MV Sewol Ferry kompkatasztrófa

46 3 0
                                    

MV Sewol Ferry nevezetű komp 2014. április 16-án merült el a rajta tartozkodó tanári karral , diákokkal és személyzettel . Dél koreai idő szerint délelött 9 órakor adott le vészlyelzéseket a 3 km-re Kvanmedo szigetétől , hamarosan 2 óra múlva felborúlt . (magyar idő szerint hajnali 2 ). 470 személy tartózkodott a kompon , a legtöbb személy a városi Tanvon középiskola diákjai voltak akik Incshonból jejura utaztak .

Sok utast a környékbeli halász- és kereskedelmi hajók mentettek ki, mielőtt a koreai partiőrség és tengerészet hajói, illetve helikopterei megérkeztek. A mentésbe több száz búvárt, rajtuk kívül távirányítású eszközöket, darukat és szakembereket is bevontak. A balesetet 172-en élték túl, 2014-ben 295 halálos áldozatról tudtak, 9 embert eltűntként tartottak nyilván. A hajótest 2017 áprilisi kiemelése után annak belsejében további 4 áldozatot azonosítottak, 5 fő maradványait 2017 szeptemberéig nem találták már meg.

A legutóbbi súlyos dél-koreai kompbaleset 1993 októberében történt, akkor 362 utasból 292-en vesztették életüket.

Az éles kanyar és a rakományok okozták  a elsüllyedést , túl nagy sebességgel ment és a bele ütköző hullámok eltérítették irányát ezzel szépen lassan elfordult és elsüllyedt . De még az is lehet az oka , hogy elmerült , hogy a komp szerkezete nem volt a legbiztonságosabb és így a külső és belső erőhatások együttes fellépése miatt borul hatott el .

Felelőségre vonták a régi japán tulajdonost és a koreai tulajdonost is a komp baleset miatt és így börtön büntetést kaptak . Utazás szervezőjével az igazgató helyettesel is szerettek volna beszélni de ő öngyilkosságot követett el mert nem bírt , hogy az ő ötlete miatt meghalt a fél iskola . Egy levelet is találtak a pénztárcájába ahol beismerte , hogy ő szervezte ezt az egész kirándulást .

Még Magyarország is küldött részvéttáviratot a köztársasági elnök Kádár János .

🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗🎗

Köszönöm ha elolvastad ! Egy szomorú múltat zártunk le ami minden egyes Koreai vagy más kontinensen élő embernek fájdalmat okoz ... Fájdalommal de viszont boldogan búcsúzunk el a diákoktól , tanároktól és a hajón dolgozó személyzet vagy kapitánytól akik oda vesztek a komp balesetbe ! A boldogan azt jelenti , hogy nem gyűlölettel hanem nyugodtabb lélekkel köszönünk el tőlük akik életüket kockáztatva merültek el a tenger mélyére . 🎗🎗🎗
Szomorú vég egy gyerekszámára vagy fájdalmas egy családnak , hogy a lányukat vagy fiúkat , unokáikat veszítették el ebbe a balesetbe . Áldott szívvel búcsúzom , az érettségizőknek szurkolok !! Ügyik vagytok mindent bele ! Széphétvégét kívánok Sziasztok ! ❤️❤️🎗🎗

KPOP Botrányok 💔Where stories live. Discover now