*Skip selepas kereta ayahnya sampai*
Baru saja membuka pintu..
Mason*Ayah*: Ape yg Kau nak buat tu
Mia : Masuk kereta
Mason : Tak bererti bila Aku kata hukuman pergi sekolah Kau ingat balik sekolah tak!
Mia : Ni tak Adil.
Mason : Maya , Michael masuk jangan endahkan budak tak siuman tu.
M&M : Okey
Mereka pun memasuki kereta dan pergi. Mia Pula Hanya boleh menangis.. dan meneruskan langkahnya pulangnya..Sesampainya dia ditaman berdekatan rumahnya..
Dia menghirup udara segar dan wajahnya bagaikan malaykat..
Sungguh cantik ...dia pun mula bernyanyi untuk meredakan hatinya yg perit lalu bergegas ke rumah.*Skip Semasa Sampai dirumah*
"Dah balik" kata Mawa."Ye"balas Mia."Baru sampai?, Sian " kata Maya .
Mia Hanya berjalan menujuh biliknya tanpa mempedulikan mereka berdua .
Selepas masuk kedalam bilik
Mia pun menukar bajunya Lalu terbaring.
Akibat terlalu bosan dia pun keluar dari biliknya dan mengambil sedikit Makanan dari dapur tanpa mengetahuan ibunya mawa .
Dan dia hanya tergelak lalu keluar dari rumah untuk ke taman.Semasa di taman.
Mia hanya berjalan-jalan lalu menemukan seorang mak cik yg
dalam kesusahan mengangkat banyak barang, Mia tidak sampai hati meniggalkan mak cik tersebut bergitu sahaja.
Lalu mendekatinya."Hai, mak cik buat Apa?,Boleh Saya tolong mak cik" kata Mia dengan lembutnya."Boleh" kata mak cik tersebut ceria Ada orang yg mahu menolongnya.
Selepas sampai dirumah mak cik
tersebut Mia membawa masuk barang² itu kedalam.Selepas Mia hendak menarik langkah pulang mak cik itu menegurnya lalu berkata.
"Cik tunggu sekejap"kata mak cik tersebut."Ye Ada apa?" Tanya Maya .
Secara tiba² mak cik tersebut menghulur kan sedikit duit.
"Apa ni mak cik?" Tanya Mia ,
"Ambil lah buat belanja makan" kata mak cik tersebut."Takpe, Saya tolong ikhlas" kata Mia .
"Takpe Saya bagi ikhlas jugak" kata mak cik tersebut."Terima kasih" Mia hanya menerima duit tersebut lalu pergi................
Jangan lupa
Follow me
Vote banyak² ⭐
Comments ✍️✍️✍️
And share story ni .Thanks for readers yg dah following Aku .
Yg belum lagi please follow.
YOU ARE READING
Hargai aku selagi hidup~
FanfictionMengisahkan seorang budak perempuan yang dibenci oleh keluarga dan rakan² sekolahnya. Apakah nasib gadis ini lanjut pada ceritanya😃 Mula tulis~15/2/2021 Tamat tulis~23/3/2021