Rothschildler, Napolyon Savaşları (1803-1815) başlamadan önce de önemli bir miktarda servete sahipti ve bu sıralarda da değerli külçe metal ticaretinde üstünlük elde ettiler. Nathan Mayer Rothschild Londra'da, 1813-1815 arasında İngiliz savaş masraflarını neredeyse tek başına üstlenerek önemli rol oynadı. Bir yandan Wellington Dükü'nün Avrupa'nın çeşitli yerlerindeki ordularına değerli külçelerin ulaşmasını sağlarken bir yandan da kıtadaki İngiliz müttefiklerine finansal yardımlar ayarlıyordu. Yalnızca 1815 yılında, Rothschildler müttefiklere £9.8 milyon (2008 değeriyle £634 milyon) destek kredisi sağladılar.
Kardeşler, kıtadaki Rotschild etkinliklerini koordine ettiler ve aile savaş yorgunu Avrupa'da altın taşımacılığı için temsilciler, sevkiyatçılar ve kuryelerden oluşan bir iletişim ağı geliştirdi. Bu iletişim ağı daha sonraları Nathan Rothschild'e zaman zaman politik ve finansal bilgiler sağlamak için de kullanılacaktı. Böylece Nathan piyasalardaki rakiplerinden çok daha avantajlı olacak; bu vesileyle de Rothschild bankacılığı İngiliz devleti için vazgeçilmez hale gelecekti. Örneğin bir seferinde, ailenin bu ağı Londra'daki Nathan'ın, Wellington'ın Waterloo Savaşı'ndaki zaferini devletin resmi elçisinden tam bir gün önce haberi olmasını sağladı.
Rothschildlerin en kârlı hareketlerinden birinin temeli, İngiliz zaferi halka duyurulduktan sonra atıldı. Nathan Rothschild, barışı takiben azalacak devlet borçlanmasının, savaş ertesi yurt içi ekonomisinin yeniden yapılanmasını sona erdirecek iki yıllık dengelenme sürecinin ardından, İngiliz devlet bonolarında bir fırlama yaratacağını hesapladı. Finans tarihinin en cüretkar hareketlerinden biri olarak kabul edilen bir adımla, Nathan devlet tahvillerini o zaman için oldukça yüksek görünen bir fiyata derhal satın alıp, iki yıl bekledikten sonra 1817'de piyasalardaki kısa bir fırlamanın tepesinde %40 kâr marjı ile sattı. Rothschild ailesinin elinde bulunan kaldıraç amaçlı kullanılacak para düşünüldüğünde, bu kârın getirisinin ne kadar büyük olduğu anlaşılabilir.
19. yüzyılın sonlarına doğru anti-semitist eğilimli bir dergide yayınlanan aile hakkındaki bir makaleden yayılan iddiaların aksine, Rothschild'in birinci önceliği bu bilginin ona piyasalarda sağlayacağı finansal avantaj değildi; o ve kuryesi zafer haberini derhal hükümete iletmiştir. Bunun 1846'da bir Fransız bildirisinden çıkan bir mit olduğu ve John Reeves'in 1887'de Rothschildler: Milletlerin Finansal Yöneticileri kitabında abartarak yaydığı sanılmaktadır. Bu daha sonra popüler anlatımlarda tekrarlanmıştır, örneğin Morton'unkinde.
Nathan Mayer Rothschild işini ilk olarak Manchester, İngiltere'de 1806'da kurdu; daha sonra aşama aşama Londra'ya taşındı. Burada 1809'da 2 New Court, St. Swithin's Lane, City of London adresindeki yeri aldı. Burada N. M. Rothschild and Sons adlı firmayı 1811'de kurdu, ve bu firma halen aynı adreste hizmet vermektedir. 1818'de Prusya devletine £5 milyon borç ayarladı, ve devlet kredileri için bono çıkarımları bankasının ana konsantrasyonunu oluşturdu. Londra'da öylesine güçlü bir konuma erişti ki 1825-6 yıllarına gelindiğinde, İngiltere Bankası'na piyasadaki olası bir likidite krizinden etkilenmeyeceği kadar para sağlayabiliyordu.
💜⃤
Waterloo Muharebesi veya Waterloo Savaşı; 16-18 Haziran 1815 tarihlerinde gerçekleşen, Fransa İmparatoru Napolyon'un mutlak yenilgisiyle sonuçlanan ve Avrupalı güçler arasında 23 yıldır süren silahlı mücadelenin (Fransız Devrim Savaşları ve Napolyon Savaşları) sonunu getiren muharebe. Fransızcada Mont-Saint-Jean Muharebesi olarak da bilinir. Muharebe İngiltere-Prusya ittifakı ile Fransa arasında, Belçika'nın Waterloo kasabası yakınlarında gerçekleşmiştir.
Robert Alexander Hillingford Wellington Waterloo Savaşı'nda
¬Tarih: 18 Haziran 1815
¬Bölge: Waterloo, Belçika
¬Sonuç: Kesin Koalisyon zaferi
Napolyon Savaşları'nın sonu ve Paris Antlaşması'nın imzalanması
İmparator Napolyon'un St. Helena'ya sürgün edilmesi
Pax Britannica'nın başlangıcı. Avrupa'da barış döneminin başlaması.
Antisemitizm (ayrıca anti-semitizm veya anti-Semitizm olarak da isimlendirilir), Yahudi ulusuna, kültürüne ve dinine karşı duyulan düşmanlık, önyargı veya ayrımcılık. Her ne kadar etimolojisi antisemitizmin tüm Sami halklarına yönelik olabileceğini ima etse de, terim ortaya çıkışından itibaren sadece Yahudilere yönelik saldırganlığı belirtmek için kullanılmıştır.
Antisemitizm Yahudi bireylere karşı gösterilen münferit nefret ve ayrımcılıktan kalabalık grupların, hatta polis ve askerin tüm bir Yahudi cemaatine yönelik örgütlü saldırılarına kadar geniş bir yelpazede meydana gelebilir. Bu baskının en aşırı örnekleri arasında, 1096'daki Birinci Haçlı Seferi, İspanyol Engizisyonu, Yahudilerin 1290'da İngiltere'den, 1492'de İspanya'dan ve 1497'de Portekiz'den kovulmaları, çeşitli pogromlar ve Nazi Almanyası'nın gerçekleştirdiği Holokost (Yahudi Soykırımı) gösterilebilir.
IŞIKLA KALIN, IŞIĞI SELAMLAYIN 👁️🔺🤍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İLLUMİNATİ
NonfiksiBiz insan türünün koruyucuları, yeni şafağın getiricileriyiz. Biz piramidiz, biz gözüz, biz ışığız, biz sonsuz daireyiz. Biz illuminati'yiz. - Onlar bizi kontrol ediyor ama hiç kimse bunun hakkında konuşmuyor, bizi kölelikten gururlanır hale getirdi...