5BULAN KEMUDIANAir Coffee dikacau setelah memasukkan gula. Yeha menghirup perlahan coffee itu. Pemandangan luar tingkap dipandang sambil mengeluh. Pemandangan rumahnya seperti hutan yang terbiar. Tidak seperti rumah lamanya.
4minggu setelah jaemin menghilang, Yeha dihalau keluar pemilik rumah gara gara tidak membayar sewa rumah. Yeha Deman teruk jadi dia tidak bekerja selama 2minggu dan setelepas itu Yeha mencari mana ii rumah yang boleh dia berteduh.
Sudah dipelawa jeno untuk tinggal dengan nya namun Yeha menolak. Gadis itu tidak suka menyusahkan orang lain dan lebih suka berusaha sendiri. Dia diajar begitu sejak kecil lagi. Diajar menjadi dewasa pada umur 6tahun.
Tanpa membuang masa Yeha terus mengambil beg lalu melangkah keluar dari rumah. Rumah jirannya dipandang sekilas. Jirannya yang sekrang tidak seperti jirannya yang dulu. Jiran disini langsung tidak menegurnya. Apabila ditegur malah dipalau saja.
.
.
.Pintu kedai jeno dipandang lalu Yeha melangkah masuk. Kedatangannya disambut ceria oleh jeno.
" Morning! Dah sarapan? "
tanya Jeno setelah Yeha duduk di kerusi. Jeno mengambil tempat di hadapan Yeha.
" Dah. Hrm Jeno aku nak minta sesuatu boleh? "
Kata Yeha memandang Jeno dengan mata betul ii ingin dibantu.
" Mestilah. Anything for you jadi nak apa? "
Balas Jeno. Yeha diam sebentar menarik nafas dalam dalam sebelum berkata
" boleh aku kerja dengan kau tak?aku dah tak larat nak kerja kat sana...."
" Laaaa mestilah boleh. Kau kawan aku kan. Kau kalau kerja dengan aku,kau kena jadi bigboss la dan aku akan serahkan kedai ni pada kau "
" erh kenapa pula? "
" Yelah aku kan kena uruskan cafe omma aku so kalau aku serahkan market ni kat kau ringan la sikit kerja aku. Macam mana boleh tak? "
" tapi jeno nanti apa pula Aunty Lee kata,nanti dia kata aku ambil kesempatan pula "
" Haipp ish kau ni. Kau pun kenal omma aku macam mana kan,dia takkan fikir macam tu la Yeha. "
" Hrm baiklah tapi kau kena tambah pekerja sorang lagi sebab nak harapkan junkyu dengan aku memang tak larat la "
" Boleh je. Tapi aku serahkan pada kau. Kau ambik je mana ii yang kau suka "
" Okey! Thanks tau "
" tak mengapa..okeyla aku kena pergi apa ii call aku "
Kata Jeno dan Yeha angguk. Jeno pun pergi meluncur keretanya laju. Yeha tersenyum senang. Kenapa la dia tak terfikir dari dulu lagi untuk bekerja dengan jeno
" Unnie! Amboii senyum ii "
Tegur Junkyu membuatkan Yeha sedikit terkejut. Junkyu ialah pekerja Jeno. Dah 1tahun junkyu bekerja bersama Jeno.
" mana ada la. Dah jom tolong unnie susun barang "
kata Yeha dan junkyu angguk laju. Patut la kedai jeno laku sangat. Owner pun hensem apatah lagi pekerja.
Yeha dan junkyu mula menyusun barang ii ke tempat nya. Sambil menyusun sambil bergurau. Dah macam adik beradik pula
7:40 malam , LEE MARKET
Sejak pukul 5petang tadi pelanggan tak henti ii datang membeli. Junkyu dan Yeha masing ii keletihan. Namun mereka didatangi seorang remaja sebaya Junkyu semasa pelanggan perempuan bersepu sepu datang. Yoshi membantu Yeha dan junkyu meringankan beban mereka.
" arhhhh! Penat nya....
Kata Junkyu memukul bahunya lenguh. Yoshi dan juga Yeha duduk bersama junkyu. Mereka bertiga keletihan hari ini
" Yoshi aa gomawo sebab sudi tolong kitorang "
Ujar Yeha duduk tegak menghadap Yoshi. Yoshi yang tadi elok bersila terus duduk tegak.
" hehe it's okey "
Kata Yoshi Tersenyum malu. Malu memandang Yeha yang menatapnya. Fall in love lerhh tu HAHAHA
" Junkyu ambilkan air untuk Yoshi "
Arah Yeha lalu Junkyu bangkit dari duduk dan mengambil minuman. Tak lama kemudia junkyu datang semula drngan membawa 3minuman
" noona Bukan ke noona cari pekerja. Cuba la tanya mana tahu dia nak "
Bisik Junkyu perlahan. Yeha menepuk pahanya apabila teringat niat yang dia katakan tadi. Nasib la junkyu ingatkan dia.
" Hrm yoshi awak orang sini ke? "
Soal Yeha. Yoshi yang syok minum air terus memandang Yeha.
" Tak saya asal jepun. Datang korea pun sebab sambung belajar "
Balas Yoshi. Yeha dan junkyu saling berpandangan.
" Ouhh macam tu. Noona ada cari pekerja lelaki kalau Yoshi tak keberatan nak ke kerja kat sini? Junkyu dia taknak pekerja perempuan soo...? "
junkyu angguk laju. Yoshi diam lalu memangguk setuju. Yeha dan Junkyu tersenyum gembira.
-
Dalam bilik gelap gelita jaemin bermain dengan jari jemarinya. Dia dikurung gara ii lari dari rumah agam itu. Ommanya pun turut sama dikurung disebabkan bantu jaemin melarikan diri.
" Yeha.. "
Guman jaemin memeluk lutut nya. Rindunya dia pada Yeha hanya Tuhan saja yang tahu. Uncle Lee betul betul mahu jaemin mengambil alih syarikat firguas namun jaemin tetap menolak.
Lama termenung akhirnya idea nakal mula muncul di fikiran jaemin.
" Kalau aku setuju mesti aku boleh keluar dari neraka ni dan aku boleh jumpa Yeha. Wow! Jaemin kau bijak la! "
Jaemin tersenyum jahat lantas bangkit dari duduk. Pintu diketuk berkali kali agar bodyguard uncle lee membuka. Dan akhirnya pintu dibuka
Jaemin dibawa kebilik uncle Lee.
" So jaemin ada apa malam ii nak jumpa uncle? "
Jaemin tersenyum senget sebelum berkata
" aku terima tawaran kau tapi aku nak duduk rumah berasingan dengan kau. Aku akan bawa omma aku sekali."
Kata jaemin dengan muka ketat.
" Okey boleh. Esok mula kerja "
kata Uncle Lee. Jaemin angguk lalu beredar dari situ. Senyuman jahatnya mula muncul . Gembira bila rancagannya berjaya
----
YOU ARE READING
[√]TRUE LOVE ff Na jaemin
Fanfic𝖳𝖱𝖴𝖤 𝖫𝖮𝖵𝖤 𝖧𝖺𝗇𝗒𝖺 𝗄𝖾𝗋𝖺𝗇𝖺 𝖽𝗂𝖺 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗉𝖾𝗇𝗀𝖾𝗆𝗂𝗌 𝖽𝗂𝖺 𝖽𝗂𝗅𝖺𝗒𝖺𝗇 𝗍𝖾𝗋𝗎𝗄 𝗈𝗅𝖾𝗁 𝗆𝖾𝗋𝖾𝗄𝖺 𝗒𝖺𝗇𝗀 𝗅𝖺𝗅𝗎 𝗅𝖺𝗅𝖺𝗇𝗀 . 𝗍𝖾𝗍𝖺𝗉𝗂 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗀𝖺𝖽𝗂𝗌 𝗍𝖾𝗅𝖺𝗁 𝗉𝗎𝗇 𝖽𝖺𝗍𝖺𝗇𝗀 𝖽𝖺𝗇 𝗆...