Mezuniyet

456 17 5
                                    

"Asya!! Hadi kalk kızım.Bak sonra mezuniyete hazırlanamayacaksın."

"Tamam Ìnci Sultan kalkıyorum şimdi.Ìlke gelcek birazdan.Onunla kuaföre uğrayacağız."

"Tamam o zaman kızım.Ben aşağıya ineyim.Sende duştan sonra kahvaltıya in."

Annemle geçen bu diyaloğumuzun ardından banyoya girip günlük işlerimi hallettim ve duşumu alıp üzerime askılımı ve altıma kot shortumu geçirdim.Hızlı adimlarla kahvaltı masasına geçtim.Babam her zamanki yerine oturmuş gazetedeki ekonomi sayfalarında göz gezdiriyor bir yandan da kahvesini yudumluyordu.Bu aralar nedense babamda bi haller vardı.Ne biliyim canı sıkkındı herhalde.Sanırım şirketteki işlerle ilgiliydi.Bu konu hakkında daha sonra annemle konuşmayı aklıma not ettim.Annem demişken gözüm anneme kaydı.Annem yüzündeki sıcak gülümsemeyle babamı izliyordu.Babam da kafasını gazeteden ayırıp ayni sıcaklıkla anneme gülümsedi.Tanrım çok şekerlerdi.On dokuz yıldır evliler ama hala ilk günkü gibi birbirlerini seviyorlar.Bu duygu bana epey uzaktı.Ne biliyim AŞK bana yabancıydı.18 yaşımda olduğum halde hiç aşık olmadım.Hoşlanmadım bile.Bu yüzden kimseyle sevgili olmadım.Çünkü sevmediğin biriyle sevgili olmak yanlıştı bana göre.Özel olmalıydı işte ...ilk öpüşme, ilk sarılma sadece aşık olduğun kişiyle olmalıydı.Ve o kişiyi bekleyecektim.

Kafama atılan zeytinle düşüncelerim dağıldı.Bilin bakalım zeytini kafama kim attı?Tabi ki en sevdiğim arkadaşım Ilke.Hani şu en çatlağından olanı.

"Ya yeni banyo yaptım ben yhaa!! "

"Tamam kızım sakin ol bir şey olmadı işte .Onu bırak da kaldır şu kıymetlini daha oje sürcez, makyajdı, saçıydı daha çok işimiz var !!"

"Tamam be çıkalım hadi."

Ìkimizde hızlı adımlarla odama çıkıp ojelerimizi sürdük.Oje sürmek cidden zordu ve bana tersti.Hiç uğraşamazdım valla.O ne öyle hem, taşırırım ben onu bikere.Ama Ilke 'nin zorlamaları sonucu sürmek zorunda kaldım.O da ojesini sürdükten sonra mezuniyet kıyafetlerimizi yanımıza alıp kuaföre götürmesi için Ali Amca'yı bekledik.Ali Amca bizi bekletmeden aldı ve yarım saat süren yolcukuktan sonra kuaföre girdik.Kıyafetlerimi üzerimize geçirip kuaför koltuğuna oturduk.Benim saçıma fön çekilip daha sonra ilginç bir örgü yapılmıştı.Biraz eyeliner , maskara ve biraz da allıkla cidden güzel olmuştum.Hiç ruj sürmezdim.Nedense dudaklarım oldukça kırmızıydı.Doğal olması çok hoşuma gidiyordu.Bu özelliğimi annemden almışım.

On beş dk sonra Ilke de hazırlanmıştı.Sarı elbisesiyle çok güzel olmuştu.Sarı kesinlikle onun rengiydi.Saçlarını da su dalgası yaptırmıştı.Etraftaki insanlar da beğenilerini dile getirmişlerdi.Son kez aynaya bakıp Ilke ile birlikte dışarıda bizi bekleyen Ali Amca 'nın yanına gittik.Bizi görünce iltifat etmeyi de es geçmemişti.Ali Amca'ya teşekkür edip arabaya bindik.Uzun yolculuğumuzun ardından mezuniyetimizin yapılacağı otelin davet salonuna geçtik.Caner bizi görür görmez yanımıza gelip Ilke ile beni karşıladı.Caner'e öyle bir sarılmışım ki etraftakiler kardeş gibi olduğumuzu bilmese Allah bilir neler düşünürlerdi.Bi ara Caner'in saçlarını karıştırmak aklımdan geçmedi desem yalan olur.Ama bunu yaparsam Caner garanti beni öldürürdü.Caner ile olan sarılmamızdan sonra Ilke de Caner 'e sarıldı.Daha sonra öğrenciler için ayrılan masalara geçtik.Müdürümüz Oktay Amca 'nın konuşmasından sonra içki servisi yapıldı.Müdürümüze Oktay Amca dememin nedeni babamın çocukluk arkadaşı olması.Her zaman benimle kendi çocuğuymuşum gibi ilgilenirdi.Bu yüzden ben de onu olmayan amcam yerine koymuştum.

