Bab 30

42 4 1
                                    

"good morning" sapa Puan Sri Danisha apabila melihat Daniel dan Nina turun.

"Morning" balas Daniel singkat.

Nina hanya tersenyum.

"Sinilah sarapan..mama masak special" pelawa Puan Sri Danisha.

"Mama ni..susah susah je..patutnya biar Nina la masak kan" ujar Nina sambil menyedok makanan kedalam pinggan.

"Kan hari ni hari pertama Nina kat sini..mama la masak dulu..lain kali mama nak rasa masakan Nina pulak" balas Puan Sri Danisha sambil ketawa.

"Ha Daniel..Arwin dah sediakan baju untuk bersanding nanti..nanti tanya Arwin kat mana ya" tutur Puan Sri Danisha.

"Ok ma" balas Daniel.

********

"Tinggi pulak kau dari aku" ujar ku sambil tersenyum hambar pada Nina.

"Kalau aku pakai..kalau aku endak pakai..pendek jak aku mau menengok orang" balas Nina.

Kami melihat kasut tinggi untuk majlis persandingan nanti.

Nina berlatih untuk mencubanya..mana tau terjatuh nanti..ha kan tak pasal-pasal dapat malu.

"Ma..tak tinggi sangat ke?"tanya Nina pada Puan Sri Danisha.

"Tinggi tu tinggi jugak lah..tapi susah la nanti sebab Daniel tu tinggi"balas Puan Sri Danisha.

"Wih pinjam bha aku mau try" pintaku.

"Aku punn"sampuk Velda.

"Uinajo Tiqam..cukup la bha tu kau tinggi sudah..ni mau nya lagi tinggi jo" ujarku.

"Enduk bha Tiqam..kesian kau kan..paling tinggi"sampuk Sarah.

"Aih rugi jo endak ada si Risya..kalau ada..sakit telinga Puan Sri dengar kami ketawa" tutur Khadijah.

"Tu lah tu" tambah Nina.

"Uih na..gilak nya la bha pulak..kau pakai ni dari start sampai habis? Boleh balobang kaki mu tu" ujarku yang sudah memakai kasut tinggi tersebut sambil berpaut pada kabinet.

Jatuh naya.

Dah lah pakai kasut ni macam nak berlubang dah tumit ni.

"Daniel...dah bagitau Adam?"tanya Puan Sri Danisha pada Daniel sambil menghirup air teh.

Melihat gelagat kami...macam budak-budak..getus Puan Sri Danisha menggeleng kepala sambil tersenyum.

"Dah ma"jawab Daniel sambil membelek fon nya.

Tak fokus jadinya apabila mendengar kami ketawa dan berbual sakan.

Direnung nya kami tajam.

"Macam budak-budak" gumam Daniel apabila melihat kami mencuba kasut tinggi tu satu-satu.

Bukan tak pernah jumpa kasut tinggi eh..but kasut tinggi ni limited edition dan mahal..siapa tak excited...untung kau Nina!

"Bha..nanti time si Tiqam kahwin sudah..endak payahlah kau pakai kasut tinggi..tinggi bha sudah kau kan" tuturku sambil ketawa.

Cinta beza loghat llWhere stories live. Discover now