الجزء السابع عشر❄️

705 17 0
                                    

دخلت حور المنزل وكانت تنظر لنور التى تنتظرها بفارغ الصبر نظرت لها نور بنظرات قاتله زعرت حور من مظهر فقامت نور حتى تذهب لها ركضت حور الى غرفه صوفيا...
فى الغرفه كانت صوفيا تقرأ القرآن الكريم حتى فزعت من دخول حور المفاجأ وتقفل الباب خلفها وملامحها الزعر ثم أغلقت صوفيا المصحف وقامت ذهبت لها وكانت حور تقف خلف الباب....
"صوفيا": فى ايه مالك...
"حور": امك هتاكلنى تعالى اقفى جمبى بدل ما تفتح الباب هى الوليه ديه متعرفش تعيش يوم من غير ما تتخانق مع حد ابدا...
: سمعاكى ياحور الكلب افتحى الباب احسلك...
"حور": وربنا منا فاتحه غبيه انا علشان افتحها وتضربينى ليه إن شاء الله اجرمت....ما تتهدى ياوليه شويه راعى سنك بقى...
شهقت صوفيا ونور التى اطللت الشرار من عينيها...
"صوفيا": يابت اتلمى بقى هو انتى متعرفيش تقعدى من غير طوله لسانك ده ابدا استقبلى بقى...
"حور": وربنا ما أنا فاتحه انتى مشفتيش كانت عامله ازاى بره هو انا عملت ايه اصلا علشان تيجى تضربنى هو اى ضرب وخلاص ده ايه الناس المفتريه ديه...
كادت تتكلم صوفيا لاكن توقفت حتى رأت حور تقع على الأرض من زق نور الباب بقوة وكادت تمسكها نور حتى رن جرس الباب....
"نور": أحمدى ربك علشان إلى انقذك من إحدى إلى بيخبط على الباب...وربنا ياحور الكلب ما هسيبك انهارده يانا يانتى انهارده ..
"صوفيا": ايه إلى حصل بس ياماما البت دى عملت انا عارفها مينفعش تقعد يوم من غير ما تعمل مصيبه...
"حور": وربنا ما عملت حاجه هى إلى بتتلككلى اصلا من امبارح علشان اخد الشراب بتاعها...
"نور": يالا يامعفنه شراب ايه إلى اتخانق معاكى فيه اولا متخديش حجتى من غير ما اعرف ثانيا خرجتى انهارده روحتى فين ياحور الكلب انتى...
"صوفيا': امم هى الحكايه كده...ما هو من حقها تزعقلك ازاى تخرجى متقوليش لحد ..
"حور": هو انتى عليا ولا معاها انتى هبله يابت ما ترسيلك على حل وبعدين انتى مفروض تكونى صحبتى يامعفنه غورى يابت من قدامى وبعدين انا قايله لنور رايحه مشوار وجايه على طول... زمبى ايه أنها بتتكلم عادى مع الناس وهى نايمه ابقى خدى بالك ياختى...
"نور": ياختى لما ياخدك يابعيده انا يامعفنه بكلم وانا نايمه...
"حور": خلاص بقى كفايه ضرب وروحى افتحى الباب بدل ما يطلع جوزك ويبهدلك...
شهقت نور من الممكن بلفعل زوجها قامت بلهفه تذهب لتفتح الباب وقامت حور بصعوبه من ضرب نور لها فتحت نور الباب فبلفعل هو زوجها نظر لها بأستغراب...
"احمد": فى ايه يانورى مالك...
"نور": لاء مفيش حاجه...
"احمد": أما بقالى ساعه برن الجرس محدش فتح ليه...
:ابو حميد...
هجمت عليه حور وتكلم فى أذنه بهمس..
"حور": اخيرا جيت انقذتنى من امنا الغوله مراتك كانت هتاكلنى انتوا مش بتأكلوها لحمه ليه حرام عليكوا كل شويه تعض إيدى فكراها ورك فرخه حرام عليكوا ديه شويه وكانت هتموتنى...
ضحك احمد عليها ونظرت لها نور بغيظ..
"نور": مش كفايه أحضان ولا ايه..
خرجت حور من حضن احمد وجاءت صوفيا حضنته بعد دقائق دخلت صوفيا وهى تمسك حور وتجرها خلفها...
"حور": فى ايه انتى بتجرى جاموسه وراكى ما براحه ياختى وبعدين انا اصلا مش بكلمك....
"صوفيا": قعدى بس وبعدين نكلم فى الموضوع ده بعدين...قوليلى كنتى فين...
"حور"بحماس: كنت عند فهد..وحكت لها ما حدث فى المستشفى وكل هذا تحت أنظار صوفيا المصدومه من جنان صديقتها ثم أكملت حور: وعينيك ما تشوف إيلا نور يلهوى على الوليه إلى كانت قاعده كانت بتبصله بصه هو شخصيا الغول بجلاله قدره خاف....الله بجد يستاهل...
"صوفيا"بصدمه: ده انتى بنت شياطين يخربيتك...بوظتى العيله الله يخربيتك..وإيه لزمتها الروحه هناك..
"حور": انتقام ياحبيبتى انتقام...وانتى عملتى ايه...
"صوفيا"حكت لها ما حدث مع صقر أنها كذبت عليه وأن زميل لها جاء ليتقدم لها وكان غاضب جدا...
"حور"بحماس: الله اللعبه بتحلو...ها هتعملى ايه الخطوه إلى جايه...
"صوفيا": هقوله انى رفضه لانى مش مرتحاله وبس وهقوله انى معجبه بواحد وهو بيحبنى اووى وهايجى يتقدم بس يبقى معاه فلوس الاول بس فخليه بقى على نار هاديه...
"حور": جدعه يابت هى دى صحبتى إلى اعرفها...
ظلوا يتكلموا حتى غفلوا إلى النوم....
فى الصباح باكر أستيقظت صوفيا وتصحى حور حتى أفاقت بعد تعب طويل ذهبت حور لتستيقظ احمد فأستيقظ احمد ودخل الحمام فأبتسمت حور ونظرت لنور النائمه فذهبت تأتى بورق وتولعه وتضعه فى رجل نور ثم ترفع صوتها لتستيقظ نور...
"حور"بصراخ: الحقى يانور البيت بيولع...
قامت نور بفزع وتجرى بره الغرفه وتنظر يمين وشمال فلا توجد شئ فخرج احمد على صريخ نور بلهفه وخرجت صوفيا على صريخ حور فوجدوا أن نور تمسك حور وتضربها ضربا مبرحا وتمسك اى شئ بجانبها تلقيه على حور نظر احمد وصوفيا لبعد بصدمه ثم نظروا لهم فجرى احمد يمسك نور بالعافيه وجريت صوفيا تمسك حور...
"احمد": فى ايه يانور أهدى...
"نور"بغيظ: أهدى ايه ديه كانت هتجيب اجلى انهارده اترحمى على روحك ياحور الكلب..
"حور": وانا مالى ياختى انتى إلى قلبك رهيف وبعدين بتشربى المقلب على طول ذنبى ايه انا...
"نور": اوعى ياأحمد وربنا ما أنا سيباها انهارده...
"احمد": خلاص بقى وبعدين ايه إلى حصل...
حكت له نور عما حدث من حور فظل يضحك احمد على حور وافعالها...
"نور": انت بتضحك على ايه...
كتم احمد الضحك بصعوبه ثم نظر لحور..
"احمد": بتهزرى معاها ليه ما انتى عارفه انها مش هتسيبك...ثم كمل احمد ضحك ولا يقدر على التوقف...نظرت له نور بغيظ..وذهبت من أمامهم...فبعد ثوانى أتت نور بخردوم ترش عليهم مايه...شهقت صوفيا وحور ونظر لها وهو يضحك...
"صوفيا": ليه كده ياماما ..
"نور": علشان تبقوا تضحكوا عليا تانى...
"حور": مش قلتلك أن الوليه ديه مهبوشه محدش صدقنى...
فغرقتها نور التى شهقت حور بفزع وظل يضحك احمد ومسك نور بصعوبه حتى هدأو جميعا...
"احمد": خلاص كفايه كده ويالا علشان اتاخرت على الشغل عايز اكول يانور ..
ذهبت نور لتحضر الاكل وذهب احمد ليلبس وذهبوا حور وصوفيا ليلبسون ملابسهم حتى يذهبوا العمل...فأكلوا وذهبوا إلى أعمالهم...
فى الشركه دخلت حور وصوفيا إلى المكتب جلست صوفيا المكتب قريب من مكتب صقر فدخلت فوجدت صقر جالس فشهقت بفزع فأنها لم تتعود عليه يأتى باكرا فنظر لها صقر بشرود...
"صوفيا": أستاذ صقر حضرتك هنا من امتى...
"صقر"بيحاول أن يتجاهلها: عادى اذن ديه شركتى اجى فى الوقت إلى يعجبنى...
"صوفيا": مش قصدى اول مره اشوف حضرتك بتيجى هنا بدرى..
"صقر": خلاص خلاص روحى اعمليلى قهوة...
فذهبت صوفيا وهى مستغربه معاملته معها...
فى مكتب حور دخلت عليها مروة وتنظر لها بقرف فنظرت لها حور برفع حاجب...
"مروه"بقرف: مستر فهد عايزك جوه يالى يا..بتاعه انتى ..
"حور"برفع حاجب: البتاعه ديه ليها اسم وبعد كده أبقى خبطى قبل ما تدخلى ولا محدش علمك ده وبعد كده لو عايزة تقوليلي حاجه ابعديها أو قولى لعم عبده بتاع الشاى ولا مبتعرفيش تتصرفى ياحلوة...
نظرت لها مروه بغيظ فقامت حور وذهبت من أمامها تنظر لها من فوق لتحت ذهبت ورجعت لمروة مره اخرى وتتكلم بغرور ..
"حور"بغرور: بعد كده يامغوه قصدى يامروه أسمى حور أو اقولك أسمى حرم فهد بيه مش بتاعه...فهمتى...
وذهبت من أمامها بأبتسامه إنتصار فنظرت لها مروه بحقد...
دقت الباب حور حتى سمعت يسمح لها بلدخول...دخلت حور المكتب كان واقف ينظر من النافذه بشرود ويضع يده فى جيبه بكل برود...
"حور": افندم نتهتنى عايز حاجه..
ابتسم فهد ثم نظر لها وظل يمشى فى الغرفه ببطء قاتل الذى ارعب حور لاكن اخفته سريعا حتى لا يلاحظ فهد وتنظر أمامه بغرور وهو يدور حولها ببطء...ثم ذهب للمكتب وضرب عليه بكل غضب التى افزعت حور من غضبه...
"فهد": انا ياحور تعملى معايا كده انا ..أما وريتك مبقاش انا...
"حور": هتعمل ايه مثلا فكرنى هخاف منك لاء طبعا انتى مين علشان اخاف منك...كنت جوزى..كنت حبي..
قاطعها"فهد"بغضب: اه جوزك غصب عنك وعن الكل..
"حور": لاء مش جوزى بلاش نضحك على بعض انت اصلا هطلقنى بلقانون زى ما جوزتنى بلقانون فهمت...انت اصلا مش حبيبى علشان تعمل نفسك متمسك بيا...
"فهد":لاء حبيبك وهفضل حبيبك طول العمر...
ذهبت حور أمام المكتب وتنظر له بإحدى وغضب..
"حور": لاء مش حبيبى وانا مش بحبك يا فهد...
"فهد": بس انا بحبك ياحور..
نظرت له بصدمه ثم ذهبت من المكتب لاء من الشركه بأكملها جلس على الكرسى بغضب ويكسر المكتب حتى دخل عليه صقر وأبتسم عليه ثم تقرب منه ويضع يده على كتفه ثم نظر له فهد...
"صقر": روحلها ديه الحاجه الوحيده صح فحياتك ديه الى خلت الغول عنده مشاعر خليته يعرف يعنى ايه حب خليته زى المجنون يعمل اى حاجه علشان تكون معاه كمل ده...قوم يالا...
ابتسم له فهد ثم ليذهب توقف حتى سمع صوت أخيه...
"صقر": انا معاك وجمبك فى اى وقت...مشى إماما قليلا حتى وقف خلفه ويضع يده على كتفه ثم أكمل بأبتسامه حنونه: وفى اى ظرف انا معاك وجمبك يابن عمى..
نظر له فهد بأبتسامه ثم ذهب فنظر صقر من النافذه ينظر لفهد الذى يركب سيارته بلهفه حتى يلحق بعشقه ابتسم عليه ثم نظر للسماء...
"صقر": تعرف يافارس كان نفسى اعرف قصه عشقك انت وسيليا...نفسى اكون زيك أو على الأقل احس بنفس احساس خوفك على عشقك وحبك ليها...
"""""""""""""""""""""""""
بقلم/داليدا الصوفى 🖤

 فيلو الصقر°•••°°حيث تعيش القصص. اكتشف الآن