اقتباس.

647 30 1
                                    

#حنين وهدان
#انت السم والترياق
#اقتباس

نزل احمد من العربيه.. في اي. يانسه احنا ورانا مصالح...
مصالح اهااا ملو فيه راجل فيكو كده وعنده نخوه.. كان هو عمل الانا بعمله.. .ده.. هي متعرفش انها بتلعب في عداد عمرها كده...
اتعصب وعروقه برزت.. وبقي شكله يخوف اي حد.. والكل بعد عنه.. وراح مسكها من هدومهاا...
وهي خافت بس مبينتش..

لونا. مسيوو جااك عيب كده انت بهدلت برستيجي خاالص.. الجاكت الجاكت لو سمحت
بقي انا يتقالي الكلام ده ومن واحده شبر ونص..

وفي ذات اللحظه حمدت ربنا انه ميعرفش اسمها لان سعتها كانت هتبق كرامتها سجااده

وسبها وراح ادي للسواق بوكس في وشه.. وده بق عشان تعرف تستغل انسه لوحدها وبصلها وشاورلها.. انتي لسه حسابك مخلصش..
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
فتح الباب ... تسارعت دقاقت قلبه واخد يستكشف ملامحها... ولاول مره... انثي تلفت انتباه الصقر... ولكنها ليست انثي دي وتكه.... فضل متنح ليها ساعه.....

نظرت له لونا... فهي تري رجل مفتول العضلات... مظهره رجولي للغايه....
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في وسط الظلام الداامس التي تختبئ فيه بطلتنا...
جالسه خائفه علي محبوبها... فقد احضرها الي هذا المكان خوفا عليها... فهو اقام كل هذه الحرب من اجلها.. من اجل من عشقها... من اجل من غير مجري حياته من اجلها.....

جالسه تفكر.. وتتذكر.. مواقفهم معا عندما انقذها من المدعو محمد هذا المريض المختل... عند انقاذه لها من عمها.... لولاه لكانت وقعت في يد الذي كان سيتعسها لاخر عمرها...

تتذكر رفاق دروبها ميس وشمس وميار... اشتاقت لهم حد الجنون....

قد كانو مصائب متنقله....

فلاش بااااك

لونا: قولي بقي دلوقتي اقولك مردوخ ولا نصير ولا ارنووبي...

ماردوخ: ارنووبي... بذمتك ده حوار بين انسانه وجن... متعملي زي الروايات نفسب اشوفك رومانسيه ي لونا بقي...

لونا: نحن نختلف عن الاخرون يا عمري. هيهيهيييي

نزلت دموعها فهي خائفه عليه حد الجنون... تنهدت براحه عندما نظرت لقلادهته التي وعدها عندما تظل تضئ فهو علي ما يرام

فهو فعل من اجلها كل ما في وسعه... تذكرت عندما صنع لها هذه الحديقه بشكل اسمها عندما كان يشتاق الليها..

لونا: وهي تحدث نفسها... وربنا نكديه بس مزه بطلي نكد يبت هو هيبقي كويس ده بسبع الرواح الله اكبر😂😂

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
وهو يبحث عنها بامر من زعيمه وهو يتحرك بين الاشجار فهو يخيف زعيمه ايضا... بطوله... ولسانه.... كاد ان يصل الي رائحتها... فكاد ان يقسم انه سيقطعها الي اشلاء
محبوبه ملك الجان هذه الفتاه الذي قلبت موزاين... المملكه....

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ا
اي يميس مش هتستسلمي بقي اظن اني كسرت عينك...

هه اوع تفكر انه هيسبني ده بعينك انا مبحبش غيره وهو الفي قلبي ولو قولتلي اي عليه... عمري مهبقي ليك ولا هصدق... وهي تنطق بشررر.....

ردد وهو يخرج....

شغلوه تاني بس بدرجه اعلي عشان القطه تبطل خربشه...

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

انت السم والترياق (بقلمي حنين وهدان) مكتملهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن