Aromaterapi #2 - Yağ Karışımları✨

1K 19 2
                                    

arkadaşlar önceki bölümlerde de söylemiştim eğer yağ karılımları aşk yağı,vücut yapı,yüz yağı istiyorsanız fakat yapamıyorsanız veya yapmak istemiyorsanız instagramdan butikhecate ye bakabilirsiniz :)
——————————————————————————

Esansiyel yağların masajlarda kullanımı veya banyo sularına karıştırması Mısır, Çin ve Hint uygarlıkları kadar eskilere dayanmaktadır. Bitkilerin kök, reçine, yaprak veya çiçek gibi özel bölümlerinden elde edilen bütün yağlar ve karışımlar, özütleme işlemi için dikkatle ezilir. Saf aromatik yağların zihinsel ve fiziksel sistemler üzerinde müthiş iyileştirici özellikleri bulunmaktadır. Aromaterapi yağları, tek başlarına veya farklı yağlarla karıştırılarak kulanılırlar. Aromatik karışımlar bileşenlerine göre sakinleştirme, çeşitli ağrıları azaltma, hücre yenileme, kasları uyarma, uykuya yardımcı olma gibi etkiler yaratırlar.

Esansiyel aromaterapi yağları taşıyıcı yağlarla karıştırılırarak ciltte yatıştırıcı bir etki bırakırlar. Bu karışımlar sinir sisteminde yatıştırıcı etkiler yaratırken taşıyıcı yağlar alt deriyi nemlendirir, cildin yumuşak ve esnek bir yapıya kavuşmasını sağlarlar. Tarifleri adım adım uygulayarak ihtiyacınız olan masaj veya banyo yağını kolayca yapabilirsiniz. Yağları gerekli oranda ve şiddette karıştırdığınız takdirde en sağlıklı sonuca ulaşırsınız.

evde yapabileceğiniz tarifler :

1. Sıcak ve Yatıştırıcı Kakule Karışımı
İçindekiler:
Tatlı portakal esansiyel yağı : 14-16 damla
Kakule esansiyel yağı : 3-4 damla
Tarçın kabuğu esansiyel yağı : 5-6 damla
Talimatlar: Yukarıdaki esansiyel yağları dikkatlice ve nazikçe karıştırın ve temiz koyu bir cam kabın içinde veya plastik bir şişede serin ve karanlık bir köşede saklayın. Sürekli olarak ısı ve neme maruz kalacağı yerlerde saklamaktan kaçının.

Faydaları: Tatlı portakal yağının aroması harika bir mod yükselticidir. Kakule sinir sistemini yatıştırmak için pek çok Ayuverdik solüsyonda kullanılan esansiyel bir yağdır. Tarçın kabuğu esansiyel yağı, antimikrobiyal ve uyarıcı özelliklerinin yanında sindirim sağlığını destekler.

2. Narenciye ve Çiçek Karışımı
İçindekiler:
Bergamot esansiyel yağı : 10-12 damla
Greyfurt esansiyel yağı : 2-3 damla
Yasemin esansiyel yağı : 2-3 damla
Vanilya esansiyel yağı : 4-5 damla
Taşıyıcı yağ: üzüm çekirdeği, zeytinyağı veya jojoba yağı
Talimatlar: Yukarıda adı geçen tüm esansiyel yağları dikkatlice karıştırın. Bunu yaparken fazla veya yoğun karıştırmaktan kaçının ve elde ettiğiniz karışımı soğuk ve kuru bir ortamda temiz bir cam kabın veya plastik bir şişenin içinde – banyo ortamından uzakta – saklayın.

Faydaları: Bergamot ve vanilya esansiyel yağları modunuzu yükseltir ve rahatlatır. Greyfurt yağı cilt sağlığını destekler. Yasemin yağı vücudu ısıtırken duygularınızı harekete geçirir. Adeta cennetten çıkma bu karışım uzun ve yorucu bir günün sonunda duygusal iyileşme ve rahatlama için mükemmeldir.

3. Rahatlatıcı Lavanta Karışımı
Bu güzel kokulu aromatik karışım derin ve sağlıklı bir uykunun kayfini çıkarmak için mükemmeldir. Bu karışımın bir kaç damlasıyla şakalara, kulak arkasına, bilek içlerine ve ayak tabanlarına yatmadan önce yapılan on dakikalık masaj, bedeninizin uyku esnasında rahatlamasına yardımcı olacaktır.

İçindekiler:
Mandalina esansiyel yağı : 1-2 damla
Lavanta esansiyel yağı : 12-14 damla
Çin gülü esansiyel yağı : 2-3 damla
Sandal ağacı esansiyel yağı : 3-4 damla
Taşıyıcı yağ: üzüm çekirdeği
Talimatlar: Mandalina esansiyel yağı sindirimi destekler ve aynı zamanda harika bir rahatlatıcıdır. Lavanta esansiyel yağı güçlü bir arındırıcı olmasının yanında rahatlamaya yardımcı olur. Çin gülü karışımın aromasını kuvvetlendirirken sandal ağacı bileşimiyle antienflamatuar etkiye kavuşur.

Witchcraft, Cadılık Ve BüyüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin