Penat dari pagi hingga petang melayan tetamu dan malam menjelang. Hanya jaemin yang banyak melayan tetamu dan Yeha hanya layan tiga dua orang macam tu jer. Yerlah balik je dari hospital mereka berdua terus melayan tetamu yang hadir. Jaemin berkeras mahu Yeha berehat dan tidak benarkan Yeha keluar dari bilik." Huh penatnya...."
Keluh jaemin selesai mandi. Kain tuala bewarna putih susu itu dilap rambutnya. Yeha hanya jadi pemerhati perbuatan jaemin. Ingin dia menolong jaemin keringkan rambut tapi dia malu...
" Mulbwa? Meh sini "
Kata jaemin menepuk katil sebelahnya. Yeha bergerak lambat-lambat kearah jaemin.
" Nah. Keringkan aku tahu kau nak buat "
Kain tuala diserahkan pada Yeha. Yeha ambil tanpa banyak kata. Rambut basah jaemin dilap lembut. Jarak mereka cukup dekat. Jika jaemin bergerak sikit kedepan Yeha dalam genggaman jaemin hehe
" Sakit lagi ke? "
Tanya jaemin menyelak rambut depan Yeha yang menutupi plaster yang melekat di dahinya.
" hrmm sikit "
Balas Yeha. Selesai saja dia keringkan rambut jaemin terus Yeha menjarakkan dirinya dari jaemin namun tangan jaemin lebih pantas merangkul pinggan kecil Yeha.Yeha tidak dapat bergerak kemana-mana lagi selain merenung mata Na jaemin suaminya.
" Isteriku sayang.....urhmm saya rasa malam ni nak main something "
Kata Jaemin tersenyum melerek. Tangan kirinya yang bebas itu tidak lepas bermain rambut lurus Yeha.
Yeha menahan malunya apabila jaemin memandangnya begitu
" M-main apa? Lepas la nak tidur "
Yeha yang cuba melepaskan diri tidak berjaya setelah jaemin mengeratkan lagi pegangannya.
" urhmm mungkin malam ni tak tapi malam lain jangan nak lari. Boleh kan sayang? "
Yeha menelan air liurnya. Jaemin ni gatal jugak erh baru dia tahu erh tapi memang dia gatal pun dari mula-mula dia kenal jaemin.
Yeha terus memijak kaki jaemin dan jaemin melepaskan pinggan yeha. Yeha menjelir lidahnya pada jaemin sebelum dia keluar dari bilik itu.
" Nakal. Kau tak tengok lagi nakal aku macam mana..nangis la kau nanti "
Ngomel jaemin menahan sakit kakinya. Jaemin melangkah keluar bilik dengan kaki berdenyut. Apa la nasib dia malam pertama dah dapat penyakit.
.
.
." Hyee ko pahal ni? "
Sapa Yoshi melihat junkyu termenung jauh. Dari hari perkahwinan Yeha wajah junkyu kelihatan sedih saja.
Junkyu mengajak Yoshi bermalam di rumah Yeha dan dia menemaninya.
" Takde pape la. Kau bila nak balik jepun? "
" urhmmmm tak aku tak jadi balik. Aku nak habiskan waktu bujang aku tolong unnie Yeha dan kau uruskan kedai "
" Wahhh baguslah macam tu. Tapi kau tak rasa nak ada makwe ke? "
" aku? Hrmm tak kot sebab aku tak nak bercinta "
" sama la. Sama-sama single la kita yer huhu sedih hisk "
Junkyu memang anti dengan perempuan sampai couple pun taknak. Tapi tidak Yeha. Dia langsung tidak merasai anti dengan Yeha. Dulu junkyu pernah terfall in love dengan Yeha hehe. Kita-kita je jangan bagitau yang lain
--
YOU ARE READING
[√]TRUE LOVE ff Na jaemin
Fanfiction𝖳𝖱𝖴𝖤 𝖫𝖮𝖵𝖤 𝖧𝖺𝗇𝗒𝖺 𝗄𝖾𝗋𝖺𝗇𝖺 𝖽𝗂𝖺 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗉𝖾𝗇𝗀𝖾𝗆𝗂𝗌 𝖽𝗂𝖺 𝖽𝗂𝗅𝖺𝗒𝖺𝗇 𝗍𝖾𝗋𝗎𝗄 𝗈𝗅𝖾𝗁 𝗆𝖾𝗋𝖾𝗄𝖺 𝗒𝖺𝗇𝗀 𝗅𝖺𝗅𝗎 𝗅𝖺𝗅𝖺𝗇𝗀 . 𝗍𝖾𝗍𝖺𝗉𝗂 𝗌𝖾𝗈𝗋𝖺𝗇𝗀 𝗀𝖺𝖽𝗂𝗌 𝗍𝖾𝗅𝖺𝗁 𝗉𝗎𝗇 𝖽𝖺𝗍𝖺𝗇𝗀 𝖽𝖺𝗇 𝗆...