Di rumah Mia
21/1/2016
Ahad
Author : One more thing semua dalam Cerita ni rekaan
......" Mia mana " Tanya Mawa si ibu.
" Tidur lagilah Tu" kata mason. dah pergi simbah air kat budak Yang menyusah Kan Tu kata Michael , ok jawap kakaknya Maya ...Di bilik Mia
..................Mia masih tidur kerana keletihan membasuh bajunya menggunakan tangan maklum lah diugut oleh ibunya......
Suuuuu! Bunyi air yang turun dari baldi yang membuat kan Mia basah dan sukar bernafas...
Mia dengan segera bangun Lalu mencari udara segar..
Dan bagun satu suara menyapanya .
Dah kata Mia pada pemilik suara tersebut Maya ."Dah pergi Mandi bodoh Aku dan abang dah lewat sebab Kau Hari ni". Sedang kan matahari pun Belum terbit dan jam Baru menunjukkan pukul 6 : 30 a.m
....Tampa berfikir panjang langkah Mia akhirnya terbuka menuju ke bilik Mandi .
Maya pula Sudah keluar untuk memberi tahu apa Yang terlah dilakukannya terhadap Mia selepas Mandi Mia segera memakai baju dan mengambil beg sekolahnya...
"Hey budak apasal Kau bangun lambat menyusah Kan betul" kata mason si ayahnya .. Mia Hanya mampu diam dia takut Kalau dia bersuara dia Akan ditampar dan disebat menggunakan tali pinggang ayahnya itu..
"Hukuman Kau untuk Hari ni, Kau pergi sekolah Jalan kaki". Kata Michael sambil tertawa.
Mia hanya mampu mengangguk walaupun jarak rumahnya dan sekolah ialah sangat jauh. Kitorang pergi dulu kata kakaknya lalu menghampiri kereta milik ayahnya itu...
Selepas kereta milik ayahnya pergi meniggalkan kawasan rumah tersebut dia Baru teringat Akan duit belanjanya Yang Belum dituntut dari ayahnya dia berfikir mahu mengejar tapi fikiran dia tidak Berhenti disitu Dia pun memutuskan untuk tidak mengejar kerana dia Sudah tahu walaupun dia mengejar kereta itu ayahnya tidak mungkin memberhentikan kereta dan memberinya duit belanja makan di sekolahnya...
Dia hanya mampu resah dan meneruskan langkahnya dengan cepat supaya tidak lewat kesekolah.
Walau pun ahli keluarganya selalu membuliy dan menderanya dia tidak pernah melaporkanya pada polis kerana walau Dia dihukum bergitu dia tetep menyayangi orang tuanya dan keluarganya...
*************
Jangan lupaFollow me / please!!!
Vote ⭐
Comments ✍️✍️✍️
Share story..,
YOU ARE READING
Hargai aku selagi hidup~
FanfictionMengisahkan seorang budak perempuan yang dibenci oleh keluarga dan rakan² sekolahnya. Apakah nasib gadis ini lanjut pada ceritanya😃 Mula tulis~15/2/2021 Tamat tulis~23/3/2021