Streszczenie poprzedniej części czyli Spoilerowo

53 2 7
                                    

UWAGA SPOILERY DO PRZEKLEŃSTWO OLIMPU: CÓRKA MORFEUSZA!!!

No dobrze, jeżeli tu jesteś to albo czytałeś już pierwszą część, albo (jak ja) kochasz spoilery. Szczerze nie radzę, bez pierwszej części raczej nie zrozumiesz drugiej. Wydarzenia są z sobą mocno powiązane i wynikają z siebie. Sądzę, że przypomnienie tego co było jest potrzebne, aby zrozumieć całość. Zaczęłam pisać tą serię dwa lata temu, więc niektórzy mogą wszystkiego nie pamiętać (w tym ja i sama potrzebuję skrótu). Posegregowałam wydarzenia według odpowiadającym im książkom Riordana.

PRZED ZŁODZIEJEM PIORUNA
Przed prologiem: Liwia Reverse to córka Morfeusza i rzymskiej heroski Victorie Reverse. Urodziła się w Nowym Rzymie, jest również młodszą siostrą Oktawiana. Oboje biorą udział w programie Kaliguli (cesarza) mającym na celu przywrócenie zapomnianej pierwotnej bogini przez połączenie jej z ciałem herosa. Liwia jest pierwszą udaną próbą stworzenia Przekleństwa Olimpu. Dziewczynka zdradza ten sekret Apollinowi, który następnie informuje o tym Olimp. Wściekły Zeus zamienia jej matkę w potwora. Córce Morfeusza udaje się jednak dostać z pomocą Hadesa do Labiryntu. W Nowym Rzymie jest uznawana za zmarłą.

ZŁODZIEJ PIORUNA
Prolog: Liwia Reverse przybywa do kasyna Lotos na zaproszenie jej ojca, Morfeusza. On chce, aby oddała mu Piorun Piorunów, który ukradła na zlecenie Luke'a Castellana. Nie ma go już przy sobie, więc zostawia ją w tej pułapce czasowej. Liwia poznaje tam Biancę i Nico di Angelo, a następnie ucieka z kasyna.

PO KLĄTWIE TYTANA
Rozdział 1: Annabeth przeprowadza się do San Francisco. Dom, który kupił jej tata, był rodzinnym domem letniskowym gwiazdy opowieści przy ognisku w Obozie Herosów, Liwii Reverse. Próbuje pomóc jedenastolatce zaatakowanej przez złodziei. Okazuje się, że mężczyźni są przez nią zahipnytyzowani. Annabeth zostaje dźgnięta sztyletem. Przed utratą przytomności rozpoznaje w napastnicce Liwię.

Rozdział 2: Liwia Reverse przekazuje Annabeth Castellanowi po czym wraca do Labiryntu. Tam odnajduje ją Nico di Angelo i prosi o pomoc w trafieniu do Hadesu.

Rozdział 3: Nico próbuje uciec, ale atakuje go potwór (Victorie Reverse). Pokazuje mu wizje nieuniknionej przyszłości. Widzi w nim Biancę walczącą przeciwko niemu, Oktawiana patrzącego na płonący Obóz Jupiter, chorą Liwię bestialsko traktowaną przez lekarza, boginię życia niszczącą Olimp oraz odwieczną walkę przeciwstawnych sił. Liwia ratuje Nico przed śmiercią.

Rozdział 4: Liwia i Nico docierają do Podziemia. Hades odmawia ożywienia Bianki. Luke dzwoni iryfonem do Liwii, aby ją poinformować, że Annabeth kolejny raz uciekła z góry Othrys. Bogini życia próbuje przekonać córkę Morfeusza, aby przeniosła swoje przekleństwo na Percy'ego Jacksona. Ostatecznie proponuje Nico wymianę Dedala za Biankę.

BITWA W LABIRYNCIE

Rozdział 6: Annabeth, Percy, Grover i Tyson wyruszają na misję do Labiryntu, aby ocalić Obóz Herosów przed atakiem armii Kronosa. W tym celu próbują odnaleść Nico i Liwię, których podejrzewają o kradzież nitki Ariadny.

Rozdział 7: Nico i Liwia przybywają do Rancza Potrójne G, aby dowiedzieć się od potwora Geuriona o miejscu przebywania Dedala. Ostatecznie ich zdradza i grozi oddaniu Lukowi Castellanowi. Ratuje ich Percy, który zjawia się tam z resztą drużyny Annabeth. Syn Posejdona przekonuje Nico, aby jeszcze raz spróbował skontaktować się z duchem swojej siostry. Bianca ostrzega ich przed piętą Achillesową dzieci Hadesa, które nie potrafią zapomnieć o urazach. Nie obwinia Jacksona o swoją śmierć, sama ją spowodowała i nie chce wracać do świata żywych. Zrozpaczony Nico zostaje sam z Minosem.

Rozdział 8: Liwia włamuje się na górę Othrys, gdzie właśnie trwa ceremonia przywrócenia Kronosa do życia. Władca tytanów bezkutecznie próbuje przeciągnąć heroskę na swoją stronę. Liwia razem z Nico i Annabeth niszczą Labirynt, aby w ten sposób pogrzebać armię Kronosa pod ziemią i uratować Obóz Herosów.

Przekleństwo Olimpu: Dzieci Chaosu [Nico Di Angelo] Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz