Jaemin melangkah masuk ke pejabat awal pagi kerana ingin mengambil fail kerja. Dia hanya mengenakan pakaian biasa seperti hoodie dan seluar sukan jadi ramai orang baru yang memandang rendah pada jaemin. Mereka tidak tahu yang jaemin pengurus syarikat ini. Hari ini juga hari dimana interview berlasung tetapi jaemin tidak dapat menyertai nyaPandangan pekerja baru dan juga orang ii interview pada jaemin penuh dengan menyindir. Kata kata kasar yang diujah mereka dapat jaemin tangkap dengan jelas. Malas mahu ambil tahu terus jaemin menekan butang lif ke tingkap atas.
" whut-! Pengemis ? Haih masih pagi dah buat mood aku hilang "
Satu keluhan dari jaemin setelah memasuki pejabatnya. Mereka betul-betul mencabar jaemin. Pintu diketuk seseorang dan menghentikan ngomelan jaemin
" Tuan peserta interview dah tiba. Tuan mahu sertai? " Kata PA jaemin iaitu Sena.
" Tak. Kau bagi sini sijil mereka pada aku " Terus sena menghulurkan sijil para peserta. Dengan teliti jaemin menilip. Satu senyuman jahat terukir dibibirnya
" Ni ni dan ni kau gagalkan. empat orang ni elok kau jadikan cleaner kat sini "
Kata jaemin memberi sijil itu pada cik sena. Cik sena angguk lalu melangkah keluar. Dia sudah tahu yang keempat peserta itu telah mencaci hamun Majikannya pagi ini. Memang nasib korang la tak dapat terima.
.
.
." bengang betul la aku dengan manager kat situ "
Kata pelanggan yang masuk ke dalam kedai Jeno. Yeha dan junkyu saling berpandangan
" ohh tempat kau interview tu? Apa yang jadi? "
" takla aku baru tunjuk sijil dah kena reject kau rasa? Memang melampau la. Apa ingat syarikat dalam dunia ni dia saja ada tch! "
" Ni mesti ada benda yang kau buat kan? Kalau tak...tak gila mereka nak reject kau yelah kau best student belajar luar negara sape je tak nak kan "
" Hrmmm aku pun tak tahu apa yang aku buat "
Mereka berdua mula membayar apa yang dibeli selepas bersembang. Mata Yeha tertangkap pada tail kad di tergantung di leher wanita itu. Macam....syarikat jaemin
" macam mana interview? " Sapa Yeha lembut. Saja mahu bertanya pada mereka apa yang jadi.
" kau siapa? Jangan nak sibuk hal orang boleh tak huh dasar pekerja market " katanya terus keluar dari kedai
" Erh kau-
Terus Yeha menghalang junkyu dari berkata.
" Mianhae dia memang macam tu saya minta maaf bagi pihak dia " kata kawanya terus menunduk maaf lalu keluar.
" Patutla kena reject perangai rupanya " senyum Yeha sinis
" unnie! Kenapa halang junkyu haih perempuan tu memang eiiiii dasar eiiii geram jer "
" Ni sebab kenapa unnie halang tadi. Mulut junkyu tu elok unnie kacip je "
" Kacip? Nak!! "
Satu cubitan dari Yeha mengenai Lengan junkyu. Dalam sari mulut junkyu kalau tak melalut memang tak la.
" Junkyu kau ni suka sangat ngorat unnie aku bagi tau jaemin hyung baru tau " Kata Yoshi menjeling junkyu yang menggosok lengannya sakit.
" diam la kau " Satu jelingan dari junkyu pada yoshi. Memasing saling menjeling
" Dah la jangan gaduh. Unnie keluar dulu jaga kedai ye adik ii unnie sayang "
" Dae Chagi aaa "
Kata Junkyu dan yoshi dengan tawa. Satu tumbukan diaju Yeha. Comel saja depa di haihhh
-
" Jaemin...."
Panggil Puan Na lembut. Pandangan jaemin yang tertumpu pada laptop nya menghala kearah puan Na.
" ada apa omma? "
Soal jaemin menutup laptop nya lalu menumpu pada Puan Na. Mata wanita tua itu dipandang sayang.
" Bila nak lamar Yeha? Masih ragu ii ke sayang ? "
Kata Puan Na senyum. Jaemin menunduk lalu menganguk Benar. Plan nya yang mahu melamar Yeha waktu makan malam dirumahnya terbatal gara ii takut.
" Letak kepercayaan sikit dalam diri kamu...nanti melepas karang "
Kata Puan Na diiringi tawa halus. Jaemin mengangguk lemah. Takut bila dilamar dan Yeha menolak lamaran then Yeha menjauh darinya...lain la kalau Yena terima lamaran dia. Mahu saja dia lamar Yeha pada malam itu namun dirinya mengatakan tidak. Dia takut untuk hilang Yeha buat kali kedua.
---
YOU ARE READING
[√]TRUE LOVE ff Na jaemin
Fanfiction𝖳𝖱𝖴𝖤 𝖫𝖮𝖵𝖤 𝖧𝖺𝗇𝗒𝖺 𝗄𝖾𝗋𝖺𝗇𝖺 𝖽𝗂𝖺 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗉𝖾𝗇𝗀𝖾𝗆𝗂𝗌 𝖽𝗂𝖺 𝖽𝗂𝗅𝖺𝗒𝖺𝗇 𝗍𝖾𝗋𝗎𝗄 𝗈𝗅𝖾𝗁 𝗆𝖾𝗋𝖾𝗄𝖺 𝗒𝖺𝗇𝗀 𝗅𝖺𝗅𝗎 𝗅𝖺𝗅𝖺𝗇𝗀 . 𝗍𝖾𝗍𝖺𝗉𝗂 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗀𝖺𝖽𝗂𝗌 𝗍𝖾𝗅𝖺𝗁 𝗉𝗎𝗇 𝖽𝖺𝗍𝖺𝗇𝗀 𝖽𝖺𝗇 𝗆...