[Part 9]
*di rumah Seoh Hee*
ding dong ~ ding dong ~
Jong Suk yang sdang menonton televisyen berlari ke arah pintu dan membukanya ..
Di luar kelihatan seorang wanita berpakain kot hitam panjang bersama topi dan spek mata hitam .
Jong suk : yae ? Nul dugundeyo ? Nak jumpa sapa ?
Wanita tersebut tanggalkan spek beliau dan berkata
Haneul : heh dah lupakan aku ke ?
Jong Suk tercengang seketika . Di kala ni dia teringat akan peristiwa yg berlaku 10 tahun dahulu .. ketika itu Jong Suk msih di primary school sementara Seoh Hee bru berumur 5 tahun ...
*flashback 10 tahun yang lalu*
Haneul : aaaargggghhhh !!!!!!
Junhyung : wae yebo ah ?
Haneul : yahh yeobo ah jinjja mna pegi semua brg kemas saya ?? HILANG !!
Junhyung : hilang ?awak dh crik btul2 ke ? Ke awak lupa ltak kat mna2
Haneul : aniyaa .... aigooo hah tantah ... bdak Seung Hee tu yg amik ...
Junhyung : takkan la ... awak ni laju je kan nk kenakan org
Haneul : saya tak kira !! Saya nak jgak cek beg dia !
Haneul bergegas trun ke bawah dan msuk ke bilik Seung Hee . Hampir seluruh bilik Seung Hee diselongkarnya .. dan akhirnya dia terjumpa barang kemasnya di bawah lipatan baju Seung Hee
Haneul : yeobo tgk ni ! Saya tak tipu kan ?? Mmg dia yg amik ! Dari dulu lg saya dah agak dia ni mmg ada niat jahat !
Junhyung : awak ni jgan la maen tuduh dia ...
Haneul : saya tak tuduh ! Mmg dah sah2 dia curik !
Seung Hee : waeire? Apa yg En. Jung dan Puan Jung buat kat bilik saya ni ?
Haneul : Ni semua apa ???!!
Seung Hee : saya .... tak amikla semua ni ... puan salah ltak kot ...
Haneul : Dah trang2 kau yg amik !! Ada kat bwah lipatan baju pulak tu ! Dah mulai skarang saya nak awak dengan anak awak skali kluar dr rumah ni !!
Junhyung : awak ni ... maafkan jela dia .. mungkin dia x sengaja ...
Haneul : ahhh !! Xda sampai bila2 pun saya tak maafkan dia !! SEKARANG KELUAAARRR !!!
Pada masa yg sama Jong Suk baru pulang dr sekolahnya ... dia menyaksikan keadaan tersebut dgan pnuh rsa bengang . Dia berjanji akn balas dendam suatu hari nnti
Seung Hee mengemaskan bajunya dan anak2 ... Seoh Hee ketika itu msih kecil tidak faham apa ... lalu mereka pun kluar dr rumah itu ... ketika mereka beraada di luar .. En . Jung mengejar mereka
Junhyung : Seung Hee ah ! Amik ni
Seung Hee : mwoya aigo ?
Junhyung : amik kunci rumah ni dan sedikit duit ni ... saya tahu awak xda tmpat nk pegi buat sementara ... awak dudukla dulu kat sini k ?
Seung Hee : ehh en. Jung apa ni ... takpe saya pandai2 la crik rumah sewa nnti ...
Junhyung : takpe awak anggap je yg pemberian rumah ni hadiah dr saya .. terima kasih sbb slama ni awak dh besarkan ilhoon walaupun .... sekejap ...
Seung Hee : en . Jung ...
Junhyung : gwenchana ... ohh duit ni .. amik byar yuran sekolah Jong suk dan Seoh Hee k ? Saya harap sgt satu hari nnti saya dpt tgok Seoh Hee membesar mnjadi seorang yg berjaya ..
Seung Hee : cheongmal ... *tunduk* en. Jung trima kasih utk semua ni .. saya janji satu hari Nanti kalau saya ada duit lebih saya akn blas balik sume ni ...
Junhyung : handa ! Nnti pn . Jung nmpak mengamuk pulak dia ... take care ! Annyeong Seoh Hee ah ! ^-^
Jong Suk : *bow* cheongmal gomawosumnida ajusshi ...
Jong Suk : takkan la ak nak lupakan rupa perempuan yg keji mcam kau ni ?
Haneul : yahh !! Dah dah ! Ak dtg sini bkn nk crik psal dgn kau . Ak nak kau igtkan adik kau tu supaya jgan pernah dkat lgi ngan anak aku . Ara ?!
Jong suk : kau igt ak nak sgat ke berkeluarga dgan org mcm kau ni ha ?
Haneul : heh igt eh ? Klau ak nmpk lagi adik kau kluar dgn anak ak .. rumah ni ..milik ak balik !!
Dengan pantas Jong suk menutup pintu tanda protes .. Perbualan mereka Seoh Hee dah dgar semuanya ...
Seoh Hee : hahh.. ottokaji ?