Part 7 [II]

199 20 0
                                    

*di rumah ilhoon*

Ilhoon msuk ke dlm rumah secara diam diam kerana takut ommanya tersedar

Haneul : Hoon ah ~ kamu pergi mna malam bru blik ?

Ilhoon : o ... omma ... yah wae ? Wae ? X tido lg ni ? Mlam dh kan ?

Haneul : ye naega ara . Kamu tu yg oergi mna smpai mlam bru blik ... jangan2 ...

Ilhoon : jangan2 ..... ?

Haneul : jangan2 kamu prgi crik anak kaki botol tu ...

Ilhoon : Omma ! Appa dia dah tak duduk ngan diorang kan ?!

Haneul : ya omma tau ! TAPI KAMU TAHU KAN ? DIA DAH RAMPAS KASIH SAYANG KITA SEKELUARGA !!

Ilhoon : Omma !! Appa bukannya kwin pun dgan Seung Hee ahjumma , appa just tolong je kan ? Lgipun msa tu Seung Hee ahjumma kan tgah ada problem

Haneul : dia ada problem sbab kwen dgan org yg salah . Sapa sruh kwen dgan suami kaki botol mcam tu !! Omma taknak kamu kwan dgan bdak Seoh Hee tu ! Tantah perangai dia pun sama mcm bapaknya !! Hutang pun tak reti nak bayar !!

Ilhoon : Omma !! Jeba l ... jebal .. kemanhe !! *lari naik atas*

Haneul : yahh !! Hoon ah !! Yah ! JUNG ILHOON !!! aisshh

Selepas Ilhoon naik atas , Ilhoon omma pun mengeluarkan sebuah sampul dari dalam begnya . Haneul pun mengeluarkan isi kandungan dlm sampul tersebut . Dilihatnya beberepa foto . Foto tersebut mnunjukkan apa yang tlah Ilhoon dan Seoh Hee buat di tmna . Ternyata Haneul tlh mengupah org utk mengintai anaknya itu ...

Haneul : bdak ni ... tak serik2 lgi ...

Puan Haneul mengambil telefonnya dan menelefon seseorang

Haneul : yah nul , aku nak kau siasat budak ni dduk kat mna ara ?!?!

*keesokan harinya*

*di sekolah*

Seoh Hee memasuki kelasnya dan mendapati Sungjae tidak ada di tempatnya ...

Seoh Hee : yah Hae Rin ah ... nmpak x Sungjae ?

Hae Rin : ani .... wae ?

Seoh Hee : xda pape lah ... ah !! Weng Chun ah !!

Weng Chun : nae ?

Seoh Hee : Sungjae eodiga ?

Weng Chun : dia xdtg rasanya ... mlam td dia kol ak mintak blikan panadol . Demam maybe . Neol mollaseo ? Slalunya kan ... klau psal Sungjae .. kau yg pertama tau ...

Seoh Hee : nae ?? Haha .. aaa .. Sungjae ada kol kot ... ak je yg x prasan ... haha ...

Hae Rin : korang gaduh eh ?!??

Seoh Hee : ha ? Mna ada !! Aniyaa ... aaa . Weh ak nk pgi tandas jap eh ? Haha k

*dlam hati* mwo ? Demam ? Knapa dia langsung x bgtau aku ??!? Dia marah kat ak lgi ke ? Ok maybe ak tolak dia agak kasar semalam ... tapi ... ahh !! Tak boleh !! Ak kna dtg tgok dia jgak !! Tak kira !! Ak kna jumpa dia ...

Seperti yang dirancang , selepas tamat waktu persekolahan Seoh Hee trus prgi ke rumah Sungjae . Sebelum tu dia singgah di kedai utk mmbeli hundred plus utk Sungjae .

*di rumah sungjae*

Seoh Hee : halmeoni ... anyeong ! ^-^

Sungjae ada x ? Btulka dia dmam ?

Halmeoni : ada kat ats tu ha .. pgila tgok ... aah dmam panas skit ... halmeoni sruh pgi klinik tak nak ... sruh mkan pun tak nak .. tak tau la klau kmu dtg di ok .. ni .. bwakkan dia kimbap ni , sruh dia makan ..

Seoh Hee : nae ! Araseo

Seoh Hee cuba bukak bilik sungjae .. tp rupanya berkunci

Seoh Hee : Sungjae ah ~ yah nul ... kau mrah kat ak lgi ke ? Sorila ... cheongmal mhiannei ... yahh ... bukak la pintu ni .. sungjae ah ~ jebaall ...

*di bawah*

Ilhoon : annyeonghaseyo halmeoni ! ^-^

Halmeoni : yahh Ilhoon goon besar dah kamu skarang ye ? Kamu dtg nk melawat Sungjae ye ?

Ilhoon : nae !! Ilhoon ada kat atas ? Saya bawak teh herba skit utk dia .. blh surut demam sikit

Halmeoni : hah ! Elok sgatlatu ... Seoh Hee pun ada ..

Ilhoon : mwo ? *trus naik atas*

School LoveWhere stories live. Discover now