Dostum Nicola'nın önerisiyle sn.Petersburg 55.caddede dileneceğim.
Artık kuru ekmek yemekten kurtulacağım,tanrım çok mutluyum.
Saat 00.30, biraz daha oyalanayım ev sahibi yakalamasın,geç vakitte gider yatarım.
Şu kalan ekmeği de yiyelim bari
...
Rüzgar bugün çok şiddetli;herhalde ev sahibi görmez uyumalıyım.
Evet uyumalıyım, yarın çok yorulacağım.
Güneşte oturmak kolay iş mi canım.
...
İşte bu lanet yere geldim sonunda
Buranın gıcırdayan eski çam basamaklarından,tozlu perdelerinden, farelerinden kurtulacağım.
Biraz uyumaya çalışalım yarın büyük gün.
...
-Tık tık tık
+kim bu yahu bu saatte!
-aç kapıyı mendebur herif!
+lanet olsun ,ev sahibi bu.
+soğukkanlı olmalıyım kapıyı açmalıyım.
+hoşgeldiniz madam borisia
-kapat çeneni yalaka herif! Hemen ver kira parasını;senin pis ağzını dinlemeye gelmedim buraya!
+madam borisia kaçmıyorum ki hem bakın yeni bir iş buldum paramı size akşam vereceğim, söz veriyorum.
-bana bak bu senin son şansın, akşam geleceğim!
...
Mendebur kadın,beklesen ölürsün sanki.
Bir yandan da haklı aslında 2 aydır ödemiyorum kirasını, kazandığım parayı ilk buna vereceğim.
...
İşte 55. Cadde burası olmalı!
+bey efendi, burası 55. Cadde mi ? Tabela çok eski okuyamıyorum yazıları silinmiş.
-evet bayım tam olarak burası.
+teşekkürler efendim.
İşte şurada ki kaldırım gölge,hem de işlek hemen oturalım ve işe başlayalım.
...
Mendilimi serdim takriben 200 ruble birikmiştir. Tanrım! Neden daha önce bu işe başlamadım ki! Neyse her şeyin bir başlangıcı vardır. Birazdan güneş batar, artık şu şişman ev sahibine parasını vermem gerekiyor,pis çenesinden bıktım artık!
Şurada ki adamın amacı ne ?
Kadını dövmediği kaldı! Buradan kemerinin içindeki gümüş çakı güneşin ışıltısıyla gözümü alıyor. Hemen müdahele etmeliyim hem de hemen!
+pardon,ne oluyor burada ?
-sana ne oluyor pis dilenci! Karışma!
Biraz geride beklemeliyim bu adam bıçağı bana saplarsa halim ne olur!
Ama kadına da saplamamalı, adamın sağ eli yavaş yavaş bıçağa gidiyor bir şeyler yapmam gerek artık!
+ver bakalım şu bıçağı bana, heh! Aldım.
-bırak kolumu ahmak adam ver bana şu bıçağı!
+şu köşede donut yiyen polislere ıslık çalmamı ister misin ?
-ha, hayır,tamam gidiyorum ama bu mesele burada bitmedi!
...
Kadıncağızın elleri ayakları titriyor,hemen yanındaki beton sıvalı duvara,düşmemek için gayretle tutunuyor.
-Teşekkürler
+...
Moskova aksanlı bu kadın yalnızca teşekkürler diyip yüzüme bile bakmadan çekip gitmişti.
Yalnızca teşekkür etti! Bundan sonra moskovalılara yardım etmeyeceğim canları cehenneme!
Bunlar yüzünden işime bir de ara verdim. Halbuki daha çok para toplayabilirdim.
Hemen gidip paralarımı mendilden alayım;bu günlük bu kadar kargaşa yeter de artar!
Para...
Param nerde ?!
Lanet olsun! Oyun mu bu ?
Acaba bıçaklı adam mı çaldı paralarımı ?
Acaba kadınla adam bana oyun mu oynadı ?
Ben bu oyuna nasıl olur da düşerim!
Bir daha kimseye yardım etmeyeceğim!...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Izdırap
Non-FictionVar mısın ? Uzayda yer kaplayan bir taş parçasından farkın ne ? Düşünmek tabi ki. Hadi rusyada sefillik çeken şu gence bir göz at :)