25

229 36 3
                                    


5hari jaemin dan Yeha menjalani hubungan sebagai tunang dan pada hari ini tiba masa perkahwinan mereka berlasung. Sungguh mereka tidak percaya yang masa berlalu sangat pantas sekali. Hari ini mereka bakal bergelar suami isteri

Tail yang bewarna hitam itu dibetulkan jaemin. Bibirnya tidak lepas mengukir senyuman lebar. Jantungnya berdegup kencang rasa berdebar mahu menghadap 'ayah' nanti.

" Jaemin dah siap belum? "

Tegur Puan Na memasuki bilik anak tunggalnya. Sungguh dia terpegun dengan kekacakan anaknya.

Jaemin menghadap puan Na. Puan Na menghampiri jaemin dengan senyuman.

" Hensem nya anak omma ni..nanti dah jadi suami jangan lupa tanggungjawab kamu tu " Kata Puan Na menilip jaemin.  Kacak.!

" Jaemin tau urhmm omma tak kisah kan kalau jaemin tidur sini dalam 3hari?  Kesian kalau pindah awal omma sorang ii "

" Duduk la berapa hari pun.. Ni kan rumah jaemin "

Dua beranak itu saling tersenyum.  Satu pelukan seorang ibu pada anaknya diberikan.  Rasa terharu melihat anak tunggalnya bakal menjadi suami dan seorang ayah...

.
.
.

Majlis akan berlasung dalam sejam lagi namun kelibat Yeha masih tidak kelihatan.  Jaemin mula naik risau dengan kehadiran Yeha tidak muncul-muncul. 

" Junkyu mana unnie kamu?  "

Tanya jaemin risau. Junkyu sudah sampai bersama jaemin namun Yeha masih belum.  Patutnya dia bagi junkyu bersama Yeha dan bukan Yoshi.  Sudah berkali-kali Mendail no Yoshi dan Yeha namun tiada angkatan dari keduanya. 

" Hah! Cuba dail no hmm apa tu nama budak tu urhmm Hah! Yedam dengan mashiho "

Junkyu terus mendail no rakannya. Nasib la Salah sorangnya angkat.  Lega sikit

Yedam

Hah yedam kat mana?

Aik aku dah sampai dari tadi lagi

Whut-?  Habis siapa yang jaga unnie? 

Tak silap aku Yoshi dengan mashiho. Pahal? 

Hrmm takpelah bye

Eoh okey

Panggilan dimatikan. Rasa lega tadi hanya seketikan.  Rasa risau membuak-buak. 

Majlis sudah berlasung dan pengantin lelaki sudah siap sedia di dewan menghadap 'ayah'.  Namun apabila diumumkan ketibaan pengantin perempuan langsung tiada kelibat Yeha. 

" Junkyu pergi tengok kat luar takut dorang dah sampai "

Arah puan na pada junkyu.  Junkyu angguk lalu berlari keluar dari dewan.  Kosong dan hanya tetamu yang berderu-deru datang.  Kereta milik Jaemin yang dibawa Yoshi tidak kelihatan. 

TRING TRING

Bunyi panggilan masuk dari nombor tidak dikenali diangkat junkyu. 

2738***

Dae nuguseyo?

Ni Kim junkyu?

Yer saya ada apa cik?

Saya dari hospital seoul ingin memaklumkan Park Yeha dan dua rakan kamu terlibat dalam kemalangan langgar lari sebentar tadi.  Diminta datang

H-hah k-kemalangan?  Okey!

Panggilan dimatikan junkyu terus berlari masuk ke dewan.  Junkyu mendapatkan jaemin. Semua mata memandang mereka berdua. 

" Hyung..unnie d-dia kemalangan "

Kata junkyu dengan suara terketar-ketar.  Jaemin kaku dengan pemberitahuan itu.  Terus jaemin berlari keluar dari dewan tanpa berkata apa-apa. Junkyu yedam dan Puan Na mengikuti jaemin.

-

Pintu hospital dibuka laju.  Kelihatan Yeha sedang berbaring dengan kepala dahi berbalut plaster. Jaemin menghampiri Yeha berbaring di katil. Air matanya menitis melihat Yeha.  Mujurlah tiada kecederaan serius. 

Hanya Yoshi yang mengalami kecederaan parah.  Tangan kirinya pagah akibat hentakan kuat dari kereta itu.  Yedam hanya mengalami luka tangan.

" Apa yang jadi?  Macam mana boleh jadi macam ni "

Soal jaemin bertanya lembut pada Yoshi dan Yedam. 

" Masa kitorang dalam perjalanan ada sebuah kereta Hitam ni langgar kitorang dengan sengaja.  Lepas tu dia blah macam tu je "

Cerita Yedam pada jaemin.  Jaemin Memandang Yoshi sayu.  Kasihan melihat tangan Yoshi yang disimen itu.

Tangan kecil Yeha menyentuh tangan jaemin lembut.  Jaemin yang merasai itu terus berpaling pantas

" Syukurlah kau tak apa-apa "

Kata jaemin memeluk Yeha erat. Pelukan dilepaskan lalu Jaemin membantu Yeha bangun bersila.

" jadi jom teruskan "

Kata Puan Na senyum.  Jaemin dan Yeha angguk dan si 'ayah' mula membaca nafkah buat bakal suami isteri itu. 

" Jadi kamu berdua boleh berciuman sebagai suami isteri "

Kata paderi sesudah nafkah dibaca.  Jaemin dan Yeha saling bertatapan.  Sungguh unik perkahwinan mereka.  Diadakan dihospital dalam wad hahaha.  Legend! 

Jaemin mula perlahan-lahan merapati wajahnya ke wajah Yeha.  Bibir lembutnya mulai menyentuh bibir Yeha.  Sentuhan lembut dari jaemin membuat satu wad itu bersorak riang.  Suara junkyu yang paling semangat. 

Kalau la jeno dapat melihat dan dapat turut serta dihari perkahwinan mereka ini.....urhmmm

---

[√]TRUE LOVE ff Na jaeminWhere stories live. Discover now