Del 3

43 1 12
                                    

"Hey," du slänger armen över mina axlar medans jag stänger mitt skåp. "Hej," du ler ner mot mig innan du vinkar hejdå till dina vänner och vi går ut ur skolan. Du tar direkt upp en cigg och börjar röka. "Så, badboy, huh?" Frågar du efter en stund. "Vadå? Är det badboy att vara uppe efter 22 på en vardag?" Ett tyst skratt kommer ut ur din mun. "Inte riktigt, men jag tänkte att du var en sån nörd som gick och lade sig vid 20," ett fniss kommer ut ur min mun när du är klar. "Jag? Nörd? Vi vet båda två att det inte går ihop. Vet du inte det så borde du ta och kolla tillbaka några år," du skrattar lite högre denna gången. "Kanske borde göra det,"

Direkt när jag rör mig för att gå upp så drar du tillbaka mig. "Nej, ligg kvar," du drar mig tätt intill dig och sedan blundar. "Varför?" Frågar jag försiktigt och du öppnar ena ögat och höjer på ögonbrynet åt mig. "Varför vill du att jag ska ligga kvar här?" "Du fattar verkligen inte," "Fattar inte vad?" Tystnaden tar över och du stänger dina ögon igen. Jag antar att jag inte får något svar. Med en suck så lägger jag armarna runt dig med innan jag också somnar.

Du stannar hela tiden tills nästa dag och vi ska till skolan igen. Du bara stannar och kramar om mig. Varför vet jag inte men det är tydligen något jag ska fatta. Dock fattar jag inte, du brukar inte göra något liknande alls. Din arm ligger slängd över mina axlar igen när vi går till skolan. Direkt när vi kommer in i skolan dock försvinner du bort till dina vänner. Högljudt pratande kommer ifrån er medans jag ser dig snegla bort mot mig ibland. Jag sätter mig ner mittemot Felix och vid en sekund känner jag flera par ögon på mig. Snabbt tittar jag upp och ser typ halva ditt gäng snegla på mig, dock försvinner ögonen såfort jag tittar upp. Säkert bara något märkligt ni har pratat om. Eller?

"Omar!" Felix springer upp till mig efter sista lektionen. "Vad har hänt med dig? Du har blivit så distant från alla?" Felix verkar lite orolig. Hans händer tar tag i mina axlar. "Inget, jag har bara mycket att tänka på," mumblar jag tillbaka. Men han köper det inte. "Du, jag, hemma hos mig direkt när vi hämtat våra väskor," snabbt går han sedan iväg mot sitt skåp. Med en suck gör jag detsamma. Måste jag verkligen berätta om mina känslor för dig? Felix kommer bara säga att du inte är bra för mig. Jag vet dock att du är, du är den jag vill ha. Inte någon annan person som Felix tycker är bättre för mig än du. Jag vill ha dig och bara dig. Jag kommer alltid vilja ha dig. Ibland drömmer jag om att vi kunde vara mer för varandra än bara ett ligg. Det är min allra största dröm, men det kommer aldrig hända...

Mer för varandra - Ogmar - RewriteDonde viven las historias. Descúbrelo ahora