Del 9

20 1 6
                                    

Direkt efter middagen hamnar vi liggandes i soffan med någon dålig film på tv:n, den är inget som intresserar mig. Min koncentration är på dig och att njuta av stunden, njuta av just nu när du låter mig ligga och mysa med dig. Mitt ben ligger slängt över dig och mitt huvud ligger placerat på din axel medans din ena arm ligger runt min rygg och den andra försiktigt stryker mitt lår. "Tittar du ens på filmen?" ler du ner mot mig när jag legat och blundat en stund och bara tagit in stunden. "Nej," svarar jag och rodnar medans jag tittar upp på dig. "Okej," säger du och vänder dig till sidan men ser till så mitt ben fortfarande är över dina höfter. Min kropp är nu ännu närmare din och jag suckar till av glädje innan jag lägger armarna om dig med. "Jag tar det som att du tycker bättre om detta," man kan höra leendet i din röst. "Så länge du är nära så är jag nöjd,"

"Vad har du tänkt att vi ska baka?" Frågar jag medans du tar fram massor av ingredienser. "Blåbärsmuffins," svarar du simpelt och lyfter lätt upp mig på bänken. Det ser ut som du bakat ofta eftersom du verkar veta exakt vad du ska göra medans jag bara sitter där som ett frågetecken. "Vadå? Har du aldrig bakat muffins förut?" Frågar du förvirrat när jag inte alls fattar vad du gör. "Jag har aldrig bakat något alls mer än chokladbollar," ett osäkert skratt lämnar mina läppar medans jag rodnar lite smått, vilket verkar hända mycket idag. En kyss placeras på min panna innan du forsätter baka och jag bara observerar.

Tillslut så är du klar med smeten och ger mig muffins formar. "Hjälp mig ställa ut dom på plåten," försiktigt hoppar jag ner från bänken och hjälper dig att ställa ut några. "Så när jag har lagt i smet i dom så trycker du ner typ tre blåbär i varje muffins, inte så dom blir täckta helt utan mest så dom sitter fast," förklarar du och ger mig en burk blåbär från kylskåpet. Snabbt är sista blåbäret sätt och du startar en timer för dom. "Vad gör man nu?" Frågar jag intresserat medans jag inspekterar muffinsarna värmas i ugnen. Utan ett ord trycker du mig lätt mot köksbänken och kysser mig. Sakta och kärleksfullt istället för sexuellt som det brukar vara. "Det här är ganska mysigt att göra," ler du när vi väl drar ifrån och fnitter lämnar lätt mina läppar. "Det var ganska mysigt, gör det igen," du kysser mig igen innan jag är för en tredje gång idag upslängd på köksbänken. Dina ögon tittar rakt in i mina. En känsla av trygghet sprids i min kropp medans du lutar dig in och lyfter lätt upp mig i låren för att gå tillbaka till våran tidigare position på soffan när vi myste. "Men, kommer vi inte glömma bort muffinsarna?" Frågar jag försiktigt men du bara hyshar mig och säger att du har koll. Med en suck så släpper jag de och slappnar av i dina armar.

~~~~~~~~~~~~~~~
Ironiskt att dom bakar när jag har haft bageri lektioner hela dagen, fast vi bakade inte muffins. Vi bakade macarones och chokladbollar🤷

Mer för varandra - Ogmar - RewriteDonde viven las historias. Descúbrelo ahora