🔥PENYAKIT🔥

40 5 0
                                    

Sambungan~
.................

Selepas Mia tiba dirumahnya^^

Mia membuka pintu lalu ditampar seseorang~

"Berani Kau buli anak Aku" kata Mawa. "Aku bukan anak kau" kata Mia yg membuat semua hairan."AKU ADA KAU KESAH!!!, Tengok badan aku" kata Mia lalu tergelak-gelak . " Kau pukul aku pukullah" kata Mia. "Kau yg mintakkan" kata Mason lalu menarik Mia ke bilik yg terletak di ruangan bawah tanah yg penuh lipas dan habuk lalu memukulku Mia lagi teruk dari ape yg Maya buat kat badan dia.
"Lebih baik Kau mati je" kata mason.

Lalu Mia pun pensan
SKIP esok...

9:00 pagi

Author : Mia tak pergi sekolah sebab dia pensan selema berjam-jam, mak dia tak Tahu ape dah Jadi , so dia biarkan je , malas nak layan Kate Nya.

Mia POV ❤️

Aku bagun dan melihat sekeliling penuh dgn darah aku pun melihat baju sekolah ku yg berlumuran dengan darah tanpa henti-henti ,
Aku bangun Lalu mencari jalan ke luar selepas menjumpai Aku pun menuju keluar ...

Setiap langkah Ku meniggalkan tapak kaki yg berlumuran darah yg masih baru tanpa Ku sedar , aku berjalan kekok tanpa menggunakan apa-apa sebagai alas kaki .,.,.,

Seterlah sampai di hospital yg agak jauh dari Rumah nya maklumlah rumah Mia jauh dari bandar ...

End of Pov Mia

Mia pensan kejadian Mia itu terlihat dari dalam hospital oleh seorang nurse.

Nurse itu berlari ke arah Mia sambil meminta tolong...Lalu datang berberapa dokter ...

SKIP~

Selepas 1 jam berlalu Aku pun sedar ...

"Adik dah sedar" kata nurse tersebut lalu tersenyum. "Dah" jawap Ku lalu membalas senyum tadi.

"Ape dah jadi" tanya nurse dan Aku terdiam. "Kalau Saya cerita kakak kena janji jangan bagi tahu sesiapa pun okay" kata Mia pada nurse tersebut. "Okay" jawap nurse dan bersilang jadi menandakan janji sudah dibuat ...

"Okay Cerita nya macam ni" lalu Mia menceritakan semua yg terjadi yg membuat kan nurse itu terkejut dan sedih. "Taknak lapor polis ke?" Kata nurse. "Takyah Saya memang anak tak berguna pun" kata Mia.

Yg membuat kan suasana bertukar sepi~

"Adik kakak ada benda yg penting nak bincang dengan adik ia melibat kan hidup dan mati adik" kata nurse hanya pasrah. "Ape dia" Tanya Mia.
"Sebenarnya masa adik pensan tadi akak lakukan imbasan kat adik senyap² sebab semua org tengah sibuk kat ruang pembedahan, so macam ni selepas keputusan imbasan tu keluar akak dapati adik terkena kenser otak tahap 4" kata nurse. "Yeke akak ni mesti bohong Kan?!" Kata Mia. "Tak adik ini Kenyataan, nah!" kata nurse sambil menunjukkan keputusan imbasan itu...

"Kalau adik nak terus hidup adik Kena jalani pembedahan segera" kata nurse. "Kalau tak jalani pembedahan segera berapa lama lagi masa Saya hidup" kata Mia Sirius. "Kurang dari 2 minggu , kenapa adik tanya adik taknak jalani pembedahan ke?" Kata nurse risau Akan budak tersebut. "Hmm mungkin"kata Mia. "Kenapa?" Kata nurse. "Tak guna hidup kalau tak disayangi lagi pun semua Orang dah benci kat Saya dan diorang harap kan Saya mati" kata Mia dan mengalirlah air Mata nya.

"Jadi dokter kena rahsia Kan pasal ni kalau tak Saya akan bunuh dokter" kata Mia lalu menuju ke bilik persalinan dan menyalin pakayan nya kepada asal , "Adik nak pergi mana?" Tanya nurse. "Balik" kata Mia.

Mia berjalan menujuh kearah kaunter lalu menghulurkan kard kerdit untuk membayar bil nya.

Author : Hasil kard tu bukan mak bapak dia yg bagi setiap Malam Mia Akan curi² keluar untuk berkerja dicafe milik seseorang yg baik.

~'~~~~~~~~~

Guess what Sampai situ eh sebab Aku dah malas nanti sambung~

Thanks for readers yg sudi singgah malah bagi hadiah vote , comments kat fanfiction ni

Macam biasa

JANGAN LUPA

Follow me please 😳
Vote ⭐
Comments ✍️✍️✍️

Thanks readers


Hargai aku selagi hidup~Where stories live. Discover now