Ilke ve Caner servis yapılan içkilerden birer kadeh alırken ben sadece onlari izlemekle yetinmiştim.Çünkü daha önce hiç denememiştim ve aşırı tepki verip rezil olmayı istemezdim.Aslında içki yasak olmalıydı fakat özel okul olduğundan kurallar gevşetilmişti.

"Heyy .Sarı!! Neden bana bu dansta eşlik etmiyorsun??"

Caner'in sesiyle ona doğru dönüp elimi uzattım.Dans pistine ilerleyince birden favori şarkım "Say Something"çalınca istemeden gülümsedim.Kendimi müziğe kaptırıp uygun adımlarla Caner'e eşlik ediyordum.Dans cidden benim işimdi.

Ilke de yeni sevgilisiyle yanımızda dans ediyordu.

"Allah'im ne olur ölmeden önce Ilke'nin düzenli bir ilişkisi olduğunu göreyim."

deyince Caner kahka atmamak için dudaklarını ısırmıştı. Caner'in bu tavrı karşısında beni de gülme tutmuştu tabi.Biraz sonra bir erkek grubu elleriyle beni işaret edip gülünce Caner onlara doğru çoktan ilerlemişti.Son anda Caner'i geri çekip zar zor ikna ettim.Cidden abi yokluğunu Caner sayesinde hiç hissetmemiştim.Her zaman beni savunurdu

.

"Bak Sarı. Bundan sonra böyle giyinmek yok tamam mı? Sonra abim hapislere düştü duye karalar bağlayacaksın"

Caner 'in bu laflarına dayanamayıp güldüm.Ardından

"Tamam abi büyüksün "

deyince o da gülmüştü.Aniden gözlerim Caner'in saatine kayınca annemlerin çok geciktiğini fark ettim.

"Caner.Annemler çok gecikti.Hiç böyle yapmazlardı.Bir şey mi oldu acaba ? Telefonum masada hemen geliyorum."

"Saçmalama Asya.Inci Teyze süsleniyordur.Kenan Amca da onu bekliyordur.Telaşlanma hemen."

"Bilmiyorum Caner .Yine de içimde kötü bir his var işte."

Etraftan uğultular gelince hepimiz elindeki telefona bağıran Oktay Amca'ya baktık.Elindeki telefon yere düşünce herkesten uğultular yükselmişti.Dikkatimi çeken şey ise Oktay Amca ağlıyordu.Tüm okul pür dikkat Oktay Amca'yı inceliyorduk.Oktay Amca birden ismimi söyleyince birden bire tüylerim diken diken olmuştu.

"" Efendim Oktay Amca ??" sesim boğuk çıkmıştı.

"Asya.Kızım.Sana söyleyeceklerim karşısında sakin ol tamam mı? "

Ìçimde anlamadığım bi duygu vardi.Kesin kötü bir şey oldu.Oktay Amca sessiz kalınca dayanamayıp

"Oktay Amca lütfen bir şeyler söyle!!!Yok..Yoksaa Annemlere bir şey mi oldu !!!!"

"Kızımm..Annenle baban buraya gelirlerken kaza yapmışlar...Başımız sağ olsun."

Duyduklarım karşında adeta dizlerimin bağı çözüldü.Dayanamayıp dizlerimin üstünde yere düşmüştüm.Çığlık atmak istedim.Ama yapamadım..Sanki sözcükler cam kırıklarıydı ve ben ağzımda onları çiğniyordum.Boğazım yırtılıyordu.Dayanamazdım.Ne yapardım ben şimdi??Hem daha küçüktüm ben babamin küçük kızıydım işte...

Ilke'nin ağzından

Duyduklarımız karşısında hepimiz şok olmuş, Asya'nın vereceği tepkiyi merak ediyorduk.Asya daha fazla dayanamayıp dizlerinin üstüne düşünce ağzımdan acı bir çığlık koptu.Asya yapamazdı.Ne kadar düşkündü Inci Teyze ile Kenan Amca 'ya.Onlarsiz Asya yaşayamazdı.Erirdi..Asya hareketsiz bir şekilde dizlerinin üstünde oturuyordu.Sanırım şoka girmişti.Caner de benim gibi ağlıyordu.Etrafıma bakınca ağlayanaın sadece biz olmadığını fark ettim.

Asya elbisesinin eteklerini tutmuş bağırıyordu

"Ben ne yaparım şimdi!!Daha psikolog olacaktımm..Onların gurur duyacakları biricik Asyalar'ı olacaktım.Daha mezun olduğumu göremediler!!.Ben onları öpemezsem, aralarına oturup yanaklarını sıkıp babama doyunca sarılmazsam, sırlarımı annemle paylaşamazsam ne yaparım!!!Peki geceleri uyumadan önce kim beni öpüp "Canım kızım" diyecek!!! Kim uyurken uykusundan kalkıp üstümü kontrol edecek??? Oktay Amca !! Ben dayanamam...yaşayamam.

Olmaz Oktay Amca !!OLAMAZ...Onlarsız Olmaz...

Mutimedia Asya ilke Caner

Yorumlarinizi ve votelerinizi bekliyorum :* :*

Siyaha Tutulan MaviHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin