7. fejezet

235 9 0
                                    

Teltek a napok és a hetek, de semmi sem történt. A mandragórák még mindig nem voltak elég idősek ahhoz, hogy el tudják belőlük készíteni az ellenszert a kővé dermedt diákok számára.

Harry, Ron és én szokás szerint Hermionenál voltunk a gyengélkedőn. Szörnyű volt ilyen állapotban látni a legjobb barátnőmet.

- Bár velünk lehetnél. Nagyon kellenél. Jobban, mint bármikor. - simogatta meg Harry Hermione kezét, ahol egy összegyűrt papír volt.

- Az meg mi? - kérdezte Ron, mire én is feleszméltem a gondolataimból.

- Cora, Ron, ezért ment Hermione könyvtárba, mielőtt megtámadták. Gyerünk. - pattant fel a fiú Hermione mellől.

- A nálunk honos sok félelmetes bestia között aligha van halálosabb, mint a baziliszkusz. Ez a kígyó fajta több száz évig él. Fő jellemzője, hogy aki a szemébe néz, abban a minutumban meghal. A pókok menekülnek előle. - olvasta fel a papíron lévőket Harry, miközben a Roxfort egyik folyosóján vonultunk végig.

- Srácok, ez lesz az. A Kamrában rejtőző szörnyeteg egy baziliszkusz. Azért hallottam meg amit mondott, mert kígyó. - magyarázta a szemüveges.

- De hogyha úgy öl, hogy az ember szemébe néz, miért nem halt meg senki? - kérdezte Ron.

- A tükör. Harry! Ez az értelme annak, hogy Hermionenál tükör volt. - jöttem rá a megoldásra.

- Hát persze! Senki nem nézett a szemébe! Mármint közvetlenül nem. - mondta Harry.

- Colin a kamerán át látta meg, Justin Félig Fej Nélküli Nicken keresztül látta meg, Nicket telibe találta, de ő kísértet, nem halhatott meg újra. - magyarázta a szemüveges.

- Hermionenál pedig tükör volt, ő abban látta meg. - tettem hozzá.

- És Mrs Norris? Neki biztos nem volt se kamerája, se tükre. - kérdőjelezte meg elméletünket Ron.

- A tócsa. Volt egy tócsa a folyosó padlóján. A macska tükörképet látott a tócsában. - magyarázta Harry.

- A pókok menekülnek előle. Minden egybe vág! - olvasta fel a lapról a szemüveges.

- Hermione egy zseni! - mosolyogtam.

- Dehát hol közlekedik a baziliszkusz? Egy ekkora kígyót nem lehet nem észrevenni! - elmélkedett Ron.

- Hermione erre is rájött. - fordította felénk a lapot Harry.

- Csövek! - olvasta fel rémülten Ron a lap sarkába írt szót - Ez a vízcsövekben él?

- Emlékszel mit mondott Aragog? A lányról, akit megölt a kígyó. Egy mosdóban halt meg. Lehet, hogy még mindig ott van. - fordult Ron felé Harry.

- Hisztis Mirtill. - vágtam rá.

- Pontosan. - mondta Harry.

Ekkor megszólalt a hangosbemondót.

- Minden tanuló haladéktalanul menjen a hálókörletébe. Minden tanárt várjuk a második emeleti folyosón. - hallottuk meg McGalagony Professzor hangját.

Mi persze túl kíváncsiak voltunk, így mi is a második emeleti folyosóra mentünk és elrejtőztünk, hogy nehogy észrevegyenek minket.

Egyszer csak megérkeztek a tanárok, és körbe állták az egyik falrészt, így nem láttuk, hogy mit nézhetnek.

- Tessék, nézzék meg. Az utód, Mardekár utódja újabb üzenetet hagyott nekünk. Bekövetkezett amitől rettegtünk, a szörnyeteg elrabolta egy diákunkat és magával vitte a Kamrába. - mondta el a történteket McGalagony Professzor a többi tanárnak - Haza kell küldeni a tanulókat. Attól tartok, a Roxfortnak ezzel vége.

A Maximoff lány és a Titkok Kamrája (Harry Potter ff.) /BEFEJEZETT/Where stories live. Discover now