Hayır ya bu kadar da değil artık, lütfen.
***
''Doğa sen misin? Ne kadar büyümüşsün maşallah. Oğlum, çekilsene şuradan put gibi dikilmişsin kapıda.''
Bu bana oynanan bir oyun, düzenlenen bir suikast olmalıydı. Karşımda dikilen Ali 'den başka bir şey düşünemiyordum çünkü!
''Aysel, çok özledim seni. '' deyip sarılan anneme döndüm. Allah'ım ne olur bu bir rüya olsun. Hadi uyanayım, lütfen.
''Doğa, Ali'yi alsana kızım içeri. Ayy Aysel, maşallah maşallah. Ne kadar büyümüş daha dün el kadardı.''
Büyümemize bu kadar şaşırmaları zaten ayrı ironikken, bir de sabah koştur koştur peşinden koşup dövmeye çalıştığım, yetmiyor gibi üstüne atladığım çocukla aynı evde bulunuyor olmamı şakadan başka ifade edemiyordum.
*
*
*
''Ee Ali, demek Doğa ile aynı okuldasınız.''
''Evet, biz de bugün tanıştık. Hatta çok iyi anlaştık. Değil mi Doğa?''
Bana sahte sahte gülümserken kafasını önündeki çorbaya sokmayı hayal ettim. Güzel olabilirdi. Hatta neden olmasındı?
'Saçmalama, burada yapılacak iş değil. Annenden bir kamyon laf mı yemek istiyorsun?'
Haklısın.
''Tabii, anneciğim. O kadar iyi anlaştık ki, sevgimden onu boğmak istedim.''
Ali'ye öldürücü bakışlarımı yolladığım sırada o keyif alıyormuşçasına daha da gerindi. Bu ne rahatlık arkadaş ya!
''Doğa, müdürle bir işin vardı ya. Halledebildiniz mi onu?''
Sınırlarımı zorluyordu. Şimdi de beni anneme mi şikayet edecekti? Gerçekten duvardan duvara vurulmayı hak eden biriydi. Cezamı söyleyeceğinin sinyallerini bana yollarken anneme baktım.
''Ne işiniz vardı müdürle? Yine mi bir şey yaptın Doğa? Sen rahat duramıyor musun kızım?''
Şimdi ayvayı yedim işte. Çok hızlı bir yalan uydurmalıydım. Çok hızlı..
''Hayır annecim tabii ki bir şey yapmadım. Yani şöyle-''
''Müdürümüz haftaya kermes planlıyormuş da görev dağılımı yapması için Doğa'yı çağıracaktı odasına. Onu sordum, yanlış anlaşılmasın.''
Oha, yavaş be yiğidim ne ara yalanı uyduruverdin? Vay anasını be, benden bile hızlı çakala bak.
''Evet anne, sen de hemen hakkımda kötü düşünüyorsun aşk olsun yani çok kırıldım. Müdürümüz görev dağılımı için okuldaki en uygun ve adaletli insanın ben olacağıma kanaat getirmiş, nasıl kabul etmeyeyim?''
Yalandan duygulanmış gibi yaptığımda Ali sırıtıyordu. Ben seni bir elime geçireyim de göreceksin sen!
''Aferin kızıma, bir an yine yaramazlık yaptın sandım.''
''Ne yaramazlığı anne ya ne zaman yaptım sanki?''
'Bunu demeyecektin'
Ağzımı arı soksaydı keşke.
''Şimdi burada bütün yaptıklarını sayardım da neyse.''
Oh be annem benim, evet aramızda.
''Abartma Hasibe, ne yapacak sanki biz çok mu usluyduk?''
Aysel Teyze beni çok yanlış yerde koruduğunun farkında mıydı acaba?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hadi Canım
Humor'' Göbeğimle aramıza girmezsen sevinirim canım, bak işine. '' ''Keşke işim sen olsan da hiç sıkılmasam ya, deli gibi bir şeysin zaten. Sana bakar bakar eğlenirim. '' Ben bunu parçalarım.