20

242 43 2
                                    

3BULAN KEMUDIAN

Prim gamba disentuh lalu sejambak bunga dilettakkan di pemakaman. Sudah 3bulan arwah jeno meningalkan semua orang. Tidak dapat dilupakan jasa jeno keatas mereka.

TB

PAM!

Bunyi tembakan dari pistol Haein. Jaemin terkaku. Matanya membuntang luas. Jeno yang memeluknya perlalan-lahan jatuh rebah.

" J-jeno aa "

Jaemin bergegas mendapatkan jeno. Yang sudah berlumuran darah. Haein mula panik. Sasaranya ialah jaemin namun jeno menghalang. Picu ditarik sekali lagi dan bunyi das tembakan dikeluarkan.

Yeha sudah pengsan dengan tembakan mengejuk dari Haein. Kaki Haein telah ditembak oleh polis yang baru tiba.

" Jeno kau okey t-tak hiks jaebal katakan ka tidak apa-apa...jaebal lee jeno aa hisk "

Tangisan jaemin dan air matanya mengenai pipi jeno. Mata jeno terbuka kecil

" J-jaemin aaa "

Panggil jeno sayu. Tangannya cuba menenagkan jaemin yang sudah menangis kerananya.

" j-jeno? Kenapa kau halang aku! Kau tak patut buat macam tu! "

Kata jaemin mengelap air matanya kasar. Dipandang jeno yang berlumuran darah. Bajunya turut terkena. Perut jeno yang berlumuran darah itu ditutp dengan tangan.

" J-jaga Yeha jaemin...dia perlukan kau...."

Kata Jeno batuk lalu darah mula keluar dari mulutnya. Dia sudah kehilangan banyak darah dan albumlan masih tidak sampai.

" Anniya! Jom aku bawa kau ke hospital "

Jaemin yang cuba membangunkan jeno terus jeno menghentikan. Jeno mengeleng memberi isyarat agar jaemin tidak melakukan itu



" Wae...! Palli aku tolong kau jeno aa...hik jaebal jaebal "

Jaemin tidak dapat menahan air matanya dari menurun. Dipeluk jeno kemas. Tidak dapat terima yang jeno telah selamatkan nyawanya.

" Yeha...bawa aku kesana "

Kata jeno menuding jari kearah yeha yang sudah pengsan. Jaemin angguk laju lalu mengangkat jeno kearah yeha.

Setelah sampai jeno merapati Yeha. Satu kucupan dari jeno menyentuh dari Yeha. Jaemin tidak tahan melihat keadaan jeno terus berpaling jauh . Air matanya tidak henti-henti mencurah

" Jaemin...uhuks t-tolong jagakan yeha..."

Ujar jeno menyentuh tangan jaemin. Jaemin terus berpaling laju. Kepala jeno diangkat lalu diletakkan diatas ribanya.

" Jeno palli aku bawa kau ke hospital...jaebal! Jeno jaebal "

" T-tidak sem-sempat....."

Hembusan Nafas terakhir dari jeno dan perlahan-lahan matanya mula tertutup rapat. Satu senyuman terakhir dari Lee jeno terukir dibibirnya.

" Yahhhh! Hiks bangun la Lee jeno bangun! Hiks tolong jangan tinggalkan kami hiks jeno aa hiks "

Jaemin memeluk jeno kemas. Laungan nya itu kuat bergema bercampur tangisannya.

Jaemin memandang sekumpulan nurse dan doktor yang baru tiba. Dipandang penuh kebencian. Satu tumbukan melayan pada doktor itu. Nurse lelaki terus menghalang jaemin dari terus memukul doktor itu

" Kau tak guna! "

Maki jaemin cuba mendekat pada doktor itu namun kedua tangannya sudah dipegang nurse. Doktor itu meletakkan jeno diatas katil pengangkat lalu dengan perlahan-lahan plastik hitam menutupi seluruh tubuh jeno. Yeha  dibawa ke ambulan diikuti jeno dari belakang

" Yahhh! Jaebal jeno...kau tak mati hiks kau tak mati lee jeno... "

Jaemin menangis teresak-esak. Tubuhnya semakin lemah dan akhirnya pengsan. Kedua nurse lelaki itu terus mengangkat jaemin ke ambulan.

ENDTB

" Jeno aa gomawo...tapi aku tak dapat terima apa yang kau buat..disebabkan aku..kau hilang nyawa "

Kubur jeno dihelus lembut. Air mata jaemin turun lalu jatuh keatas kubur milik jeno. Yeha memeluk jaemin erat

" kau baik lee jeno..maafkan aku selalu memandang rendah pada kau hiks maafkan aku mengumpat kau hiks tapi junkyu yang ajak aku hiks "

Dalam kata-kata jaemin itu yeha ketawa terkekeh mendengarnya. Jaemin yang mula tersedar dengan tawaan Yeha terus mengangkat muka

----

[√]TRUE LOVE ff Na jaeminWhere stories live. Discover now