aromaterapi/ yağlara giriş✨

1.6K 31 0
                                    

Benim asıl alanım yağlar ve bitkiler olduğu için bu konuya da değinmek istedim, eğer istediğiniz bir konu varsa onun hakkında da yazabilirim☺️
——————————————————————————————
Aromaterapi Nedir?

Aromaterapi, pek çok farklı kültür ve medeniyet tarafından yüzlerce yıldır uygulanan bir şifa ritüelidir. Aromatik yağlar, Eski Çin Uygarlığında mod düzenleyici olarak,  Eski Mısır'da mumya yapımı esnasında yer almıştır. Aromaterapi tedavi ve güzellik amacı ile ilk defa Eski Yunan medeniyetinde kullanılmıştır. Roma İmparatorluğu döneminde aromaterapi, banyo sonrasında uygulanan masaj ritüellerinin vazgeçilmez öğesiydi. Günümüzde oldukça popüler olan aromaterapi yöntemleri, rahatlama, kişisel bakım ve ev temizliği gibi daha pek çok alanda sevilerek kullanılıyor.

Aromaterapi ikiye ayrılıyor;
• Uçucu Yağlar
• Baz/Sabit Yağlar

!!!!!!! Bu yağları her yerden temin edemezsiniz, yağları alırken üstünde organik damgası olduğuna ve baz yağlarda da üstünde soğuk sıkım yazanları alınız
güvenilir bir kaç marka: homemadearomaterapi , eudomeniaonline , butikhecate , Eminönü baharatçısı , aktardan da alabilirsiniz fakat dediğim kriterlere uyduğuna emin olunuz

Uçucu Yağlar:

Uçucu yağlar, bitkilerin kabuk, yaprak, meyve, çiçek, tohum, sap, kök gibi farklı bölümlerinden elde edilen, ruh, beden, zihin dengemizi sağlamaya yardımcı, 6000 yıllık bir geçmişe sahip olan olan aromaterapide kullanılan temel hammaddelerdendir.

Uçucu Yağların bitkilerin özü ve ruhu olduklarına inanıyoruz. Doğada var olmak ve korunmak için salgıladıkları kokunun çok yoğun özüdür, bu yüzden İngilizce 'deki 'essential oil'ın karşılığı olan esansiyel yağ olarak da anılır. Beden ve zihni koku yolu ile uyararak bilinç altımıza ulaşır, bütünsel olarak dengede olmamıza katkıda bulunurlar.

!!!! Uçucu Yağlar hem çok kuvvetli hem de çok değerli oldukları için kullanılırken doğru doz çok önemlidir. Cildimize doğrudan sürülmeye uygun değildirler. Lavanta ve Tea Tree gibi birkaç istisna dışında bu güçlü içerikler, vücudumuza doğrudan uygulandığında tahrişe sebep olabilirler. Sabit Yağlarla doğru damla sayısı ile karıştırılıp cilde uygulanabilirler. Uçucu Yağlar doktor tavsiyesi olmadan asla ağza alınmamalıdırlar.

Uçucu Yağları sadece güzel kokuları için kullanmayız. Ruh, beden, zihin dengemizi sağlayacak şifayı da yine bu yağların güzel kokularından alabiliriz. Her bitkinin farklı frekansı ve şifalı yönleri olduğu için faydaları da farklıdır. Uçucu Yağlar fiziksel bedenimize iyi gelirken ruhumuza ve zihnimize de iyi gelir, istenmeyen enerjileri temizler, çakralarımızı dengesine ulaştırmaya yardımcı olur. Bu anlamda günlük hayatımıza hem pratik yönleriyle hem de ruhani ve zihinsel şifaları ile dahil olurlar

uçucu yağ örnekleri: lavanta- portakal- okaliptüs- bergamot-paçuli vs vs

Sabit/Baz Yağlar:
Sabit Yağlar, bitkilerin tohum ve çekirdeklerinden elde edilen, 6000 yıllık bir geçmişe sahip olan aromaterapide kullanılan iki temel hammaddeden birisidir.

Sabit Yağlar, baz yağ ve taşıyıcı yağ olarak da bilinirler. Cilt ile direkt temas için uygun yağlar olup uçucu yağlar ile karıştırılarak da kullanılabilirler. Uçucu yağlar gibi hızlıca uçmadıkları için sabittirler. Cilde temas edemeyen Uçucu Yağlara bir baz oluşturup, iyileştirici ve dengeleyici moleküllerini cildimizin alt tabakalarına taşıma görevini üstlendikleri için baz ve taşıyıcı olarak da isimlendirilirler.
Baz yağların uçucu yağların aksine kokusu yoktur ve ağır bir dokusu vardır.

Sabit yağlar, Soğuk Sıkım veya Maserasyon yöntemleri ile elde edilir. Maserayon, yağı elde edilmek istenen bitkinin ve veya bölümlerinin Soğuk Sıkım Zeytinyağı, susam yağı gibi bir sabit yağda bekletilmesi yöntemidir. Yara izlerini iyileştirmeye yardımcı etkisi ile bilinen Sarı Kantaron Yağı, ülkemizde yaygın ve geleneksel olarak maserasyon yöntemiyle elde edilen yağlardandır. Soğuk Sıkım ise tohum ve çekirdeklerin 24 derece ve altında bir ısıda preslenmesi yöntemidir.

Sabit Yağlar, cildimizin yağ dengesini sağlamada, elastikiyet kazandırmada, yaralarımızın iyileştirmeye yardımcı olmakta, güneşin ve soğuğun zararlarına karşı koruma kalkanı oluşturmak gibi amaçlarla kullanılır. Cildimize doğrudan temasa uygun oldukları için masaj yağı karışımlarında baz olarak kullanılabilirler.

örnek baz yağlar: avakado yağı, tatlı badem yağı, zaytinyağı vs

Witchcraft, Cadılık Ve BüyüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin