الجزء الرابع 🍂

1.3K 32 0
                                    

فى يوم جديد استيقظت صوفيا على صوت مزعج هل ياترى فى غيرها فى العالم مزعج مثلها حور بتصحى صوفيا بهز قوى حتى تستيقظ..........
"حور": انتى يابت شليتى امى كل ده علشان تصحى قومى بقى يافيلو...قالت وهى تهزها بقوة ازعجت صوفيا كثيرآ....
"صوفيا": اممم...بس بقى ياحور الكلب سيبينى انام بدل والله اجبلك نور تبهتلك هى اصلا مستحلفالك من امبارح ولو شفتك انتى حرة....
"حور": هاهاها خفه يابت هى اصلا شافتنى انهاردة ولا عملت اى رأكشن اصلا ولاحتى اكشن من اكشنات بتعتها....قومى بقى علشان نروح مشوار....الله يخربيت إلى يصحيكى يا شيخه..قومى يازفته الطين..
"صوفيا" بأزعاج: يووووه...بقى متسيبينى شويه انام....اقولك على حاجه..
" حور" بفضول: قولى...قولى سمعاكى
"صوفيا": مش رايحه في حته...قامت حور قعدت عليها وهى متغاظه منها....
"حور": يعنى انا قعد اصحى فيكى لغايت ما جالى المرارة يامرارة الدنيا كلها وانتى تقوليلي مش رايحه....قومى يابت قومى يازفته....
"صوفيا": لا..وابعدى عنى بقى...
"حور": خلاص خليكى انتى هنا وتروح عليكى المفاجأة بتاعتك بلاها احسن وفرتى...
فتحت صوفيا عينيها بأتساع وهى تحب المفاجأة كانت حور تجلس على السرير بجانبها وتربع يديها عند صدرها وهى تعرف صديقتها التى تعشق المفاجأت قامت صوفيا بحماس وتحضن حور التى مازلت على وضعها وابتسامه ماكره .....
"صوفيا" بحماس: مفاجأة ايه ونبى قولى ده انا فيلو حبيبت قلبك علشان خاطر اغلى حاجه عندك قوليلى ايه المفاجأة بقى....انطقى يابت انتى جالك شلل فى لسانك....
"حور": تصدقى اه ومش هقول...
"صوفيا": بطلى رخامه ويالا نروح...يااما تقوليلي ايه المفاجأة....
"حور": لا
"صوفيا": يالا بقى علشان خاطرى...
"حور": بردة..لا
"صوفيا" بشهقه: بقولك علشان خاطرى تقوليلي لا تصدقى انا غلطانه كنت هقولك إلى انتى عايزة هيحصل بس..
"حور": مبسش ولا حاجه هتخلى نور تعملى معكرونه بالبشاميل إلى بحبها وجنبها محشى ورق عنب..قولى اه ونبى..
"صوفيا": امم بقى كده...طيب انتى قوليلى ايه المفاجأة وانا اوعدك هقنع نور وعملنا احلى اكل انهاردة...
"حور": بجد...طب يالا روحى قوليلها..
"صوفيا": لا..
"حور": ايه يابت الرخامه بتاعتك ديه ده انتى بت غتده صحيح قومى بقى بطلى رخامه يافيلو..
"صوفيا": احنا قولنا أن فى اتفاق لازم نعمله...
"حور" بغباء : إلى هو...
"صوفيا": حسبى الله ونعم الوكيل..هو احنا بنقول ايه من الصبح...ياذكيه الذكاء العاطفي...الاتفاق انك هتقولى ايه المفاجأة وانا اخلى نور تعملك الاكل خلاص اتفاق...
"حور": ماشى..وتعملى المحشي والمكرونه بتاعتى وانتى متحوضيش ايدك فى الاكل انتى سامعه والا والله مش هقول...تنظر لها صوفيا بغيظ وترفع حور حاجبها وتغيظها...
"صوفيا" وهى تكتم غيظها: طيب ماشى قولى بقى...نطقت"حور"بحماس: هنروح نقدم فى شغل فى شركه الاستيراد والتصدير..ااااه صرخت حور بحماس نظرت لها صوفيا بحماس اكتر صرخوا سويا حتى جاءت نور بفزع...
"نور": فى ايه البيت بيولع...حد جراله حاجه انتو كويسين..ما تنطقوا اتخرستوا فجأه...قالت جملتها بصراخ وهما واقفين على سرير واخيفين يتكلموا لانهم عارفين ايه إلى هيحصل من نور...
"صوفيا" بتهتها:ا.اا.....اصل حور..ه...هى إلى مش عارفه..
"نور" وهى لا تفهم ما تقوله: أيوة عايزة ايه يعنى مش فاهمه وبعدين انا بسأل سؤال ومحدش جاوب ما تنطقوا فى ايه..حور بكل غباء نطقت بكل حماس ونسيت إلى هتعمله نور فيهم...
"حور" بحماس غبى: هنروح نقدم فى شغل في الشركة العتمان الكبير اكبر شركه فى الشرق الأوسط اخيراا حلمنا إلى هيتحقق...صوفيا وهى بتحاول تكتم بقها إلى كله غباء وعماله طلتم...نور بأبتسامه شيطانيه...
"نور" وهى تلتقط الشبشب: ده حلمى هو إلى هيتحقق انهاردة... صدقيني ياحور الكلب اجلك هجيبه انهاردة...حور عرفت انها اتكلمت وبكل غباء ضرب جبينها...
"حور": هار إسوح...ايه الغباء ده انا ازاى اتكلمت...اتهدى ياعبد الصمد ده احنا من كتر الحماس نسينا أننا...أننا..اااااه صرخت حور من هجمت نور عليها صوفيا بتشفى...
"صوفيا": احسن علشان تبطلى الغباء ده شويه...
"حور" وهى مازالت تحت يد نور التى فوق حور وتضربها وتعضها...
"حور": ما تحوشى ياصديقه عرة يامعفنه حوشى امك عنى هموت مش قادرة ديه عليها عضه تجيب أجل البنى ادم حوشيها عنى انتو مربين كلب هى مش بتاكل لحمه...شهقت صوفيا وذات ضرب نور لها...
"صوفيا": انتى يابت غبيه مفيش فايده فيكى يعنى بتضربى وبرضه الغباء شغال ايه يابت التخلف ده...عايزنى انقذك منها...
"نور": ماحدش يحوشنى عنها انتو حرين إلى هيجى ناحيتها هو حر ادينى بقول من اولها....
"حور": ما تعملى حاجه..
"صوفيا": خلاص ماشى تعزمينى على شاورما لحمه يااما اكل معاكى الاكل إلى هتكليه...
"حور": ماااشى بس خلصينى منها...
"صوفيا": الحقى ياماما فى ريحه شياط من المطبخ انتى سايبه أكل على النار....
"نور" بشهقه: يلههوى الاكل على النار....سالتها وجريت على المطبخ...قامت حور سريعا وتأخذ يد صوفيا وتجرى...
"حور": بسرعه يلا ننزل قبل ما امك تقفشنا ولما بتسدق مش هترحمنا يلا هاتى الهدوم...
"صوفيا": هنلبس على السلم يامتخلفه...
"حور": هو انا متخلفه اه لكن مش لدركاتى ياتلعتى ....هنطلع عند طنط امنيه نلبس عندها....بس ونبى يالا بسرعه قبل امنا الغوله تيجى وتوكلنا...
"صوفيا"بضحك: يالا...قبل ما تسمعك...أخذوا ملابسهم وجريوا عند جارتهم الطيفه يلبسون حتى يذهبون عند الشركه....
___________________
فى قصر "الغول&الوحش" كان يلعب فى كيس الملاكمه وبكل قوة يضرب ويفرغ كل غضبه فيها وكان الثانى يجرى على المشايه (الله واعلم اسمها ايه اعذروني بقى) بعد ما خلصوا دخلوا على اللعبه الاصعب وهى المصارعه الحره وقفان على الحلبه يجهزان كان الغول يبتسم بمكر وكان الوحش يبتسم بشر..وبدأوا اللعب حتى انتهوا المبارة والنتيجه كانت كال عاده تعادل...ذهب الوحش حتى يأخذ شاور وذهب الغول ليلعب لعبته المفضلة السباحه وماهر فيها كثيرآ.....ذهبوا يلبسان ملابس العمل وكل واحد فى غرفته كان يضع البرفان الخاص به الذى يجنن جميع النساء نعم إنه الدنجوان "صقر"....كان يلبس ساعته وينظر لنفسه فى المرأة بأبتسامه رضى نعم ذلك المغرور هو "الغول"...نزلان لحجرة الطعام كال عاده يجلس"صقر" على رأس الطاوله وبجانبه"فهد" وبجانبه تلك الحيه"هايدى" وبجانب"صقر" تجلس عمته"كوثر"وبجانبها ابنتها"غرام" كانوا يأكولان فتكلم "فهد": أنا رايح المدريه الاول بعدها اجيلك...
ابتسم "صقر" أنه يفعل ذلك كل يوم ونفس الجمله يعرف أنه ذاهب ليرى أبوه الاول بعدها يذهب القسم بعدها الشركه وبعدها يذهب تربه أمه احيانا يذهب لها قبل يذهب القسم ويحكى معها ويذهب بلزهور حتى يعطيها لها فقال "صقر" حتى لا يزعجه......
"صقر": ماشى..بس متأخرش علشان ورانا شغل كتير..
"فهد" بأبتسامه لقد فهم صديقه له: ماشى بس خليك عارف انى داخل على مهمه جديده...
"صقر": المهمه عن ايه...
"فهد": عن واحد بيتاجر فى كل حاجه وهو اصلا رئيس مافيا...
"صقر": امم....وعرفت حاجه عنه..
"فهد": لا مش كتير...كل الى اعرفه انه اصلا مش معروف بيشتغل بأسم مستعار وملهوش حد يثق فيه ولا حتى حد يخاف عليه معندوش نقطه ضعف....
"صقر": انا متأكد أنه ليه نقطه ضعف...هو اسمه ايه
"فهد":..."الضبع"...
كحت هايدى كثيرآ لما سمعت الاسم ده نظرت لها كوثر وقامت اعتط لها مياه بلهفه نظرت لها غرام بقرف نظر لها صقر ببرود لم ينظر لها فهد بعض شرب القهوة بكل غرور وهدوء...
"كوثر" بقلق: انتى كويسه ياحبيبتي اجبلك الدكتور...
"هايدى": ها...لا لا انا كويسه انا همشى علشان انهاردة عيد الميلاد وحده صحبتى فلازم اروح...بأى ياصقر..ذهب هايدى تحت أنظار فهد الذى ينظر لها بشك ويفكر يجلس ويشرب قهوته ويبتسم ويضع يده على ذقنه ويفكر بشرود لاحظ صقر شروته فأستغرب يعرف لما يجلس هكذا أنه يفكر بأحد واكيد للشغل....
"صقر": مالك يافهد...روحت فين يابنى
"فهد": مفيش..بفكر في حاجه بس
"صقر": طب قولى يمكن اساعدك
"فهد": مطرح ما انت هتساعدنى...فهتساعدنى بس لازم اتاكد الاول....همشى دلوقتى بس لما تخلص شغل متروحش من الشركه عايزك هناك....
"صقر" بشك: ماشى بس خلى بالك من نفسك...
"فهد": حاضر يابابا وهاخد ببرونه معايا ومش هضرب العيال حاجه تانيه...ضحك صقر عليه وضحكت كوثر على هذا المشاكس...مشى فهد ونظر صقر يفكر بما يحدث....
__________________
كان يجلس على الكرسى فى الظلام نور خافض يظهر من الشباك يضع رجل فوق رجل ويضع يده عند ذقنه ويتذكر ويده اليسرى يمسك كأس فيه مشروب مفضل له ليس كحول لكن شئ يعشقه كثيرا كانت تعمل له دوما(يتذكر)....
:ايه ده
: ده مشروب مفضل ليا انا عملاه مخصوص ليا
:بس ده عامل زى لون الدم شبه فستانك كده اسود على احمر
: طول عمرك بتركز فى حاجات غريبه
: هفضل أركز معاكى انتى وبس
: طب على الأقل ركز ازاى المشروب بيتعمل مش معايا انا...ضحكت عليه الذى لا يرى سواها ابتسم على الضحكتها التى تسحره وقف من ظهرها ويمسك يدها الاثنين التى يمسكان الخلاط حتى يصنعوا المشروب الخاص بهم وظلوا يضحكوا ويمرحوا وهو يضحك على وجهها مثل الفراوله....
آفاق وهو ينظر لشاشه أمامه يراه وهو يحاول أن يرى والده ابتسم لانه اغلق الستائر لا يبان منها بضع من الشعاع بسيط يراه يحاول أن يرى يلف حوالين القصر حتى يرى....يعرف أنه بلداخل لانه يتبع مواعيده نفخ فى الهواء وبيان على ملامحه الحزن....قام من الكرسى فتح الستائر وهو يعمل نفسه لا يراه وجلس مرة أخرى وحرك الكرسى بجانبه يبان نصف وجهه....ابتسم"فهد" كثيرآ اخيرا رأه...رائه وجهه كان يأتى دوما يرى...فقط يرى ظهره وهو يجلس على كرسي..لكن الان رأه وجهه أو نصف وجهه فرح كثيرا فضل كذلك يرى والده يمسك لاب توب ومركز فيه حتى جاله اتصال هاتفي وقام وذهب بغضب وسرعه ركب عربيته من غير سواق ولا حراسه وذهب مسرعا...استغرب فهد من إلى حصل لو راح وراه مش هيلحقه قرر أنه يراقبه ذهب فهد للشغل...
______________
:امشى بقى انتى بطيئه كده ليه انتى كام كيلو يابت...
"صوفيا": لا المكان يخوف..
"حور": ايه إلى يخوف ياعبيطه ياهبله انتى احنا رايحين بيت الرعب...احنا داخلين شركه ومش اى شركه...
"صوفيا": اه شركه الرعب ياختى انا هروح مليش دعوة بيكى انا ايه إلى خلانى اسمع كلام وحده متخلفه زيك...انا هروح...ذهبت مسكتها حور بالعافيه
"حور": تعالى بس متبقيش خوافه وبعدين الموضوع سهل هيعملونا انترفيو كام سؤال وخلاص أهدى وتعالى بس..
"صوفيا": قلبى مقبوض والله مش عارفه ليه...
"حور": متخافيش وتعالى بس...
اخدتها حور بصعوبه ودخلوا الشركه ذهبوا عند السكرتيرة"مروة"...
"حور": بقولك ايه ياحلوا هو مفرود نعمل انترفيو فين...نظرت لهم مروة بقرف...
"مروة": حلوة...طب يالا ياماما من هنا معناش فكه...
رفعت حور حاجبها سألتها صوفيا..
"صوفيا": هى مالها...
"حور": الله واعلم بينها كده دخلت الشركه غلط شكلها أهلها كانوا موتينها مستشفى المجانين وتاهت هنا سيبيها عليا...كتمت صوفيا الضحك لأنها تعرف صديقتها مثل امها"نور" مش بتسيب حد....
"حور": فكه طب ياحبيبتي روحى انتهيلى حد كبير...
"مروة": حد كبير ياشحاته امشى يابت بدل ما اجيبلك الأمن...
"حور": نعععععم ياتلعتى أمن ايه ياماما إلى تجبهولى ده انا اجبلك مدريه أمن بحالها انتى شكلك متعرفيش انا بنت مين...
"مروة": بنت مين يعنى...
"حور" بغرور: بنت اللواء صابر يعنيا تعرفيه ولا لا والله غنى عن التعريف....
"مروة": طظ انتى وهو والى معاكى يالا يابت انجرى برة...شهقت حور وصوفيا التى اول مرة تتعرض لحاجه زى كده قلعت حور الجذمه مسكتها صوفيا بصعوبه...
"صوفيا": أهدى ونبى احنا جيين لشغل مش نتخانق...
"حور": لا بقى انا جايه انخانق وديه مش هتسكت غير لما اضربها وافرج عليها ام لا إله إلا الله اوعى يابت....جاء مراد صاحب انترفيو مدير حسابات الشركه ودراع اليمين لصقر وساعات بيقعد مكان فهد لما بيبقا مش موجود...
"مراد": فى ايه..ايه الى بيحصل ده يامروة انتى مش عارفه إن صقر بيه عنده اجتماع دلوقتى ومهم اووى ولو عرف بلى حصل مش هيحصل طيب فاهمه...
"مروه": انا مالى هما إلى عملين دوشه من الصبح جايين يضربونى...شهقت حور ورفعت حاجبها ويدها عند وسطها ويد الأخرى ماسكه الجذمه وصوفيا إلى ضمها علشان متضربش حد...
"حور": لا يختى واحنا جايين نضربك من فراغ خوشى يابت روحى شوفى كنتى بتتنيلى بتعملى ايه...
"مروه": هو انتى ال...
"مراد" بحده: خلاص يامروة انتى لسه هتكلمى روحى شوفى شغلك...ذهبت مروه وهى تنظر لحور بقرف...
"حور": كدك القرف عيله معفنه حرقت دمى بنت مفرقعه....ضحكت صوفيا عليها...
"مراد" بجديه: ايوه حضرتكم مين وجايين تعملوا مشاكل ليه ..
"حور": نععم ياخويا حد قالك أننا بنقول الشكل للبيع بنبيع مشاكل مثلا بنحب نتخانق وخلاص...اسمع ياعمنا احنا جايين علشان كان فى موعد لأنترفيو هنا جينا وسألنا على المكتب راحت بنت مفرقعه ديه قعدت تهزء فينا اسيبها...
"مراد": لا طبعا...فتعملى ايه تروحى تضربيها صح...
"حور": صح ونص كمان...عندك مشاكل...قالت ذلك بغضب وتضع يدها على خصرها...
:فى ايييييييه
انتفضوا من مكانهم على صوت جههورى راحت حور اتعصبت اكتر...
"حور": ايه بالع جاموسه فى حد يقعر كده ده انت قعر صحيح...شهقات عليت من الموظفين...نظر لها بصدمه انها اول فتاه تفعل ذلك مع "الغول".....
"فهد": انتى مين يابت ياحمارة انتى....
"حور": بت ما تبتك....قعدوك فى حله قرعه...
"فهد" بصدمه: انتى مين وجايه هنا ليه...
"حور": وانت مالك انت كنت من بقيت عيلتى...اخويا ...خطيبى....حبيبى...ابويا...جوزى...ابن عمى...ابن اختى...ابن خالت..
"فهد": باااااااس ايه بالعه راديو ولا واكله جاموسه...سألت سؤال ايه كل ده...
"حور": خليك فى بوزك لما نعوزك ده لو عوزناك...
"فهد": اللهم ما طولك ياروح....انا صاحب ام المخروبه ديه عايزة ايه...
"حور": بقى انت يالى شبه سواق توكتوك  تبقى صاحب الشركه ديه مصدقائكش طبعا....
"فهد": والله انتى حرة بس لو سمعت صوتك مش هيحصلك طيب انتى فاهمه...
"حور": هتعمل ايه مثلا ياخوي...عاااااا الحقونى حد يطلب البوليس لا المستشفى المجانين ده مجنون لا ده اهبل....كان شايلها مثل شوال على كتفه ودخل بيها مكتبه تحت أنظار الجميع وصراخها وشاتيمها له وصديقتها التى دخلت خلفهم...
"حور": نزلنى ياحماااار
"فهد": والله ما هنزلك غير لما تتدلمى
"حور": ما أنا متلميه شيفنى متبرتعه...
"فهد": اه
"حور": كدك اووه...ده انت أعمى مش بتشوف
"فهد": برضه خلاص خليكى كده لحد اما اشوفلك مسمار ياعجله خلعتى دراعى ياجاموسه انتى كام كيلو يابت...
"حور": انا عجله ياحمار ياغرع ده انت إلى عضلاتك على الفاضى انا ٥٤ كيلو ياعم الحج شوف انت كام كيلو ياغوريلا نزار بقققققى....
"فهد": لا اما تتلمى الاول...
"صوفيا" ببكاء وترجى: ابوس ايدك سيبها ونبى هى طيبه والله بس لسانها طويل حبتين....
"حور": انتى بتشحتى على قفايا...نزلى ياااض
"فهد": ديه طيبه ديه...ديه عايزة قصه....وبعدين لسان ايه إلى طويل حبتين ده أطول منى انا شخصيا مش هنزلها غير لما تتلم.... لقى فهد مسمار راح علقها من قفاها...نظرت له حور وهى تحاول تنزل نفسها وصوفيا التى تبكى وتترجاه وهو ينظر بتشفى....
"صوفيا": ونبى نزلها مش هنيجى هنا تانى بس ونبى نزلها الله يخليك...
"فهد": اتلميتى ولا لسه
"حور": وربنا لما انزلك
"فهد": خلاص خليكى..
"حور": طب عايزنى اعمل ايه
"فهد": تتأسفيلى
"حور": نعععم ده عند ام جلامبو أن شاء الله
"فهد": خلاص براحتك انا ماشى
"حور": استنى خلاص انا اسفه
"فهد": لا يا حبيبتى قدام الناس
"حور": نعممم لا طبعا
"فهد": باااى
"حور": خلاااص ماشى ربنا على المفترى
نزلها فهد وخرج بيها قدام الناس وجمع الموظفين
نظرت له حور الذى يمسكها من دراعها كأنها اجرمت نظر لها تقول....
"حور": انا بتأسف لصاحب الشركه وانى فعلا غلطانه وبعتذرله وارجوة أنه يسامحنى....ابتسم فهد وهمس فى ودنها : متنسيش تيجى بكرة علشان تبدائى شغلك انتى وصحبتك تيجى بدرى8....8 ودقيقة انتى حرة وكلامى يتسمع انتى فاهمه...أوميت له براسها وهى تحبس دموعها عمرها ما اتحتط فى موقف زى ده نزلت دمعه مسحتها بسرعه وأخذت صديقتها وذهبت رأه دموعها قلبه تألم لا يعرف لماذا..ذهب مكتبه مرة أخرى......
_________________________
فى مكان مهجور عبارة عن صحراء يقف بسيارته بغضب حتى سمع صوته فرامل وقف أمام سيارة تنتظرة كانت سيارته بلون السوداء وكانت سيارة الثانيه التى أمامه بلون رمادي........خرج من السيارة لون رمادي وقف أمام السيارة السوداء بكل غرور...خرج من السيارة السوداء ووقف بكل برود أنها مواجهه حاسمه.....
وقفان أمام بعضهما يريدان يخلضان بعضهما البعض يكرهان بعضهما كثيرا وقف بكل هيبته وبروده....
: ازيك ياعقرب بقالى كتير مشفتكش ايه الغيبه الطويله ديه
"العقرب": بس انا إلى بشوفك عينى عليك فى كل حته عمرك ما غبت عنى لحظه كفايه انى سايبك تحوم حوالين الغول بس لو حاولت تقرب منه صدقنى مش هيهمنى الدم إلى بي......
: مبقاش موجود خلاص كل حاجه راحت عليا وعليك....ولا انت ناسى ياعقرب ولا تحب افكرك....
"عقرب": عمرى ما نسيت علشان تفكرنى إلا قولى ياضبع اخبار العمليه الجديده ايه....
"ضبع":هههههههه.....ده انت مركز اووى بقى بس متخافش مش هتعرف تعملى اى حاجه لان ابنك تحت ترسى.....
