DUA BULAN KEMUDIANSiap mengenakan Dress dari pemberian Jaemin petang tadi, Yeha memandang dirinya di cermin. Dress yang paras lutut itu ditenung lama
Yeha mengagumi cita rasa jaemin. Sungguh tidak disangka dia menyukai dress ini. Kalau ditanya jaemin harganya sudah pasti meribu ribu.Rantai yang tersalut berlian kecil itu diambil dari kotak. Sungguh sepadan. Cita rasa Na jaemin memang terbaik.
Krekk
Pintu dibuka Terus Yeha berpaling. Kelihatan junkyu yang menghampirinya. Dia dan junkyu tinggal sekali sekarang.
" omo! Nunna muyeappo!! "
Jerit junkyu memuji Kecantikan Yeha. Dipusing pusing tubuh Yeha. Sungguh kagum melihatnya
" hajima junkyu pening "
Kata Yeha menghentikan perbuatan Junkyu. Junkyu tersenyum ceria
" Hehe ni mesti nak date dengan Jaemin hyung kan "
Kata Junkyu masih menyentuh nyentuh baju Yang dipakai Yeha. Dia ni tak pernah tengok perempuan cantik ke selama ni.
" mana kamu tahu? Oh suka sibuk hal kami ya "
hidung Junkyu dicuit Yeha comel! tak marah walaupun Junkyu sibuk tentang hal nya malah makin suka bila orang tahu akan sesuatu tentangnya
" hihi, nunna nak pakai ni? Junkyu tolong boleh? "
Yeha angguk dan rantai bertukar tangan. Junkyu menyarungkan rantai itu dileher Yeha. Mata junkyu membulat besar apabila melihat perempuan dihadapannya seperti bidadari
" tak sabar mahu lihat nunna atas pelamin dengan Jaemin hyung "
Puji junkyu berkali-kali. Yeha hanya angguk-angguk Layan sahaja perangai junkyu.
Lama kemudian satu Hon kereta dari luar membuatkan kedua insan itu membuka pintu. Kelihatan jaemin baru saja turun dari kereta.
Mata Yeha tidak lari memandang jaemin yang segak menghampirinya. Junkyu sudah terpegun dengan jaemin dan Yeha. Sungguh bertuah dia melihat dua insan yang cantik bergaya malam itu
" sayang! "
Sergah Jaemin menyedarkan Yeha dari mengelamun. Jaemin dan junkyu terkekeh ketawa melihat pipi yeha yang sudah kemerahan.
" kau tenung apa? Tengok aku macam nak terkam "
Kata jaemin mengomel di hujung ayat. Yeha menjeling dan terus memakai heels bertumit sederhana
" tak boleh seksi lagi ke? Biar nampak semua terus " omel Yeha lalu membutangkan baju Jaemin yang terdedah
" saja mahu kau yang butangkan " jawap Jaemin tersenyum nakal
" jaga rumah "
Pesan Yeha sebelum dia dan jaemin berangkat pergi. Dari mula datang kerumah Yeha, Hati jaemin sudah berdegup kencang melihat Betapa cantiknya Yeha. Malam ini malam bermakna baginya jadi dia perlu berhati-hati.
.
.
.Kereta jaemin memasuki parkin. Lampu yang bewarna warna itu menarik perhatian Yeha. Tidak pernah dia kesini. Jaemin tidak pernah membawanya datang kesini.
" Kat mana ni? "
Soal Yeha memandang Jaemin. Jaemin mengukir senyuman sambil jarinya menunjuk kearah papan tanda dihapan mereka. Cish dia ni nak perli aku ke.
Yeha angguk sambil matanya menjeling jaemin. Belum sempat Yeha membuka pintu malah jaemin membukanya terlebih dahulu. Yeha turun dari kereta lalu memandang jaemin
" Sorry i'm an anti romantic "
Kata Yeha diiringi senyuman perli. Jaemin menjuling matanya keatas. Mulutnya ligat membebel tah pape.
