Mia POV ❤️
Hari ni dah masuk hari keempat Jadi hari kematian aku ialah esok.Aku hanya mampu resah dan gembira kerana kesensaraan ku serta merta tamat esok harinya.
Aku bangun dari lamunan itu dan bergegas ke pintu bilik air lalu mencapai tuala dan mandi.
Selepas Mandi
Aku mengeringkan rambutku menggunakan hairdraye dan menyikat rambut ku.
Mencapai beg lalu menujuh kearah pintu bilik dan melepasinya Seperti biasa aku melihat jam yg menunjukkan pukul 5:30 a.m.
Membuka pintu peti sejuk dan mencari susu segar dan menitupnya.
Mencapai sekeping roti lalu dimakan.
Meneguk segelas susu dan membasuh gelasnya.
Meletakkan gelas dirak lalu berjalan menujuh ke pintu rumah.
Melepasi pintu lalu ditutup olehku.
Berjalan menujuh kearah taman dan Seperti biasa aku berhenti menghirup udara segar pagi disitu.
Memetik berberapa kumtum bunga lalu dihidu Ku .
Menyambung perjalanan ke sekolah.
Tiba disekolah...( 6:00 a.m )
Berjalan menujuh kelas lalu memasukinya.
Meletakkan beg di kerusi lalu meneguk air mineral yg dibawa dari Rumah.
Membuka diary
Isnin 27/3/16
____________________________________
Hari 1 [√] Jumaat 25/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 2 [√] sabtu 26/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 3 [√] Ahad 27/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 4 [√] Isnin 28/3/16
-----------------------------------------------------Flash back di rumah
( 6:00 a.m )"Maya, Michael,Sayang bangun dah siang ni" panggil seorang yg digelar ibu ofcous Mawa siapa lagi.
SKIP ( 6:00 a.m )
Turun lah berberapa orang manusia.
"Jom sarapan" kata Mawa. "Ok" jawab makhluk² itu.
Selepas makan...
Si ayah mengambil kunci kereta lalu enjin kereta dihidupkan.
Naik dua orang manusia kedalam perut kereta tersebut.
Lalu bertolak ke tempat tujuan.Sampai disekolah...( 7:00 a.m )
Makhluk yg masuk kini keluar dari kereta Ofcoslah si Michael dan putri gedik Maya.
Mencapai beg masing² lalu bergegas ke kelas tanpa mengucakan sidikit pun bye pada si ayah.
Selepas 1 jam menunggu bermulalah pelajaran mereka.
Mia Seperti biasa soalan² yg diberi oleh guru pasti dijawabnya.Maya pula menyikat rambutnya didalam kelas lalu didenda guru supaya berdiri diluar kelas.
Michael?
Tengah tido dalam kelas soalnya guru diorang sekelas tak masuk pastu dia tido orang lain dah macam orang kena rasuk bising betul dan dimarahi guru milik kelas sebelah.Waktu rehat...
Seperti biasa Mia takkan makan dengan tenang ada je yg buli dia.
Dan tiba² dia pensan kat situ sebab(readers tahu)
{Kanser}Pembuli Mia ketakutan tengok Mia tiba² pensan . Cepat² diorang bawa kat cilnik sekolah.
Berberapa minit selepas Mia pensan.
Mia POV ❤️
Aku sedar dari pensan lepastu aku melihat sekeliling dan mengetahui ini ialah cilnik sekolah segera aku meniggalkan tempat tersebut dan menuju ke kelas.
Kelihatan guru sudah pun memulakan sesi pembelajaran.
Aku masuk dan...
"Cikgu maaf saya lambat" kata Mia. "Takpe Cikgu tahu Mia kat cilnik sekolah , dah pergi duduk" arah guru. "Terima kasih cikgu" kata ku sambil berjalan...
Korang nak tahu ape jadi kat Adam.
Dia ada kat tempat duduknya yg baru tulah tinggal aku sendiri. Dia langsung tak menoleh kebelakang.
Selepas tamat sesi persekolahan...
Aku menegur nya.
"Adam awak sihat?,lama tak sembang" kata Mia sambil tersenyum. "Jangan kacau aku lah syaitan" kata Adam sambil mengambil beg dan Pergi.
Lalu tinggal diriku sendiri dikelas. Segera aku keluar takut² tekunci nanti camne?
Author : Author dan kakak pernah terkunci kat block sekolah author. kakak author cemas , author pulak goyang kaki kat sistu tunggu orang datang bukak.😂😂😂
BaCk To StOrY...
SKIP DIRUMAH...
Aku membuka pintu lalu memasukinya dan menutup.
Bila aku pusing kearah Dalam ternampak ibu.
End pov
"Ibu?" Kata Mia. "Takyah panggil ibu jijik aku ada anak macam Kau!" Kata Mawa. "Hmmm" balas Mia . "Dah pergi tukar baju dan kemas macam biasa..
Author : Maid berlambak kat rumah kau Mia/Readers jugak kau pilih. Ya Allah....
"Baiklah" balas Mia pendek.
Salin baju mengemas ape yg patut dan curi makanan kat dapur dan ketahuan oleh ayah dan kena pukul kuat² kat bilik bawah tanah.
Dari ada darah yg kering je kini lembab kembali seterlah aku memuntahkan bergitu banyak darah...
Dan pensan
Seterlah sedar aku berjalan ke bilik bagi Membersihkan badan and tido.
Esoknya~
Bersambung-
Macam biasa😔
Follow me
Vote ⭐
Comments ✍️✍️✍️
And share this story...Bye
YOU ARE READING
Hargai aku selagi hidup~
FanfictionMengisahkan seorang budak perempuan yang dibenci oleh keluarga dan rakan² sekolahnya. Apakah nasib gadis ini lanjut pada ceritanya😃 Mula tulis~15/2/2021 Tamat tulis~23/3/2021