البارت٤

1.4K 79 8
                                    

الأهم من إنك تتحب هو إنك تحس إنك كفاية، مشاعرك كفاية حُبك كفاية ووجودك دايمًا كفاية، تغيب الناس بس إنت لا وإن غبت الحياة تكون ناقصة بغيابك، الحُب عُمره ما كان بس كلام الحُب بيبان فى التفاصيل الصُغيرة فى الإهتمام وفى الحنّية إنك تحس دايمًا إنك مطمن إن مفيش ليك بديل، الحُب أمان.. وساعات الحب مش بيتحول لكُره ، الحب بيتحول لقسوه ، قسوه تخلينا نقدر نبعد رغم كل الحب اللى جوانا ، قسوه تخلينا نقدر نمشى حتى لو مش هنقدر نتخطى ، القسوه دى بتخلينا رغم اننا بنحب بس هنختار كرامتنا و نفسنا و الشخص اللى قدامنا هيهون عادى ، هنختار نمشى و نتخلى عن الحب اللى كان مسببلنا كل الأذيه ، هتخلينا نستقوى على الحاجه اللى كانت بالنسبالنا نقطة ضعف ، التجاهل و عدم التقدير و انك تبقى شايف انك مُستنفذ ف علاقه معينه عمرهم مايقدروا يوصلوك لإنك تكره بعد ما كنت حبيت خلاص ، بس قادرين يوصلوك لإنك تبقى قاسى و قسوتك دى هى اللى هتوصلك للبُعد اللى ماكنتش قادر توصله قبل كدا ..سؤال مهم ..
ليه بنسعي عشان نحافظ علي علاقتنا بالبني ادمين وبنفكر فيهم كتير وبنسعي كتير اننا نبسطهم ونساعدهم، وهما مش بيعملوا ده، مش مستنين نفس المعامله قد ما مستنين تقديرهم لـ وجودنا..نحس اننا فارقين ولسه لينا لو ذره غلاوه ف قلبهم
يعني مش طبيعي كل الناس اللي مرت علينا هما الناس الغلط واننا بنبذل جهد في مكان غلط، اكيد مش كدة..!
بس الاكيد ان اليوم إلا هتقابل فية الشخص الصح هتعرف لية مكنتش بتكمل مع إلا قبله.🖤

وقفنا المره الفاتت ان.لونا اتحطت علي رقبتها السكينه...

احمد اول لما شاف المنظر ده... كان عارف ان ده هيحصل.... بس المتوقعهوش ....
انه يغمي عليه... .
محمد وهو ماسك السكينه علي رقبتها... انهارت قوته وفقد جميع حواسه....

والسبب مجهول........
ظن احمد انه تقصير في النوم او الطعام.......
فزعت لونا... واخذت دموعها تنساب علي وجنتيها...
وانخفضت لتري ماذا جري له........

اول لما قربت منه.....
سمعت كلام كتير مش مفهوم.......

بس محمد اصر علي كلمه.....
جحيمك بدأ.............

واغشي عليه............

علي فكره انا قولتلك خطر تدخلي...
علي فكره انت مش وقت كل الكلام ده.......

واخذوه علي المستشفي عشان يبقي في عنبر لوحده.......

ولسه هنعرف الاحداث الجايه اي المخبيه لينا محمد وعاوز اي من لونا....
♡♡♡♡&&♡♡♡♡

عند شمس......

علي فكره انا اقدر اوديك في ستين داهيه وانت عارف شمس.... بس بت هتستغلها... زي اي واحده فاهمني.....
كون انت بقي بتهددني انك هتقول لاهلي واصحابي عن الكان بينا... فانت اعتبر نفسك هتبقي ميت قبل متعمل كده..... وانا مش بتكلم وبس وانت عارف كده.....

انت السم والترياق (بقلمي حنين وهدان) مكتملهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن