18

249 39 0
                                    

Yeha berangkat ke tempat kerja setelah pagi. Hari ini syif malam jadi dia perlu datang awal. Hari ni juga hanya dia dan junkyu yang bekerja. Yoshi menduduki exam jadi tidak dapat hadir.

Pintu dikunci lalu yeha menutup pagar rumah. Tiba saat ingin berjalan tiba-tiba sebuah kereta hitam berhenti dihadapannya. Dua lelaki berbadan sasa turun dari kereta lalu mengangkat Yeha yang kecil itu masuk kedalam. Yeha tidak mampu berbuat apa-apa selain menjerit meminta tolong. Siapa saja yang dapat menolongnya selain jirannya. Tapi jirannya sudah lama berangkat ke kerja jadi dia tiada sesiapa.

-

Pintu kedai dibuka jeno. Kelihatan junkyu yang mengelap cermin peti ais. Namun yeha tidak kelihatan disitu.

" Unnie kamu mana? "

Soal jeno pada junkyu. Junkyu mengangkat bahu tidak tahu.

" entah la. Jam macam ni selalu dah sampai "

Balas junkyu lalu mengambil baldi pergi ke belakang kedai. Hati jeno mula tidak tenang. No Yeha di dial malah tiada respon dari gadis itu.

Jeno meluncur kereta ke kediaman Yeha. No jaemin didail jika-jika yeha bersamanya namun tidak. Yeha tidak bersama jaemin. 

" Yeha! Kau kat dalam ke!? "

Laung jeno mengoncang pagar rumah yeha. Tiada sahutan dari dalam. Sebuah kereta mewah berhenti dihapannya. Jaemin turun dengan segak berkot.

" Apa jadi? Mana yeha? "

Soal Jaemin memandang keliling rumah. Dia yang baru ingin bertolak ke pejabat terus berpatah balik setelah menerima panggilan dari jeno.

" Tak tahu. Jaemin aku rasa tak sedap hati la "

Kata jeno gelisah. Jaemin memberi isyarat agar jeno bertenang sementara dia mengambil kunci pendua rumah yeha didalam keretanya.

Pagar dibuka dan mereka masuk. Pintu rumah dibuka lalu apa yang mereka lihat hanya kekosongan. Yeha tiada didalam. Bilik tidur serta bilik mandi semua sudah digeledah. Langsung tidak kelihatan.

Sementara jeno mencari jaemin mendail no yeha. Deringan panggilan masuk membuatkan mereka saling berpandangan. Jelas kedengaran bunyi itu dari luar rumah. Fon yang berada berhampiran longkang itu diambil jaemin.

Sebelum yeha diculik yeha sempat naikkan volume fonnya lalu dicampak fon itu jauh. Harap-harap ada orang dapat mencarinya

" Sah! "

Kata jaemin mengepal tanganya. Jeno yang mula faham terus menganguk. Kereta milik jeno ditinggalkan dirumah yeha lalu jeno menaiki kereta jaemin

.
.
.

Keadaan gelap gelita. Dengan mata ditutup kain tangan diikat yeha tidak dapat buat apa-apa. Dari tadi meminta tolong sehingga tengkaknya semakin kering.

Bunyi tapak kasut bertumit tinggi menyedarkan yeha. Langkah itu semakin dekat dan akhirnya berhenti

" siapa awak? Kenapa culik saya? "

Kata Yeha memberanikan dirinya. Kaki dikuis agar menjauh dari orang itu. Dia berada diatas kerusi jadi senang untuknya. Angin sejuk membuatkan Yeha terketar ketar. Dimana dia sebernanya.

" Park Yeha....ada hati kau an nak rampas jaemin "

Kata suara itu. Suara itu cukup dikenali Yeha namun dia tidak ingat dimana dan siapa gerangan itu.

" rampas? Apa maksud awak? "

Balas Yeha bingung. Apa yang wanita ini cuba sampaikan lamgsung dia tidak faham.

Satu tangan membuka kain yang menutupi mata Yeha. Perlahan lahan yeha mula melihat. D...dia...berada di tebing bangunan!

" apa yang awak buat ni! Lepaskan! "

Pekit Yeha ketakutan. Jaraknya dengan tebing itu cukup dekat. Hanya beberapa langkah saja dia akan jatuh dari situ.

" Hahahahah memang tak la! "

Wanita itu mengambil Pistol dari seorang lelaki di sisinya. Picu ditarik lalu dihalakan pada yeha. Air mata yeha mula turun membasahi pipinya.

" Kau cintakan jaemin? "

Soal wanita itu dingin. Pandangan tajam menusuk yeha.

" hah? Apa maksud awak? "

Yeha blur. Cinta sebagai kawan atau selebihnya? Arghhh sesiapa tolong selamatnya yeha dari perempuan gila ni.

" Aish! Aku tanya jawap la! "

Satu tembakan dilepaskan dan mengenai salah seorang lelaki sasa itu. Yeha mula takut. Wanita ini betul-betul gila!

Takut menguasai diri hingakan dia tidak dapat menahan. Wanita itu perlahan lahan menghampiri Yeha. Tawa kecil wanita itu membuatkan yeha seram.

Pistol dihala pada kepala yeha. Picu ditarik dan-



[√]TRUE LOVE ff Na jaeminWhere stories live. Discover now