1. GÜN

19 3 0
                                    

Etrafımdaki herkes normal bir hayatı olan normal bir çocuk olduğumu söylüyor. Babam bu sözcüklerin etkisi ile gururlu bir ifade eşliğinde başımı okşarken biricik annem mahcup ama mutlu bir gülümseme konduruyor yüzüne. Ben ise düşünüyorum, bu kadar önemsedikleri normal kavramı benim bildiğimden farklı anlamlara da mı sahip?
Normal: Sıradan olmak, herkes gibi olmak; her sabah, her akşam, her bayramda ve her yeni yılda aynı şeyleri herkes ile aynı şekilde yapmak anlamına geliyor ise neden bu kadar gurur duymalarına neden oluyordu?
Sınavlarda bile bizden farklı olanı bulup üzerini karalamamız istenmişti. Okul bile farklı olmanın kötü olduğunu her an hatırlatıyor.
Herkes diğerlerinden farklı olmamak için beğenilen kıyafetleri, popüler şarkıları, en bilinen kitapları okuyor. Çocuklarına yenilikçi düşünmeyi öğütleyip, basmakalıp büyütüyorlar. Normal olmaya şu zamana kadar yaşamış olan tüm insanlardan daha fazla uğraşıyorlar. Onları anlayamıyorum...

_._ / .. /_ _ /... /. /_._ _/. /       __./.._ /..._ /. /_. /_ _ /.

Şu anda 12. aydınlık yılının 9. ayındayız. Bilgi savaşları biteli 15 yıl oldu. Dünyadaki tüm arıların ölmesiyle gelen büyük kuraklık yıllarından kurtulabilen 6 devletin kurmuş olduğu yaşam tesislerinin 4 numaralı kütüphane şehrinde yaşıyorum. Annem ve babam ile birlikte hayatımızı oldukça mutlu bir şekilde geçiriyorum. Babaannem ve dedem yaşlı huzur konaklarında yaşıyorlar. Yetkililer dedemleri her ziyaretimizde günlerinin oldukça güzel geçtiğini, mutlu ve huzurlu yaşadıklarını üzerine basa basa belirtiyorlar. Bazen o kadar çok tekrar ediyorlar ki bazı gerçekleri örtmeye çalıştıklarını hissediyorum. Elbette bu düşüncelerimi asla dile getiremem. Birinci sınaftan beri her sabah devletin her zaman bizim iyiliğimiz düşündüğünü, bizlerin her daim ona bağlı olacağımızı, devlet hakkında hiçbir kötü düşünceye kapılmayacağızı bağıra bağıra söylediğimiz andımızda okuyorduk. Şu an devlet hakkında en ufak bir şüphe duymak bile çiçekli bahçeye gitmene neden olurdu.( Çiçekli bahçe nasıl bir yer bilmiyorum ama bir arkadaşım komşusunun evden alınıp oraya götürüldüğünü görmüştü ve bana anlatmıştı)

Birazdan okula gideceğim. Geldiğimde neler yaşadığımı anlatmak için sabırsızlanıyorum.


bölüm 1, sayfa 1

BİR DELİ'NİN NOT DEFTERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin