❌ HARI KEMTIAN❌

57 3 1
                                    

SELASA 28/3/16

Di bilik Mia...

Mia POV ❤️

Aku bangun dari tidur malah merasa badan ku kesakitan.
Selepas kesakitan tersebut reda aku menujuh tujuan seterusnya Mandi!.,.,

Selepas Mandi dan pakai baju ape semua tu. Ambik beg turun sarapan pergi sekolah...

Skip disekolah (6:00 a.m )

Sampai sekolah aku masuk kelas , letak beg lepas tu Buka diary~

Selasa 29/3/16

____________________________________
Hari 1 [√] Jumaat 25/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 2 [√] sabtu 26/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 3 [√] Ahad 27/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 4 [√] Isnin 28/3/16
-----------------------------------------------------
Hari 5 [√] selasa 29/3/16

Selepas siap tulis aku termenung jauh sambil memikirkan 'aku akan Mati ke sekejap lagi' benda tu je yg terpusing-pusing dalam otak aku time tu.

And aku berhenti termenung selepas seorang manusia membuka pintu.

End pov

Flash back dirumah Adam/seseorang...

Adam POV,,,

Aku bangun sambil menjerit sekuat hati sampai ibu ku terjaga lalu berlari ke bilik ku.

"Adam kenapa tu?" Tanya ibu. "Taklah cuma mimpi buruk" kataku membalas pertanyaan ibu. "Okay , kalau ada ape² panggil je ibu, ibu ada kat bawah" pesan ibunya. "Okay" kata Adam .

Selepas itu...

Kenapa dalam kepala aku ni terpusing-pusing si Mia tu. "Arrgh" marahku. Dahlah , hmm sekarang ni pukul berapa eh?. Lalu Aku memandang kearah jam yg menunjukkan pukul 5:30 a.m. Awal lagi, baik aku mandi.

Selepas Mandi aku bersiaplah. Capai beg pastu ke dapur nak sarapan.

Lepas sarapan aku berjalan ke sekolah , selalu nya ayah aku akan tolong hantar kan tapi sebab hari ni aku bangun awal aku kena jalan kaki, ayah aku tido lagi sebab balik lambat semalam...

So aku taknak kacau rehat ayah and aku berjalan lah kesekolah...

Sampai disekolah ( 6:30 a.m )

Aku menujuh kearah pintu kelas lalu memasukinya dan aku ternampak seorang perempuan sedang melihat ku dengan pandangan terkejut Seperti melihat hantu.

End pov...

"Hai adam" kata Mia tanpa sebarang balasan orang yg bernama Adam itu meletakkan beg nya lalu duduk tanpa mengendahkan ku.

Skip pukul 7 : 30 a.m

Kelas sudah dipenuhi para pelajar dan agak bising yg membuat kan Adam terjaga dari tidur nya dikelas. Setengah Jam kemudian jam menunjukkan pukul 8:00 a.m lalu masuklah seorang guru dan pelajaran dimulai. Selepas berberapa guru subject masuk dan keluar waktu rehat tiba...

Kami semua berdiri sambil mengucakan 'terima kasih cikgu' lalu keluar lah orang yg digelar guru tersebut loceng berbunyi dan keluar lah sekelompok manusia dari kelas tersebut yg dipanggil pelajar.

Dan terakhir nya keluarlah 2 bekas kawan yg dulunya rapat Seperti adik-beradik dan nyawa raga yaitu Mia dan Adam.

Di taman sekolah...

Mia menujuh kearah taman sekolah dan ternampak sosok berberapa orang yg sedang menikmati makanan dimeja yg terletak di taman tersebut..
Sosok itu bernama Adam,Maya, Michael,Hunter dan Skylar...

Aku menujuh kearah mereka tiba² ditegur Salah seorang dari mereka...

"Wah ada orang sesat lah" kata Skylar. "Kau buat ape kat sini?" Tanya Adam. "Saya datang nak mintak maaf Kalau ada salah silap kat korang semua harap Korang maaf kan" kata Mia. "Eh!, Dia datang buat dramalah pulak" kata Maya. "Dah lah pompuan baik kau pergi , kacau betul macam sampah" kata Michael Hunter dan lain mengangguk setujuh. "Dahlah pergi main jauh² shuh shuh" Halau hunter.

