kau tu ada lukakan hati kau just tell me, nanti aku suruh orang pukul dia"
"Hah ye lah pergilah Zira nanti free call tau jangan tak call " ujar Alyssa lalu menutup telefon setelah mendengar balasan adiknya itu.
------------
Alex kembali kerumah Lysa kerana lupa membawa kunci rumah nya.
"Aik kata nak balik" sindir Lysa meski hubungan mereka kini bergelar kekasih perasaan suka itu masih belum muncul.
"Aku nak ambik kunci je " balas Alex lalu mengambil kunci diatas meja solek Alyssa .
"Takyah balik , dah malam lewatt dah" kata Lysa.
"Nanti kau tak selesa , sayang " Alex melihat Lysa yang sedang duduk di birai katil.
"sejak bila pulak saya tak selesa" tanya Lysa mendatar.
"nampak sangat yang kau tu tak selesa bila bersama dengan aku" jawab Alex.
"nak tidur ke tak nak ni" ini adalah Lysa , dia tidak pernah peduli apa itu haram apa itu halal sama juga dengan Zira . Alex pun apa kurangnya. Nenda nya bukan tidak menegur , berbuih mulut nenda Nur menegur tapi dia buat tak tahu je.
"Kau nak aku tidur dengan kau ke ?" Soal Alex.
"It's up to you" balas Lysa selamba.
"Lysa.." panggil Alex . Dia nak sangat Lysa layan dia macam Lysa layan Hafiy iaitu bekas kekasih Lysa .
"Apa istimewa nya Hafiy dan apa kurangnya aku?" soal Alex yang membuatkan Lysa memandang ke arah nya.
"Sometimes you don't need to compare yourself and Hafiy , you already know the answer" jawab Lysa.
"I don't know why did you don't like me at all , Alyssa Azura .. I'm already try to make you fall in love with me , even I know in your heart your loving Hafiy " balas Alex kembali.
"Then you need to find the answer , you need to know why did I can't loving you like I'm loving Hafiy" kata Lysa.
"Lysa , awak kena bagi saya masa untuk membuatkan awak jatuh cinta dekat saya " pinta Alex.
"I'll give you two months if you can't make me fall , I will leave you if you can make me fall , I'm willing to be your wife" dengan itu bermulalah perjanjian antara mereka.
"Don't you know the pepatah ' kerana mulut,badan binasa' ?" Balas Alex dengan bangga kerana yakin yang dia akan menang.
"Jangan pandang saya sebelah mata dalam permainan ni" tajam saja mata Lysa menjeling ke arah Alex.
"So sepanjang ni awak nak saya layan awak sebagai kawan atau kekasih?" Soal Lysa.
"Aku taknak main tipu so we just being friend atas nama kekasih , deal?" kata Alex yang berunsur menyoal.
"Deal , friend at the name of love" jawab Lysa.
"Dah jom tidur" pinta Alex.
YOU ARE READING
Cikguku Suamiku
RomanceMenjadi seorang wanita yang bukanlah mudah bagi seorang Eyka , dia harus menahan rasa sakit dan berusaha tegar dalam menjadi seorang isteri . Kepergiannya telah membawa duka kepada semuanya . "Eyka dah cuba Abang , Eyka dah cuba untuk hilangkan rasa...