يوم جديد علي كل ابطالنا.. يوم مليان بكل الاحداث منها الحلو.. ومنها الوحش.. مش هنقدر نقول وحش.. لان اي حاجه بتحصل لينا.. خير.. او اختبار من ربنا..
في جملة كُنت بسمعها كتير وهي " امحوا الغلطة عشان المحبة " وهي ان فعلاً ممكن لمجرد غلطة نبهدل الدُنيا بنبقا شايفين ان زعلنا صعب واننا هنهون ف العتاب بياخد طريق تاني طريق ندم اننا عرفنا بعض ومن هنا بنمحي المحبة بنقول طب خلاص مع اننا لما بنهدي بنزعل علي اننا نهينا الموضوع ومقعدناش نتفاهم وبنفضل نقول ياريت ف ياريت منمحيش المحبة عشان الغلطة نقعد ونتفاهم ونمحي الغلطة ونبدأ من الأول ♥️.
هنبدا بالبطله بتاعتنا....
وهي في شغلها.. وعندها معاد... مع الاستاذ محمد...
دخل وكان باين عليه التوتر جدا.. عمال يبص يمين وشمال.. مش علي بعضه منظهره يثير القلب...دخل ومش زي كل مره فضل واقف
وبيبص للونا اوي.. وعنيه بتحمل معاني كتير.. منها الالم.. ومنها الاستغاثه....
محمد: لونا.. انا مبقتش عارف انا فين ولا بعمل اي عامل زي التايهه... قولت يمكن بعدي عن ربنا هو العمل كده قربت منه ومبقتش بسيب فرض... بقرأ قران... بس انا راضي وبقول الحمد لله.. يمكن اختبار منه...
نظرت له لونا بعيون باكيه... نظرت مطوله له..
اهدي بس يا استاذ محمد.. انا عمري مشفتك كده اهدي...
اي الحصل تاني لكل ده...محمد: انا خلاص هروح واعترف بكل حاجه.. انا بقا عذاب الضمير هيموتني...
تعرفي كنت دايما.. بقول ان الانسان يعرف يشتري ناس تحبه... ايوة يعرف... اما يبقي معاك سلطه.. وفلوس تلاقي كلاب حواليك يتمنوا ليك تقع اها.. بس قدامك.. يدوك كميه ثقه في نفس انك الكل في الكل وانك اعظم من اي حد... والانسان محتاج اي غير... شويه مدح...
بس طلع كل ده ميسواش حاجه جنب راحه البال..
انا عملت كتير واذيت ناس كتير....
لونا: احكي.....
فلااش باك..صحي محمد من نومه علي كابوس. زي كل يوم.. دخل الاوضه المحدش يعرف عنها حاجه.. الفيها كل اسراره.... المخبيه كل حاجه تخصه....
وقف افتكر الليله الخليته بالمنظر ده...
محمد لاحد رجاله...
انت غبي انا قولتلك مش عاوز دم... انا قولت ولا مقولتش بس انت متستاهلش تعيش... انت قتلت اغلي حد ليا... انا حياتي مبقتش تسوي.... وطلع مسدسه... وصوبه نحوه....
وانطلقت الرصاصه صوتها يهز ارجاء المكان... لقد اصبح وحش منذ وفاه... جميلته.... حبيبته... حاول مرارا اراجعها ولكنه فشل.. قواه اكبر من ذلك وانهار محمد يبكي... ويتحسر علي كل دقيقه.. قضاها بعيدا عنها.. وها هي الان.. رحلت وتركته... تركت وحش يفتك بكل من حوله... لا يهمه اي مخلوق ولا يخشي الله...فاق من شروده وهو يتذكر اصعب ذكرياته.... افاق وهو يبكي....
اضطر ان كل من يفتك بيه يضعه في هذه الغرفه..
ولكن لا يوجد عذر لمن قتل ارواحا.... الخالق هو الله... المعاقب هو الله....
أنت تقرأ
انت السم والترياق (بقلمي حنين وهدان) مكتمله
Romanceليس مسموح أخذ اقتباس او او نقل الروايه بدون أذن لانها تقع لحقوق الطبع والنشر والا ذلك يعرضك للمسائله القانونيه #حنين وهدان #انت السم والترياق حاله من الكوميديا سنعيش مع ابطالنا قصه مختلفه لكل ثنائي... حب من نوع أخر.. في حب الصداقه