But~

Tiba²

"Argh" jerit Mia kesakitan sambil memengang dibahagian dadanya.

"Aduh dia sambung drama ni lagi'" kata Maya Menyampah diikuti gelak tawa yg lain.

"Argh,tolong,sakit" satu demi satu ayat yg keluar dari mulut Mia lalu dia memuntahkan darah yg agak banyak membuat kan yg lain tersentak ayat terakhir keluar dari mulut nya ' Tolong, jaga diri korang baik² ' disitu dia menghembus nafas terakhir nya.

"Mia" jerit Adam lalu berlari kearah Mia.

"Tolong dia tak bernafas" kata Adam.

"Mia" panggil Maya.

"Mia ni gurawan kan?" Tanya Maya.

"Mia tak bernafas" kata Adam pada Maya.

"Mia, Mia,MIA!!!" Jerit Maya.

"Tak mungkin panggil ambulans" kata Michael.

Ninoninonino bunyi ambulans...

Sesampainya dihospital...

Berberapa minit kemudian...

"Adik kamu mana?" Tanya Mawa si ibu. "Adik dalam ICU " kata Maya. "Ape dah Jadi" Tanya ayahnya.

"Macam ni" kata Michael lalu menceritakan. "Mia" kata ibunya.
"Maaf mengganggu cik,encik" kata nurse. "Macam mana anak saya dokter?" Tanya Mawa. "Maaf pesakit tak dapat kami selamat kan" kata nurse. "Tak mungkin Mia kuat" kata Mawa.
"Maaf pesakit sudah meninggal dan sekejap lagi akan dikuburkan" kata nurse.
"TIDAK" jerit Mawa segera berlari ke dalam wad tersebut.

"Mia, bangun sayang, jangan lah macam ni" kata ibu. " Maaf pesakit sudah meninggal" kata nurse. "Mia" jerit Mawa sambil memukulku Mia dan usahanya ialah sia² anak yg selama ini dibenci dan didera Sudah tiada.

Mayat pesakit yg bernama Mia segera dimandikan dan ditanam.

Mawa tidak henti² menangis...

Tiba²... Datang seorang nurse.

"Cik , nah" kata nurse tersebut sambil menghulurkan sehelai kertas. "Ape ni" tanya Mawa.
"Surat pesakit peribadi Saya" kata nurse tersebut. "Pesakit, peribadi? , Mia ada sakit!" Kata Mawa dan nurse itu mengangguk. "Dan ini ialah barang amanah untuk korang" kata nurse lalu pergi meniggalkan mereka disitu.

"Ma cuba baca kertas tu" kata Maya. "Baiklah" kata Mawa.

≠Isi≠

Hai semua~
Mesti korang baca surat ni masa Mia dah takda kat dunia tu. Mia harap korang semua jaga diri baik².

Untuk Ibu & Ayah~

Mia sayang korang walaupun Korang selalu marah and dera Mia. Takpe Mia dah maaf kan korang berdua...

Untuk Maya~

Terima kasih kakak, Mia sayang kakak .
Mia harap kakak boleh berlajar dengan baik jangan Sampai Kena berdiri luar kelas lagi_😂..

Untuk Michael~

Abang Mia sayang abang walaupun abang tu playboy..
Abang pulak jangan selalu tidur dalam kelas nanti kalau Cikgu nampak mati abang_👐

Untuk Adam~

Terima kasih Adam sebab Jadi kawan saya .
Sebenarnya Saya nak bagi tahu masa kita berkawan dan makin lama Saya makin selesa dengan awak sampai datang perasaan suka kat awak.
Hari yg Maya kata Saya buli dia tu sebenarnya Saya baru nak luahkan perasaan saya kat awak but tak sempat...

∞i love you adam∞

ΩEndΩ

************************

Follow
Vote ⭐
Comments ✍️✍️✍️

Seee ya~

Hargai aku selagi hidup~Where stories live. Discover now