Subuh itu, Alicia Azira terbangun.Entah kenapa mimpinya itu membuatkan dia menangis teresak-esak.Ianya membuat lelaki yang tadinya tidur kini terbangun akibat terdengar bunyi esakan itu.
"Hye babe , what's wrong ? why are you crying?" soal tunangnya , Danish Ikmal
"I got the same dream" jawab Alicia Azira.
"babe , it's just a dream" pujuk Danish.
"sometimes the dream can became true" Alicia menyebamkan wajahnya ke dada Danish.
"I takut Nish , I takut sesuatu tu terjadi dekat kakak I .. mimpi tu dah berkali-kali datang , I nak balik Malaysia " rayu Alicia.
"I promise babe , after we have finish study .. I akan bawak you balik okay babe?" pujuk Danish lagi.
"I miss my sister, she's the only one that I have in this world" balas Alicia.
"Shshh.." Danish menenangkan tunangnya lalu memeluk tubuh itu.
"Sleep okay ?" kata nya.
----------
Sepanjang perjalanan mereka, Alicia hanya mendiamkan diri selalunya ada saja yang di bicara kannya.
"Babe , you tak nak habiskan belajar dulu ke?" Tanya Danish yang hanya dibalas gelengan oleh Alicia.
"Okay look at me , if your sister were here she must be very sad by seeing you like this" Danish tidak putus putus memujuk,dia tidak mahu kekasih nya itu berhenti ditengah jalan lagipun mereka hampir habis belajar tinggal dua bulan sahaja lagi and they will tamat study serta dia takut lelaki itu kembali mengganggu Alicia.
"Halo Lysa" kata Danish lalu kekasih hatinya melihat ke arah nya.
"Kau tengok adik kau ni , dia nangis teruk sebab mimpikan kau tak tahu lah apa yang difikirkannya its just a dream" bebel Danish sambil matanya mengerling ke Alicia.
"Nah kakak you nak cakap" kata Danish.
"Kakak..kau okay kan ? Takde pape jadi kan? Ada orang sakitkan kau tak?" soal Alicia bertubi tubi.
"Hey hey Zira , I'm okay no need to overthinking" giliran Alyssa pula memujuk.
"Aku mimpi kau kena langgar kereta kakak , I can't forget about the dream it come almost 3 time" ujar Alicia.
"Zira,I'm okay .. just finish your study and we will meet here , you don't need to worry Zira , kakak kau ni kuat" pujuk Alyssa lagi.
"Kalau ada apa apa kakak janji tau,bagitahu aku?" pinta Alicia.
"I promise my little baby" akhirnya Alicia mampu tersenyum mendengar janji kakaknya itu.
"Okay give the phone back to Danish" kata Alyssa.
"nah , kakak suruh bagi dekat you" Danish menyambut telefon itu.
"Jaga adik aku elok elok , ada je calar sikit aku tuntut " ugut Alyssa.
"I will even nyawa sekali terancam" balas Danish.
"Dah dah aku nak layan bakal laki aku ni" kedengaran gelak Alyssa di hujung sana.
"Bakal laki ye , okay lah bye" usai saja itu Danish menutup telefonnya .
--------------
Selesai sahaja menutup telefon,Lysa memandang ke arah Alex yang sedari tadi menunggu jawapan darinya.
"Siapa call?" soal Alex .
"Kawan" jawab Alyssa sepatah.
Memandangkan di Malaysia tiada siapa tahu yang dia mempunyai adik kembar jadi dia terpaksa berbohong.
"Rancak sangat bercerita tu takkan kawan kut?" tanya Alex lagi tidak puas hati dengan jawapan kekasih nya itu.
"Kawanlah takkan boyfriend kut , boyfriend saya kan awak" Alyssa menjawabnya lalu sambung melihat telefon nya .
Alamak ! dia tersalah cakap pulak tengok dah senyum sampai ke telinga Alex tu.
"Dah kenapa pandang orang ? Gila ke ? " Alyssa kurang senang bila melihat Alex yang memandangnya seperti harimau yang ingin menerkam mangsanya.
"Alah , bukan selalu sayang" degil betul Alex ni .
"Patutlah perempuan keliling pinggang ye awak ni anak dari pemilik syarikat terbesar di Malaysia" Alex yang mendengar nya pantas menoleh.
"Kau baru tahu?" Alyssa hanya mengangguk.
"Takkanlah tak kenal , kan my father and your father have an project sama sama?" Dunia seakan terhenti tiba-tiba,Alyssa mendengar semua itu .
"I don't have father,Alex" tegas sahaja dia berkata mungkin kerana dia takut airmata nya akan gugur jika mendengar semua itu.
"I think that Uncle Reez is your father" sungguh dia tidak tahu yang Alyssa tidak mempunyai ayah.
Alyssa sedaya upaya mengawal riak wajahnya , tipulah kalau dia tidak sedih bila ada orang bertanya tentang ayahnya."Dia Pak Long saya , ayah saya dah lama takde sejak saya masih kecil lagi" dia tak kuat hendak menahan airmata nya dari gugur.Alex terkejut bila melihat Lysa menangis .
"I'm sorry, I don't know that Uncle Reez is not your father it's my fault .. don't cry sayang" pujuk Alex.Sumpah!dia tak tahu , yang dia tahu Hakim adalah abang kepada Alyssa.
"Takde lah mata saya ni yang masuk habuk " tipu nya .
"Don't lied to your ownself , sayang " bukan dia tidak mahu mengaku tapi keadaan sekarang tidak lagi sama seperti dulu.
"Betullah sejak bila pulak saya tipu" Alex hanya mengeluh bila kekasihnya itu tidak mahu memceritakan kepadanya.
YOU ARE READING
Cikguku Suamiku
RomanceMenjadi seorang wanita yang bukanlah mudah bagi seorang Eyka , dia harus menahan rasa sakit dan berusaha tegar dalam menjadi seorang isteri . Kepergiannya telah membawa duka kepada semuanya . "Eyka dah cuba Abang , Eyka dah cuba untuk hilangkan rasa...