orta seviye cadılık-tanrı ve tanrıçalar✨

677 12 0
                                    


Wicca da Tanrıça
Yunan mitolojisinde Gaia'yı bilmeyen yoktur. Her şeyin yaratıcısı,dünya ve toprağın kendisidir. Yeryüzünde dişil özelliği sembolize eden toprak anadır.

Wicca da da aynı şekilde sonsuz dişi olan Tanrıça nın yaratıcılık özelliği doğurganlığıyla sembolize edilir.

Üç yüzlü Ay Tanrıçası ya da bilinen adıyla Hekate ( Ingilizcesi hecate diye yazılıyor ben hecate diyorum istediğinizi diyebilirsiniz) ,Wicca da önemli bir yer tutmakla birlikte Tanrıça özelliklerini tamı tamına taşımaktadır. 

Tanrıçamız Hekate'nin bu üç yüzünü tanıtmak gerekirse;

Hilal, genç kız ve bakire motifine karşılık gelir. Burda bahsettiğimiz bakire her ne kadar elde edilmemiş anlamında olsa da yaşamı yeniden üretmeye hazır genç bir kız olduğunu söyleyebiliriz.

Dolunay,anne ve olgunlaşmış dişiyi simgeler.Tanrıça gücünün zirvesindedir.

Son olarak ''Waning Moon'' olarakta bildiğimiz Ay'ın küçülen ve karanlık haline denk gelen bilge ve yaşlı dişi motifidir.Ne kadar bazı yerler kararmış bir annelik olarak ele alsa da sorumluluklarını yerine getirmiş,kendinden sonra yetişicek olanları eğitmeye hazır bilgelik yönü ağır basmaktadır.

Üç yüzlü Tanrıça'yı Wicca 'bir' kabul edip benimsemiştir.

Tanrıça ile ilgili çalışmaların en önemlisi dolunay zamanında yapılan ''Ay'ı aşağı çekme'' rituelidir. Bu rituel Üç Yüzlü Ay Tanrıçası'nı bedenlendirerek Ay'ın enerjisini kullanmak için yapılır. Baş Rahibeler tarafından yapılan bu çalışmayı wiccan yalnız da uygulayabilir.

Wicca da Tanrı
Wicca da Tanrıça bir güç olduğu gibi Tanrı da eşit güce sahiptir.Aslında Tanrı-Tanrıça bir bütündür sadece bu yaratıcı gücün dişil ve eril yönleridir. 

Tanrıça da olduğu gibi Tanrı da da bir figür kullanılması gerekti ve Avrupa da eski çağlardan beri var olan ''Boynuzlu Tanrı'' kültü diğer adıyla Kelt Tanrısı Cernunnos karşımıza çıkıyor.

Boynuzlu  Tanrı'nın sembolik anlatım da boynuzlarından birinin ölümü diğerinin de yaşam verdiği söylenilmekte.

Tanrıça kadar belirgin olmasa da Boynuzlu Tanrı pagan törenlerinde yaşatılmıştır. 

Wicca da Tanrıça ay döngülerine , Tanrı da güneş döngülerine uyar.Bilinmesi gereken diğer konu ise Wicca ekollerin de sadece Boynuzlu Tanrı'nın sembol olarak benimsenmesi zorunlu değildir.

Wicca da Seçilmiş Bazı Tanrılar Ve Tanrıçalar

Tanrılar;

Apollo: Güneşin ve ateşin tanrısı.

Dionysus(Yunan Boynuzlu Tanrı) : Kurtarıcı ve tekrar doğduğundan ışığın aslanı olarak bilinir.

Faunus(Roma Boynuzlu Tanrı): Tarım ve av gibi olayların efendisi.Aynı zaman da Yunan Tanrısı ''Pan''a eşdeğerdir.

Cernunnos(Kelt Boynuzlu Tanrı): Tabiat ve astral düzlem tanrısı.

Lugh: Kelt savaş tanrısı.

Osiris: Ölümsüz yaşam için diriliş Mısır Tanrısı.

Ra: Mısır güneş tanrısı. Kainatın ışıldayan gücü

Tanrıçalar;

Brigid: Kelt ateş tanrıçası.

Cerridwen: Kelt ay tanrıçası. Hekate'ye eşdeğerdir. Zamanında korku dolu izlenimler bırakmıştır.

Diana: Roma ay tanrıçası.

Demeter: Yunan,tarımın ve bereketin tanrıçası.

Hekate: Yuna üçlü ay tanrıçası.

İsis: Mısır bereket tanrıçası.

Morrigan: Her ne kadar fazla tanrıça olarak bilinmese de öyle gözükmekte.Kelt efsanelerin de korkunç kadın olarak bahsedilir kendisinden.Kehanet ve ölümle ilişkilendirilir.

Witchcraft, Cadılık Ve BüyüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin