💃1- MAVİ SAFİR

339 26 34
                                    

🔒NEW EPİSODE UNLOCKED🔐

Yıldızı parlatmayı unutma.
Keyifli okumalar balım...

__________________________________

{Bu bölümden kesitler sizlerle}

BÖLÜM 1: DEVEYE MEYDAN OKUYAN PİRE

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

BÖLÜM 1:
DEVEYE MEYDAN OKUYAN PİRE.

"Eflal! Gel şu fasulyeleri açmama yardım et çocuğum."
Annemin sabırsız sesini duymamla oturduğum yerden kalkıp tepsiye kurabiyeleri koydum ve çay bardaklarını yerleştirdim.

"Çayları döküp geliyorum Pirpir!"
Çaydanlıktaki kaynayan çayın demini döktükten sonra üzerine demlikteki sıcak sudan koyup tepsiyle içeri götürdüm.

Neriman teyzeyle anneme çayları ve kurabiyeleri servis edip masada annemin karşısına oturdum ve bende elime bir fasulye aldım. Annem bana genişçe gülümseyip çayından bir yudum aldı.
"Eline sağlık güzel kızım."

Annem ve Neriman teyze tüm mahallenin dedikodusunu kaynatırken ben de yüzümdeki sinsi sırıtışla, sessiz sessiz onları izliyordum.

Neriman teyze fasulyeleri açarken heyecanla gözlerini açıp keyifle konuşarak lafa atıldı.
"Kız bak ne diyicem Piraye. Bizim Hamiyet midesine kelepce taktırıyomuş."

Annem her zamanki muzipliğiyle gülerek kafasını iki yana sallayıp Neriman teyzeye katıldı.
"Onu değil kelepçe, komple zincire vursan yine zayıflamaz."

Hamiyet teyzeyi severdim özünde. Mahallemizin battal boy karpuzuydu. Tombulca, kısa boylu, mahallenin dedikodu ağlarını elinde tutan başkomiser FBI teyzesiydi.

Tüm gün misafiri eksik olmaz, pembe tek kişilik berjer koltuğundan hiç kalkmadan örgü örerdi.

Ben ve Neriman teyze annemin söylediği şeye gülerken Neriman teyze çayından bir yudum alarak kurabiyesinden yedi.

Kaşlarını kaldırıp, ellerini karnının üzerinde birleştirdi ve ciddi bir pozisyon aldı.
"Kız yine çok yedik, çok güldük.
Rukiye sana biraz kilo almış diyodu valla Piraye."

Annemin kaşları yukarı kalkarken, inanamazcasına histerik bir ses çıkarttı.
"Aa, bunu bana yarım metre 3 santim boyundaki Rukiye mi söylüyo?!
Cep boy köy tavuğu, ne olacak."

Annem öyle çok kilolu bir kadın değildi. Normal boylarda 60 kilo civarında 50'li yaşlarında şirin bir kadındı. Neriman teyze bir süre güldükten sonra eline yeniden fasulyeleri alarak açmaya başladı.
"Kız güldürme yeni abdes aldım."

Annem hırsını alamamış olacak ki lafın altında kalmadan kaşlarını çatıp konuşmasına devam etti.
"Rukiye'de de 5 kilo gıdı var, ben bi'şey diyo muyum. Tabi canım, belgesele konu oldu kadın. Bide bana diyo, 'sen kilo almışsın'. Hoşt ulan köy tavuğu."

BEYOĞLU  |Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin