H1 Laatste schooldag

414 16 1
                                    

Pov. Katy

Ik zit in de zetel. Morgen is het de laatste dag school en dan is het eindelijk vakantie. "Katy we gaan eten!"roept mam vanuit de keuken. Ik slenter naar de keuken en ik plof op mijn stoel. Als pap ook aan tafel is dan pas mag ik beginnen met eten. "Katy mam en ik gaan op vakantie maar jij kan niet mee. Is het erg om alleen thuis te blijven?"vraagt pap. "Hoelang?"vraag ik terwijl ik met mijn vork rondjes teken op mijn vol bord. "De hele zomervakantie."zegt mam alsof het niks is. "Waarom mag ik niet mee?"vraag ik. "Je bent te jong om met het vliegtuig te gaan en er was alleen nog maar plaats voor 2 personen."zegt pap. Ik sta op en ik ga naar ijn kamer. "Katy! Katy je bord is nog niet leeg!"roept mam. Ik negeer het en ik ga in bed liggen. Na een paar minuten val ik inslaap. Ik sta op door een vreselijk geluid. Mijn wekker. Ik zet hem uit en dan pak ik nieuwe kleren. Ik neem een korte douche. Daarna ga ik naar beneden en ik pak een appel. Ik eet hem snel om en dan pak ik mijk boekentas. Ik doe de deur dicht en ik pak mijn fiets die pap al heeft buiten gezet. Ik fiets naar school en onderweg kom ik Marc tegen. Dat is de pestkop van de school maar op een of andere manier vind hij me leuk. Hij is wel knap maar hij heeft zo'n grote ego. "Hey Katy. Is het goed dat ik samen met jou naar school fiets?"vraagt hij. "Ja maar ik weet dat je het toch doet."zeg ik. Marc woont 5 straten verder. Als we op school aankomen zet ik mijn fiets weg en ik ga naar mijn kluisje. Het handige is dat Jenny haar kluisje naast die van mij is. En Jenny staat aan haar kluisje te wachten. "Heey Kat. Hoe gaat het?"vraagt ze opgewekt. "Van wanneer ben je zo opgewekt? En valt mee."zeg ik. "Heeft Marc je weer lastig gevallen?"vraagt ze. Ik knik en ik pak mijn boeken uit mijn kluisje. Dan gaan we naar de klas. Ik zet Jenny af bij haar lokaal en dan ga k naar de mijne. Jenny en k zitten in een andere klas. Ik ga naar binnen e in ga zitten. Ik zit altijd alleen in de klas. Marc gaat naast me zitten. "Hey Katy. Is het erg dat ik naast je zit?"vraagt hij. Ik zucht. "Je zit al en je het is erg."zeg ik. Hij pakt zijn boek van Engels en ik die van mij. De leerkracht gaat vanvoor staan. "Leerlingen het is de laatste les Engels dus je gaat een Engels spelletje spelen met je buur."zegt ze en dan deelt ze de spelletjes uit. "Jullie praten gedurende het spel alleen maar Engels. De jongste mag beginnen met gooien en wie als eerste uit is krijgt een beloning."zegt ze en dan moeten we beginnen. "Jij Begint met spelen want jij bent de jongste."zegt Marc. "Hoe weet jij dat?"vraag ik nadat ik heb gegooid. "Gewoon."zegt hij. Dan gooid hij. Ik heb gewonnen met het spel en ik heb een snoepzak gekregen. Dan heb ik biologie. Dat is aan de andere kant van het school. Ik stap naar daar. Als ik bij het lokaal aankom zie ik Skye. "Hey Skye. Hoe gaat het met je?"vraag ik. "Goed en met jou?"vraagt ze. Skye is mijn vriendin die ik al van de lagere school ken. "Goed kom je naast me zitten tijdens de les?"vraag ik. "Ja natuurlijk."zegt ze en dan gaan we naar binnen. Skye en ik hebben de hele les gepraat. Daarna