Mereka berdua berjalan masuk kedalam restoran.-
Tempat mewah yang dipenuhi orang-orang bangsawan membuatkan Yeha mengangguk kecil. Mesti hanya dia yang paling miskin dalam ni hshs yelah jaemin kan tergolong sekali drnga dorang.
" Apa yang kau anggukkan? Tergoda dengan CEO tua ke? "
Kain sapu tangan dilempar pada jaemin dan tepat mengenai muka lelaki itu.
" merapu saja kerja "
Ngomel Yeha menjeling jaemin. Jaemim ketawa halus melihat riak wajah yang dibuat Yeha.
" mianhae chagiya, eoh kau tahu kenapa aku bawa kau kesini? "
Yeha memandang Jaemin. Hampir lupa niat untuk bertanya.
"....aku ada hajat sebernanya "
Sambung jaemin menatap mata Yeha. Mereka saling bertatapan. Jaemin menarik nafas panjang lalu berdiri bangun dari kerusi. Jaemin melutut dihadapan Yeha. Semua mata memandang mereka.
" J-jaemin bangun la orang tengok "
Jaemin berkeras tidak mahu bangun. Mereka berdua menjadi tumpuan ramai. Yeha pasrah dan menunggu apa yang bakal dilakukan jaemin
Tangan kiri jaemin menyeluk poket kot nya. Satu kotak bewarna merah dikeluarkan.
" Yeha"
Yeha menunduk memandang jaemin. Dirinya bingung apabila jaemin melakukan sedemikian. Kotak merah itu dihalakan pada Yeha. Perlahan-lahan jaemin membuka kotak merah itu. Cincin silver berlian terletak cantik dalam sana.
" Jaemin apa ni? "
Yeha yang tadinya blur tidak tahu apa-apa kini mula faham dengan kelakuan jaemin.
" Park Yeha, aku sayangkan kau dan aku mahu dirikan rumah tangga bersama kau. Kau mahu jadi isteri aku? "
Lamar jaemin merenung Yeha. Yeha memandang orang disekeliling mereka. Memang dia tidak akan tolak dengan lamaran jaemin tapi macam mana dia mahu terima
" boleh tapi awak bangun dulu, mereka asyik pandang dari tadi "
Kata Yeha mengangguk lalu Jaemin dengan gembira bangun kembali duduk dikerusi. Walaupun cara percakapan Yeha seperti tidak ikhlas dan terpaksa tapi bagi jaemin, yeha berkata benar. Bibir jaemin terukir senyuman manis. Tepukan gemuruh menyinari restoran itu. Kagum dengan keberanian jaemin.
" Saya bunuh awak "
Ngomel Yeha menatap jaemin yang sudah duduk di kerusinya. Satu flykiss dari jaemin membalas katanya.
Dalam diri Yeha dia sudah bersorak gembira sudah. Hanya ego----
YOU ARE READING
[√]TRUE LOVE ff Na jaemin
Fanfic𝖳𝖱𝖴𝖤 𝖫𝖮𝖵𝖤 𝖧𝖺𝗇𝗒𝖺 𝗄𝖾𝗋𝖺𝗇𝖺 𝖽𝗂𝖺 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗉𝖾𝗇𝗀𝖾𝗆𝗂𝗌 𝖽𝗂𝖺 𝖽𝗂𝗅𝖺𝗒𝖺𝗇 𝗍𝖾𝗋𝗎𝗄 𝗈𝗅𝖾𝗁 𝗆𝖾𝗋𝖾𝗄𝖺 𝗒𝖺𝗇𝗀 𝗅𝖺𝗅𝗎 𝗅𝖺𝗅𝖺𝗇𝗀 . 𝗍𝖾𝗍𝖺𝗉𝗂 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗀𝖺𝖽𝗂𝗌 𝗍𝖾𝗅𝖺𝗁 𝗉𝗎𝗇 𝖽𝖺𝗍𝖺𝗇𝗀 𝖽𝖺𝗇 𝗆...