Bugün okula gittiğimde yeni bir yüz ile karşılaştım. Yaklaşık 25 yaşlarında bir ağabey okul bahçe kapısının önüne oturmuş içeri girenleri seyrediyordu. Eğer izlediği kişi gülümsüyorsa gülümsüyor, konuşuyorsa kendi kendine konuşuyordu. Üzerinde sanki bu çağa ait değilmiş havası veren tuhaf kıyafetler vardı. Gözleri merakla etrafı taramasına rağmen vücudu yorgunluktan yer ile bir bütün olmuşa benziyordu. Ancak onun tuhaf olduğunu düşünmemin nedeni tam olarak bunlarla sınırlı değildi. Tuhaftı çünkü kucağında sanki diğer insanlardan korumak istermiş gibi sıkı sıkıya tuttuğu bir defter vardı. Yaşadığımız bu yüzyılda hâlâ defter kullanan birisinin olduğunu tahmin bile edemezdim. Her işimizin sanal ortam ile halledilebildiği bir yıldayız ama anlaşılan bu tuhaf ağabey, oldukça yorucu olan yazmak eyleminden vazgeçememişti.
Ona bir dakika bile bakamamıştım. Hatta göz teması bile kurma fırsatı yakalayamadım. Sıram geldiği için kapıdaki turnikeye öğrenci kartımı okuttum ve yavaş adımlarla okula doğru olan yürüyüşüme devam ettim. Okul çıkışına kadar çoktan o tuhaf kişiyi unutmuştum bile.._ /._. /_ /.. /_._ /
_ _. /_ _ _ /_ _.. /._.. /. /._. /../_. /.. /
._ /_._. /Şu an ikinci sınıftayım ve her günüm çok eğlenceli geçiyor. Aldığım okul öncesi eğitimler sayesinde sınıfta iyi bir not ortalamasına sahibim. Eğer bu yıl sonunda yapılacak olan ulusal sınavda başarı sağlayabilirsem özel sınıfa girebilirim ve birçok ayrıcalığa sahip olabilirim. Mükemmel bir mesleğim ve sıradan insanların ulaşamayacağı imkanlarım olur. Oldukça olağanüstü değil mi?
Sınıftan çıkıp okul merdivenlerine doğru yürürken birkaç gün içerisinde başıma geleceklerden habersiz bir şekilde düşündüğüm şeyler bunlardı. Bugün okuldan dışarı attığım adımın hayatımda geri dönülemez değişimler yapacağını henüz bilmiyordum...bölüm 1, sayfa 2
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR DELİ'NİN NOT DEFTERİ
NouvellesSıradan bir insanın toplumdan birisini dışlamak için bulduğu en büyük fikir insanoğluna yine kendini hatırlatmıştı. Bu "deli" sıfatından nasibini alanlardan birisi de bizim baş kahramanımızdı. Toplumsal kurallardaki anlaşılmazlığı dile getirdiğinde...