"عقرب": عمر ما كان الغول تحت ترس حد ولا انت ناسى انك انت إلى تحت ترسى واعضته واهرسه براحتى....
"ضبع": ما ده إلى مستغربه كل حاجه تودينى فى داهيه تحت ايدك ليه مقبضتش عليا لغايت دلوقتى...
"عقرب": عمرك ما فهمتنى ولا تفهمنى لكن إلى فهمك وفاهم كل حركاتك ودماغك انا إلى مربيك ياضبع ولا الإجرام والخيانه نسيتك كل حاجه....
"ضبع": لا منسيتش عمرى ما هنسى بس انت ما هتعرف كل اسرارى ياعقرب....ضحك عقرب بكل غرور وخاف كثيرآ ضبع من ضحكته هو يعرفه كثيرآ لكن اخفه خوفه....
"عقرب": زى ايه مثلا معرفهوش...ضحك ضبع أنه لا يعرف شئ واطمأن كثيرآ
"ضبع": حاجتين عمرك ما هتعرفهم لا انت ولا اى احد....اه صحيح انا سايب "الغول" يلعب براحته بس لو زعلت منه هزعله وهزعلك عليه....
"عقرب": ما عاش ولا كان إلى يخلب الغول ولا حتى العقرب ابن العقرب عمره ما يتهزم ابدا....
"ضبع": عقرب ايه بأمارة انك لا عارف تجيب عنى معلومه عنى جديده هى صفقه بس مش هتعرف....مش هتعرف ياعقرب ...
"عقرب" بأبتسامه: هما سامونى عقرب من فراغ انا لو كنت مش عارف اعمل اى حاجه مستهلش كلمه عقرب إلى كل يخاف من الاسم بس حتى بأماره انك بعت واحد يقتلنى وهو رفض لانه خاف اول نظرة منى اعترف ابقى عقرب ولا لا....
"ضبع": لا لسه متستهلش العقرب ادينى حاجه تانيه تخلينى اخاف منك او اعملك على الأقل حساب يابنى انت بقيت قديم شغلك مبقاش زى الاول عجزت ياعقرب.....
"عقرب": اه بأمره انى مجتش عندك الغرفه بتاعتك إلى فى قصر الزجاج إلى كله مرايات دخلت غرفتك وربعت شكلها مش اووى يعنى عاديه لكن بقيت القصر تحفه بس كان فيه غرفه الوحيده الى بلخشب فضولى اقتلنى روحت افتحه بس انت كنت قفله وكان فى واحده جوه اتفزعت لما لاقت الباب عايز يتفتح مش راضى يتفتح وكان فى اصوات أجهزة يضرى مين جواها ياضبع على العموم هعرف كده كده انا ضلك معاك فى كل حته....خاف كثيرا ضبع بذات على الغرفه السوداء حاول يخفى خوفه لاكن رأه عقرب ابتسم....
"ضبع": بس برضوا فى حاجات متعرفهاش....
"عقرب": زى القناص مثلا....
عرق كثيرا وتوتر ضبع وذهب لسيارته قبل دخوله ابتسم له حتى يخفى خوفه....
"ضبع": بس برضه مش هتعرف السر ده عمرك ما هتعرف ولا حتى عقلك يصورلك أو يتخيل ايه هو السر ده يايحيي بيه....
ذهب"ضبع" بسيارته الرمادى ضحك"عقرب" عليه ظل يضحك ثم صرخ بكل ما فى قلبه يتألم على كل شئ على الخيانه والفراق والبعد وكل شئ.....
_________________________________
اسفه على الاملاء:؛
_من الضبع؟
_هل عرفتوا من العقرب؟
_ماذا سيحدث لصوفيا ؟
_ماذا سيحدث لحور وفهد؟
_ايه إلى وراه هايدى؟
_ايه السر الغرفه السوداء؟
_مين القناص؟
_وايه حكايه يحيي؟
بقلم/داليدا الصوفى ❄️

 فيلو الصقر°•••°°حيث تعيش القصص. اكتشف الآن