hadden we nog wat les maar er is niets intressants gebeurt. Het is eindelijk middag en dan ga ik naar de kantine. Ik zie Jenny al aan de deur wachten. Dan gaan we de kantine binnen en pakken we een broodje en drinken. We gaan naar onze gebruikelijke plek. Daar zit niemand buiten wij. "Kat ik vertrek vanavond op reis."zegt ze. "Naar waar ga je?"vraag ik nieuwsgierig. "Ik ga naar een stad Forks ofzoiets. Daar woont mijn nonkel en van mijn ouders moet ik nu bij mijn nonkel wonen. Omdat hij alles beter kan enzo."zegt ze. Ik knuffel haar. "Het is niet erg. Ik ben de hele vakantie alleen. Mijn ouders gaan alleen op vakantie."zeg ik. "Dat is erg. Ze laten je gewoon alleen."zegt ze. Ik knik en dan eet ik mijn broodje op. "Daar heb je ze."zegt Marc en hij gaat met zijn groepje bij ons zitten. "Marc wat moet je."zeg ik. "Ik kom kijken hoe het met je is."zegt hij. Jenny en ik staan op en gaan naar buiten. "Waarom valt hij ons altijd lastig?"vraagt ze. "Ik weet het niet. Maar ik ga nu naar gim. Ik zie je straks bij mijn fiets?"vraag ik. "Ja veel succes met Marc."zegt ze voordat ze naar links gaat en ik naar rechts moet. Na gim ga ik naar de poort en daar zie ik Jenny met Marc kussen. Natuurlijk voor mijn fiets. "Mag ik mijn fiets pakken?"vraag ik. Jenny en Marc schuiven op zodat ze niet meer voor mijn fiets staan maar nog altijd met hun monden aan elkaar. Ik pak mijn fiets en ze gaan uit elkaar om adem te nemen. Jenny komt naar me toe gewandeld en ze knuffeld me. "Ik zie je na de vakantie."zegt ze en dan gaat ze terug naar Marc. Oke dit was raar. Ik fiets naar huis. Ik zie mam en pap hun koffers pakken en ik zet mijn fiets in de schuur. Ik kom in de woonkamer en ik zie een brief die naar mij is geschreven. Ik pak hem van de tafel en ik ga ermee naar mijn kamer. Er staat katy Cullen op. Maar ik noem helemaal niet Katy Cullen. Ik kijk op de achterkant en ik zie geen adres. Dus iemand heeft hem in de bus gegooid. Ik wil hem net opendoen als mam me roept. Ik zucht en ik keg die brief in mijn lade van mijn bureau en ik ga naar beneden. Daar staat mam met de post. "Ja mam. Wat is er?"vraag ik. "Weet je waar er een brief ligt zonder adres op?"vraagt mam. "Nee die heb ik niet gezien. Hoezo?"vraag ik. "Gewoon."zegt mam en dan dekt ze de tafel. Dat is niet gewoon dat je je zo druk maakt om een brief die voor mij zijn geschreven. "Het is etenstijd."zegt mam die al aan tafel zit. We eten mijn lievelings eten. Spaghetti bolonaise. Na het eten hebben we een ijsje gegeten en nu zit ik in de tuin naar de sterren aan het kijken. Dan vertrekken mam en pap naar het vliegveld. Ik ga hun echt niet missen hoor. Ze zijn amper thuis dus ja. "Je hebt voldoende geld? En doe niets gek."zegt mam. "Mam ik ben 14 geen 10 niet meer. Ik kan wel voor mezelf zorgen en ik heb genoeg geld."zeg ik voordat mam en pap me in knuffel trekken. "Jullie mogen jullie vliegtuig niet missen hé."zeg ik en dan vertrekken ze naar het vliegveld. Wanneer ze uit het zicht zijn verdwenen ga ik naar mijn kamer en ik pak de brief in mijn handen. Zou ik hem lezen of niet?

Dit was mijn eerste hoofdstuk. Hope you like it xxx

My real family?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu